دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی

هزینه تعمیر تلویزیون ال جی موضوعی است که اطلاع از آن قبل از اقدام برای تعمیر، همواره یکی از اصلی ترین سوال ها و مهم ترین دغدغه های افرادی است که قصد دارند کار تعمیر تلویزیون را به یک مرکز تخصصی بسپارند. اما قیمت تعمیر تلویزیون ال جی موضوع نیست که بتوان به سادگی و بلافاصله آن را اعلام کرد.

عواملی مانند نوع تلویزیون از نظر صفحه نمایش، این که ال ای دی است یا ال سی دی، نوع خرابی به وجود آمده، سطح و شدت خرابی، قطعات مورد نیاز احتمالی و … مواردی هستند که در تعیین هزینه تعمیر تلویزیون تأثیر مستقیم دارند. بنابراین این مسأله تابع عوامل تعیین کننده مختلفی است که قصد داریم آنها را در این مطلب بررسی کنیم.

تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی

خرابی بک لایت، بیشتر در تلویزیون های ال ای دی جدید ال جی رایج است و برای حصول نتیجه بهتر، انجام تعمیر بک لایت باید با قطعات اصلی و اورجینال انجام شود. در غیر این صورت ممکن است بعد از مدتی، بک لایت باز هم دچار مشکل شود. داشتن صدا و نداشتن تصویر در تلویزیون نشانه خرابی در بک لایت است که باید برای تعمیر آن اقدام کنید.

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی، به مدل و جنس ال ای دی به کار رفته در بک لایت تلویزیون بستگی دارد و به همین دلیل در هر مدل تلویزیون قیمت تعمیر بک لایت متفاوت است. بعضی اوقات هم میزان سوختگی و خرابی ال ای دی های بک لایت به قدری ریاد است که باید همه ال ای دی ها تعویض شوند که این امر هزینه تعمیر تلویزیون ال جی را بالا می برد. برای توضیح بهتر این تفاوت ها هزینه تعمیر بک لایت در تلویزیون های سری LN و IB ال جی را بررسی می کنیم.

این را ببینید  مشکلات متداول تصویر در تلویزیون

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی سری LN

با توجه به این که بک لایت تلویزیون های سری LN شاخه ای است و تمام لامپ های ال ای دی نیز به صورت سری و چند خط کنار هم هستند، با قطع شدن سری لامپ ها، تصویر تلویزیون نیز قطع می شود. در تلویزیون های ال جی سری LN بزرگ تر از 47 اینچ بک لایت به صورت دو سری از لامپ های ال ای دی است. در اغلب مواقع هم فقط یک سری از بک لایت ها خراب می شود. نشانه خرابی آن هم به این صورت است که بعد از روشن کردن تلویزیون، یک لحظه لوگوی ال جی می آید و سپس تصویر سیاه می شود.

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی سری LB

نوع قرار گرفتن لامپ های ال ای دی در تلویزیون های ال جی سری LB درست مانند سری LN است با این تفاوت که تعداد لامپ های ال ای دی در بک لایت سری LB کمتر، اما نور تابیده شده و ولتاژ آنها بیشتر است.

از دیگر تفاوت های مدل LB با سری LN خرابی تعداد بیشتری از لامپ های ال ای دی بک لایت است. در توضیح این مسأله باید گفت که بعد از بروز خرابی، ال ای دی مانند یک سیم عمل کرده و در نتیجه اتصال قطع نشده و ولتاژ بر روی دیگر اب ای دی ها بیشتر شده و در نتیجه باعث خرابی بیشتر در بک لایت می شود.

نشانه های رایج خرابی بک لایت تلویزیون ال جی

– سیاه شدن تصویر در حالی که صدا هست

این را ببینید  تلویزیون LG B1 65 inch

– چشمک زدن تصویر یا قطع و وصل شدن تصویر

– ظاهر شدن لکه های سیاه که در تصاویر سفید بیشتر مشخص است

– ایجاد نقاط روشن بر روی صفحه این روشنایی به طور کامل مشخص است

– قطع شدن تصویر بعد از چند دقیقه کارکردن تلویزیون

نشانه های خرابی پنل تلویزیون ال جی چیست؟

به وجود آمدن یک سری از مشکلات و خرابی ها در تلویزیون ال جی که قابل شناسایی و عیب یابی هستند، از نشانه های خرابی پنل تلویزیون ال جی هستند که در هزینه تعمیر تلویزیون ال جی اثر دارند. این نشانه ها شامل موارد زیر هستند:

– نمایش خطوط عمودی بر روی صفحه نمایش تلویزیون

– نداشتن تصویر در حالی که تلویزیون صدا دارد

– تیره شدن قسمتی از تصویر

– اضافه شدن یک رنگ غیر عادی به تمام صفحه

– وجود یک نقطه سفید در تصویر

– دوتایی شدن تصویر و قطع و وصل شدن لحظه ای تصویر

0/5 (0 نقد و بررسی)