دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

الجی از سری جدید تلویزیون‌های QLED خود در نمایشگاه CES 2017 رونمایی کرد و کارشناسان توافق دارند که وقتی وارد بازار شود، این تلویزیون‌ها تجربه تماشای کامل را به سطحی بالاتر و تا به حال دیده‌نشده خواهند رساند. همانطور که تلویزیون‌های ال‌ای‌دی پیشرفت بزرگی در صفحه‌نمایش‌های LCD داشتند، تلویزیون‌های QLED نیز به‌گونه‌ای بهتر از تلویزیون‌های OLED هستند که همه می‌توانند آن را درک کنند. در این مقاله نکات مهم در مورد تلویزیون QLED قرار داده شده است.

نکات مهم در مورد تلویزیون QLED

نکات مهم در مورد تلویزیون QLED همراه با بررسی

تلویزیون QLED تلویزیونی است که صفحه نمایش LED را با فناوری نانو کوانتومی ترکیب می کند.  QLED مخفف Quantum Dot Light Emitting Diode است و گام بزرگ بعدی الجی پس از تلویزیون‌های SUHD (Super Ultra High Definition) در گذشته است. اما شاید قبل از شروع صحبت در مورد تلویزیون های QLED، منطقی تر باشد که در مورد نقاط کوانتومی و آنچه که هستند صحبت کنیم.

نقاط کوانتومی

در نکات مهم در مورد تلویزیون QLED نقاط کوانتومی چیز جدیدی نیست. در واقع، آنها مدتی است که هم در تلویزیون‌های SUHD الجی و هم در Amazon Kindle Fire HDX 7 استفاده می‌شوند، اما واقعاً این چیزها چیست؟

نقاط کوانتومی ذراتی هستند که در واقع بین دو تا ده نانومتر قطر دارند و وقتی با مواد دیگر تنظیم شوند، بسته به اندازه آنها می توانند نیمه رسانا باشند و رنگ های متفاوتی از خود بیرون دهند. بنابراین آنها اساساً می توانند رنگ های روشن تر، زنده تر و طیف وسیع تری از رنگ ها را ارائه دهند. هنگامی که محتوای HDR را تماشا می کنید بسیار عالی است زیرا در این صورت می توان پیک های بالاتری از روشنایی را ممکن کرد.

این را ببینید  تعمیر تلویزیون ال جی

ساخت نقاط کوانتومی مقرون به صرفه‌تر از OLED است، بنابراین اکنون بینندگان می‌توانند با قیمت کمتری تصویر بهتری دریافت کنند. با این حال، OLED ها تمایل دارند که قوی ترین رنگ های مشکی را تولید کنند و این چیزی نیست که کوانتوم دات در آن خوب باشد.

تلویزیون QLED و بهترین نمایشگر

در نکات مهم در مورد تلویزیون QLED در تلویزیون های QLED، یک فیلم از نانو کریستال ها قبل از چراغ های LED قرار می گیرد و از آنجایی که هر نقطه کوانتومی نانوکریستالی نور خود را می سازد، رنگ های تولید شده روشن تر و دقیق تر هستند.

نقاط کوانتومی پس از آن می توانند روشنایی بسیار خوبی ارائه دهند در حالی که OLED عمیق ترین رنگ های سیاه را ارائه می دهد. زمانی که این دو با هم ملاقات می کنند، QLED شکل می گیرد تا بهترین های هر دو دنیا را به شما ارائه دهد.

QLED نقاط کوانتومی فوتولومینسانس تلویزیون‌های کوانتوم دات موجود را با نقاط کوانتومی الکترولومینسانس جایگزین می‌کند، بنابراین می‌توان نور را مستقیماً در صفحه نمایش تامین کرد. این امر استفاده از نور پس زمینه LED را نفی می کند تا رنگ ها دیگر تحریف نشوند. هنگامی که هیچ رنگی تحریف نمی شود، مشکی نیز خالص است و نسبت کنتراست خوبی را هنگام تماشای آن ارائه می دهد.

به عبارت ساده تر، یک تلویزیون QLED برای روشنایی نیازی به نور پس زمینه جداگانه ندارد. به طور طبیعی نور را در پیکسل‌های جداگانه کنترل می‌کند تا سیاهی‌ها تحریف نشوند و عمیق باشند، بنابراین نسبت کنتراست عالی را به دست می‌آورید. این انتقال نور همان چیزی است که در تلویزیون های OLED اتفاق می افتد.

این را ببینید  استاندارد اندازه تلویزیون

بنابراین QLED اساسا بهترین های هر دو جهان را با هم ترکیب می کند – از روشنایی و طیف رنگ نقاط کوانتومی و انتقال نور OLED برای سیاهی و وضوح بیشتر استفاده می کند و تجربه مشاهده ای را به شما ارائه می دهد که دارای مزیت بازده روشنایی 30-40٪ و مصرف انرژی کمتر است. این بدان معنا نیست که QLED به سادگی OLED با نقاط کوانتومی که یک فناوری کاملاً جدید است.

مزایای فناوری QLED

در نکات مهم در مورد تلویزیون QLED چندین مزیت QLED با درک این فناوری آشکار می شود:

  • رنگ خالص – QLED ها مزیت بازده روشنایی 30 تا 40 درصد را نسبت به OLED در همان نقطه رنگی ارائه می دهند.
  • با خلوص رنگ یکسان، QLED ها می توانند دو برابر مصرف انرژی بیشتری داشته باشند.
  • QLED های بزرگ را می توان بر روی بسترهای انعطاف پذیر بسیار نازک چاپ کرد و هزینه ساخت و در نتیجه قیمت را کاهش داد.
  • QLED ها به طراحان کمک می کنند تا بر خلاف فناوری موجود، عوامل بسیار نازک، شفاف و انعطاف پذیر را ایجاد کنند.
  • صفحه نمایش روشن تر است، زاویه دید بهتر است و رنگ مشکی عمیق تر است و تصویر واقعی تری را روی صفحه نمایش می دهد.

بیشتر بدانید: تعمیر تلویزیون الجی بی صدا اما با تصویر

0/5 (0 نقد و بررسی)