دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

نداشتن تصویر در تلویزیون ال جی

نداشتن تصویر در تلویزیون ال جی به علل مختلفی بروز می کند. در حقیقت دلیل بروز این اشکال را باید در قطعاتی جستجو کرد که در تولید تصویر دخالت دارند. اگر تلویزیون شما تصویر ندارد اما صدا دارد، معنای آن این است که فقط بخش های دخیل در ایجاد تصویر دچار اشکال شده اند و در بخش صدا مشکلی وجود ندارد. به عنوان مثال اگر تلویزیون ال ای دی ال جی تصویر دارد اما صدا ندارد، ممکن است این اشکال به دلیل وجود خرابی در بک لایت ایجاد شده باشد.

در تلویزیون های ال ای دی و توسط لامپ های ال ای دی بک لایت، نوری از پشت به صفحه نمایش تلویزیون تابیده می شود که باعث می شود تصویر در نمایشگر تلویزیون قابل دیدن شود. چنان چه لامپ های ال ای دی تلویزیون دچار خرابی شوند، تصویر دستگاه نیز دچار خرابی می شود.

در این حالت اگر چه تصویر تلویزیون قطع می شود اما تلویزیون صدا دارد و سایر کارکردهای آن به صورت عادی انجام می شود. با توجه به این توضیحات می توان چنین نتیجه گرفت که قطعی تصویر در تلویزیون ال جی در اغلب موارد به دلیل خرابی بک لایت اتفاق می افتد.

نداشتن تصویر در تلویزیون ال جی اغلب ناشی از خرابی بک لایت تلویزیون است و در تلویزیون های ال سی دی، ال ای دی، پلاسما و … ال جی اتفاق می افتد. اگر از قطع شدن تصویر در تلویزیون ال جی خود مطمئن شدید، قبل از این که بخواهید از خدمات تعمیر تلویزیون ال جی کمک بیرید، حتما موارد زیر را امتحان کنید. در صورتی که خودتان از عهده انجام تعمیر آن برنیامدید، حتما به نزدیک ترین مرکز تعمیر تلویزیون ال جی تماس بگیرد.

این را ببینید  خاموش و روشن شدن تلویزیون

۱- به مدت یک شب تلویزیون را خاموش کنید و آن را از برق نیز بکشید بعد از این مدت امتحان کنید ببینید مشکل بر طرف شده است یا خیر

۲- تلویزیون خود را خاموش نمایید و تمام وسایلی که به دستگاه شما متصل است را جدا نمایید و پس از روشن نمودن تلویزیون دوباره دستگاه های جانبی را به آن متصل نمایید.

۳- اطمینان حاصل نمایید که تلویزیون روی ورودی صحیح تنظیم شده باشد. به عنوان مثال تلویزیون شما باید روی حالت  HDMI باشد. اما ممکن به اشتباه آن را روی ورودی دیگری تنظیم کرده باشید.

۳- دکمه منو را فشار دهید در صورتی که منویی را مشاهده نکردید احتمالا بخش تیکان و یا برد اینورتر بکلایت خراب شده باشد. به همین خاطر اتاق را تاریک کرده و ببینید در پس زمینه نوری مشاهده می نمایید یا خیر در صورت وجود نور اتصالات تیکان را برسی نمایید.

۴- کابل های متصل شده به تلویزیون را برسی کنید. زیرا در برخی موارد مشکل نبود تصویر در ال ای دی ها و ال سی دی های ال جی به خاطر اشتباه در اتصال کابل ها است.

۵- در صورتی که تلویزیون ال جی شما بر روی ورودی HDMI تنظیم است و هم صدا هم تصویر وجود ندارد باید ورودی را عوض نمایید به این منظور که این ورودی حامل صدا و تصویر است و احتمال می رود به خاطر نبود صدا و تصویر خازن های آن نیز خراب بشوند.

۶- از شل نبودن کابل های متصل شده به تلویزیون اطمینان حاصل نمایید.

این را ببینید  بررسی مین برد تلویزیون های الجی

۷- نور پس زمینه (بک لایت) را در قسمت منو زیاد کنید شاید مشکل از کم بودن نور پس زمینه باشد.

تأثیر خرابی برد پاور بر قطع شدن تصویر تلویزیون ال جی

در صورتی که ولتاژی که بک لایت تلویزیون ال جی نیاز دارد توسط برد پاور تامین نشود و یا خروجی ولت، معیوب شده باشد تلویزیون تصویر نخواهد داشت. زمانی که تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد علت آن می تواند ناشی از خرابی برد تیکان یا برد تصویر باشد که در این صورت تصویر به صورت سرمه ای دیده می شود.

در تلویزیون های جدید که برد پاور به صورت آدابتور می باشد خرابی در برد مین یا برد اصلی اتفاق می افتد. در اکثر موارد مین برد قابل تعمیر است و نیازی به تعویض برد نیست.

۴ روش جلوگیری از خرابی بک لایت تلویزیون ال جی

۱- ابتدا به قسمت تنظیمات بروید و در تنظیمات، تصویر نور پس زمینه را بین ۷۰ تا ۸۰ قرار دهید

۲- تلویزیون را در محیط گرم قرار ندهید چون باعث خرابی بک لایت می شود

۳- پشت تلویزیون خود به هیچ وجه وسایل گرمایشی قرار ندهید

۴- بعد از تعمیر و برای جلوگیری از خرابی بک لایت تلویزیون ال جی، اصلاحیه بر روی برد پاور تلویزیون انجام دهید.

تلویزیون هایی که بیشترین میزان قطعی تصویر را دارند

تجربه کارشناسان تعمیرات تلویزیون مرکز خدمات نشان داده است که در میان تلویزیون های ال جی، برخی از سری های تولیدی، بیشتر دچار اشکال نداشتن تصویر می گردند. در میان تلویزیون های ال جی مدل هایی مانند LN ، LB ، LY  و LS بیشتر از دیگر مدل ها دچار این ایراد می شوند.

این را ببینید  نحوه رفع پخش شدن نور پس زمینه تلویزیون الجی
0/5 (0 نقد و بررسی)