دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

هر آنچه باید در مورد تلویزیون های هوشمند بدانید

تلویزیون هوشمند چیست؟ از آنجایی که سرویس های پخش نحوه مشاهده فیلم ها و نمایش ها را تغییر داده اند، تلویزیون ها نیز تغییر کرده اند و ویژگی ها و قابلیت هایی را که یک دهه پیش امکان پذیر نبود، از نمایش های stream9ing گرفته تا پاسخ به کنترل صدا افزایش می دهند. امروزه به لطف اتصال به اینترنت و قابلیت اجرای برنامه ها می توان اکثر تلویزیون ها را تلویزیون های هوشمند نامید، اما همه آنها یکسان نیستند.

آیا تلویزیون هوشمند واقعاً می تواند از بهترین دستگاه پخش جریانی بهتر باشد؟ نگرانی های مربوط به حریم خصوصی چطور؟ و کدام باهوش تر است؟ مشخصات نیز از یک مارک یا مدل به مدل دیگر متفاوت خواهد بود، به همین دلیل ما این راهنمای مفید را تهیه کرده ایم.

  1. تلویزیون هوشمند چیست؟

(تلویزیون های گنگ) قدیمی که فقط می توانند محتوای آنتن HDTV، کابل یا منبع A / V دیگری را نمایش دهند – در راه خروج هستند. دنیای متصل امروز انتظار چیزی کمی هوشمندانه تر دارد. تلویزیون مدرن با پردازنده های قدرتمند، اتصال به اینترنت و قابلیت هدایت نرم افزار، بیشتر شبیه یک گوشی هوشمند یا تبلت است تا تلویزیون تیوب سال های گذشته.

تلویزیون های هوشمند، دقیقاً مانند تلفن های هوشمند و دستگاه های خانگی هوشمند، از طریق اینترنت و پشتیبانی از طیف وسیعی از برنامه ها را ارائه می دهند. این دنیایی از گزینه های جدید سرگرمی، از پخش ویدئو در Netflix و Hulu گرفته تا بازی کردن، بررسی رسانه های اجتماعی و کنترل یک خانه کامل از ابزارهای متصل، از جمله بهترین دستگاه های سازگار با الکسا و بهترین دستگاه های سازگار با Google Home، را ایجاد می کند.

این را ببینید  روشن و خاموش شدن متداول تلویزیون الجی

تعداد فزاینده ای از مدل ها اکنون شامل ابزارهای تشخیص صدا مانند آمازون الکسا و دستیار Google برای تغییر کانال و جستجوی برنامه ها هستند. اکثر تلویزیون های هوشمند با یکی از بهترین بلندگوهای هوشمندی که از قبل در اختیار دارید کار خواهند کرد و تعداد کمی از آنها عملکردهای مشابه یا درست در تلویزیون را ارائه می دهند.

تلویزیون های هوشمند همچنین دارای ویژگی های یکپارچه تری در خانه های هوشمند هستند و حتی برخی از آنها بهترین دستگاه های خانه هوشمند هستند. بسیاری از تلویزیون ها با سایر دستگاه های متصل در خانه سازگار هستند، از جمله بهترین چراغ های هوشمند، بهترین قفل های هوشمند و سنسورهای دیگر، و حتی برخی تلویزیون ها دارای داشبورد اختصاصی برای کنترل همه دستگاه های خانه متصل شما هستند.

  1. کدام شرکت ها تلویزیون های هوشمند می سازند؟

تمام تولیدکنندگان عمده تلویزیون با تمایل به (هوشمند) کردن همه مجموعه ها از تلویزیونهای گنگ دور شده اند. یک لیست جزئی از بزرگترین تولیدکنندگان تلویزیون های هوشمند شامل Hisense، LG، Panasonic، Philips، Samsung، Sharp، Sony، TCL، Toshiba و Vizio است.

مجموعه های مناسب بودجه از TCL و Hisense دارای جریان داخلی Roku هستند، در حالی که مدل های سطح بالا از LG، سامسونگ و سونی حتی از کنترل های حرکتی گرفته تا تعامل صوتی و یکپارچه سازی خانه های هوشمند نیز قابلیت های بیشتری را ارائه می دهند.

در حالی که اکثر این شرکت ها از سیستم عامل های هوشمند خود به عنوان جدیدترین و بهترین سیستم ها نام می برند، مراقب تلویزیون های ارزان قیمت باشید که فقط به طور مبهم به قابلیت تلویزیون های هوشمند اشاره می کنند. این سیستم عامل های تلویزیون هوشمند خارج از برند ممکن است شما را در انتخاب برنامه محدود، عملکرد زیر هم سطح و حفره های امنیتی نگران کننده گیر بیندازند.

  1. تلویزیون های هوشمند چگونه به اینترنت متصل می شوند؟

یک تلویزیون هوشمند از شبکه خانگی شما برای ارائه جریان ویدئو و خدمات در تلویزیون شما استفاده می کند و تلویزیون های هوشمند از اترنت سیمی و Wi-Fi داخلی برای برقراری ارتباط استفاده می کنند. اکثر تلویزیون های کنونی از Wi-Fi 802.11ac پشتیبانی می کنند، اما مدلهای قدیمی را که هنوز هم ممکن است از استاندارد قدیمی 802.11n استفاده کنند تماشا کنید. برخی از جدیدترین مدل ها از استاندارد جدید Wi-Fi 6 نیز پشتیبانی می کنند.

این را ببینید  تنظیمات تلویزیون

ما یک راهنما برای بهینه سازی Wi-Fi خانگی شما برای پخش جریانی، اعم از تغییر محل قرارگیری روتر، تنظیمات تغییر شکل یا فقط انتخاب اتصال سیمی داریم.

اگر تلویزیون هوشمند شما از سیگنال بی سیم به اندازه کافی قوی برخوردار نیست، چند روش برای رفع این مشکل وجود دارد. اگر قصد ارتقا دارید، هر مدلی که در لیست بهترین روترهای Wi-Fi ما باشد، این کار را انجام خواهد داد، حتی مدل های مقرون به صرفه.

روترهای مش که پوشش دهی را در سراسر خانه گسترش می دهند، گزینه دیگری را فراهم می کنند و برای خانه هایی که چندین تلویزیون دارند و نه همه آنها در نزدیکی روتر اصلی شما گزینه بسیار خوبی است. Nest WiFi و Netgear Orbi WiFi 6 دو مدل از این دست هستند که در آزمایشات ما ثابت کرده اند که راه حل های بسیار خوبی برای افرادی هستند که سعی می کنند یک خانه بزرگ را با Wi-Fi بپوشانند.

توسعه دهنده های دامنه Wi-Fi نیز از شرکت هایی مانند Netgear در دسترس هستند، اما این دستگاه ها برای راه اندازی و نصب نیاز به کمی وقت و حوصله دارند.

4- تلویزیون های هوشمند چه خدماتی ارائه می دهند و تفاوت آنها با یکدیگر چیست؟

صرف نظر از اینکه کدام مارک تلویزیونی را انتخاب می کنید، تلویزیون های هوشمند امروزی انواع خدمات پخش جریانی و انتخاب محتوا را ارائه می دهند، از جمله خدماتی مانند Netflix، Amazon Prime Video، Disney Plus یا HBO Max. اما همه این خدمات اشتراک پولی نیست، با تعداد فزاینده ای از تبلیغات که از خدمات پخش جریانی رایگان مانند PlutoTV، Tubi و Crackle پشتیبانی می کند.

این را ببینید  ریست تلویزیون هوشمند LG

سایت های معروف به اشتراک گذاری ویدیو، مانند YouTube، همچنین دارای برنامه های تلویزیونی هوشمند خود برای مرور آسان هستند که متناسب با مشاهده در تلویزیون و پیمایش با کنترل از راه دور است. تلویزیون های هوشمند همچنین با خدمات رادیویی اینترنتی مانند Spotify و Pandora راهی عالی برای لذت بردن از پخش جریانی موسیقی ارائه می دهند.

اکثر تلویزیون های هوشمند دارای برنامه هایی برای رسانه های اجتماعی مانند توییتر و فیس بوک هستند، اما بدون افزودن صفحه کلید لذت بردن از این سایت ها به روشی که عادت دارید دشوارتر است.

0/5 (0 نقد و بررسی)