دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

پرش تصویر در تلویزیون الجی

شاید برای شما هم اتفاق بیافتد که هنگام تماشای فیلم یا برنامه خاصی، تصاویر دچار پرش یا لرزش گردد یا به عبارتی تصاویر به سمت بالا یا پایین پرش دارد و بسیار ناخوشایند و اعصاب خردکن می‌باشد. این مشکل فقط مختص تلویزیون الجی نیست و ممکن است برای هر برند و مدلی اتفاق بیافتد اما به طور کلی پرش صفحه نمایش LED الجی، یکی از موارد نادر در تلویزیون الجی است.

به هرحال این ایراد به دلایل مختلفی به وجود آمده و مشکل خاصی را در دستگاه هشدار می‌دهد. اگر این پرس فقط یکبار رخ بدهد، نگران کننده نیست اما چنانچه پر تکرار و مکرر باشد، باید دستگاه بررسی و قطعات مرتبط با این مشکل شناسایی و عیب‌یابی گردد.

علت پرش تصویر تلویزیون

برای خیلی از شما سؤال است که چرا باید تلویزیون سوسو بزند. معمولاً این مشکل به خاطر وجود نقایصی در پنل یا سایر بخش‌های تلویزیون رخ داده که نیاز به تست و بازبینی توسط تعمیرکاران و تکنسین‌های نمایندگی الجی دارد.

در تلویزیون معیاری به نام  Image Flicker وجود داد، که اطلاعات تصویری دستگاه بر پایه آن حساب یا سنجیده و روی صفحه نمایش ایجاد و تنظیم می‌گردد. در نتیجه تمام مشکلات پر پر زدن، لرزش و قطع و وصل شدن تصاویر بر اساس آن سنجیده می‌شود. این حادثه به صورت نوارهای عمودی دیده می‌شود. اگر نوارهای حرکتی آسیب یا به هر دلیلی خوب کار نکند، شاهد تصویر صاف و بدون پرش نخواهیم بود.

یکی دیگر ار معیارهای جالب در عیب‌یابی دستگاه، جهت پرش تصویر است. اگر این جهت به سمت بالا باشد، به معنای کاهش فرکانس عمودی و اگر به سمت پایین باشد، یعنی فرکانس عمودی افزایش یافته است. نکته پر اهمیتی که وجود دارد این است که پالس عمودی و افقی در تلویزیون‌های نو از پالس کلاک پردازشگر تصویر تهیه می‌شوند.

این را ببینید  عیب یابی واشرهای پر سر و صدا کنمور

به خاطر همین سو  سو زدن در دستگاه‌های جدید خیلی کم رخ می‌دهد. به هر حال شما اگر با این مشکل روبرو شدید، در اولین فرصت آن را شناسایی و حل کنید. گاهی مشکل جدی بوده و نیاز به بررسی کارشناسان و تعمیر و حتی تعویض قطعه‌ای خواهد بود.

عوامل مؤثر در پرش تصویر

در بخش قبل مطابی در مورد معیار سنجش مشکل تصویر تلویزیون‌ها را بیان کردیم و دلایل مختلفی باعث بروز این مشکل می‌شود که به موارد زیر اشاره می‌کنیم:

ضعیف شدن پنل

ایجاد هر گونه اختلال و ضعیف شدن پنل از بارز‌ترین علت لزش تصویر محصولات است. پنل بخش اصلی و گران قیمت دستگاه محسوب و در صورت خرابی، تصویر خراب یا قابل مشاهده نخواهد بود.

خرابی لامپ ال ای دی

لامپ تصویر نقش به سزایی در نمایش تصویر داشته و خرابی آن‌ها موجب محو یا قطع و وصل شدن تصاویر می‌شود. از کار افتادن آن به دلایل زیادی مثل کار کردن زیاد و دمای بالا، نوسانات و غیره رخ می‌دهد. گرمای زیاد به قطعات آن آسیب جدی وارد می‌کند که بر حسب معمول لامپ‌ها تأثیر بیشتری را می‌پذیرد.

ایراد در پاور یا منبع تغذیه

پاور وظیفه تأمین ولتاژ دستگاه را بر عهده دارد و در صورت خرابی انرژی الکتریکی مورد نیاز قطعات به درستی فراهم نشده و بر حسب میزان ولتاژ قطعات مختلف، مشکلات متعددی به وجود می‌آید. برای مثال تلویزیون روشن نشده یا دیر روشن شده یا خاموش و روشن می‌شود. پر پر شدن را هم می‌توان به این علت اشاره کرد.

خرابی مین برد تلویزیون

مین برد از قطعات مهم و اصلی دستگاه بوده که سایر قطعات را در خود جای داده و در صورت آسیب، عملکرد سایر قطعات را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد. اطلاعات تصویر از مین برد توسط برد تیکان و فلت تصویر به صفحه نمایش منتقل می‌شود، بنابراین ارتباط مستقیمی با خرابی‌های تصویر دارد. پس برای حل مشکل سو سو زدن صفحه، مین بر نیز تست می‌شود.

این را ببینید  دلایل روشن نشدن تلویزیون الجی

نکات مهم و قابل توجه در ارتباط با پرش تصویر

اگر تصویر دستگاه در کانال یا حالت خاصی دچار سوسو زدن شد، به احتمال زیاد ایراد از پخش بوده و نگران نباشید. در غیر این صورت حتماً آن را به یک تعمیرکار متخصص یا کارشناسان نمایندگی مجاز بسپارید. مرکز تعمیرات دارای تجهیزات پیشرفته بوده و توسط تکنسین‌های با تجربه، علت خرابی را ریشه‌یابی و حل می‌کنند. البته قبل از هر اقدامی برای انتقال دستگاه به تعمیرگاه، آن را از پریز کشیده، چند دقیقه صبر و دوباره راه‌اندازی کنید. چنانچه مشل حل نشد حتماً جهت بررسی و اعزام تعمیر کار حرفه‌ای با کارشناسان مربوطه تماس بگیرید.

0/5 (0 نقد و بررسی)