دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

آیا درباره چراغ قرمز چشمک زن در تلویزیون چیزی شنیده اید؟ یکی از مشکلاتی که ممکن است شما نیز با آن مواجه شده‌اید این است که  تلویزیون الجی روشن نمی‌شود و چراغ قرمز را سوسو می‌زند. این مشکل معمولاً به دلیل منبع تغذیه نامناسب ایجاد می شود، اما در برخی موارد ممکن است به دلیل اختلال در پیوند HDMI نیز رخ دهد. اما در صورتی که بعد از این اقدامات اسان باز هم تلویزیون روشن نشد حتما به نمایندگی تلویزیون الجی مراجعه نمایید.

چراغ قرمز چشمک زن در تلویزیون

 شناسایی موضوع چراغ قرمز چشمک زن در تلویزیون

بسیار مهم است که ابتدا سعی کنیم موضوع را شناسایی کنیم و دلیل وقوع آن را جدا کنیم. برای این کار، برخی از بررسی‌های اولیه را امتحان می‌کنیم تا مشخص کنیم که آیا مشکل مربوط به سخت‌افزار یا نرم‌افزار تلویزیون است. برای آن:

نکته حرفه ای: اگر مشکل از رایانه یا لپ تاپ/نوت بوک شما است، باید از Restoro Repair استفاده کنید که می تواند مخازن را اسکن کرده و فایل های خراب و از دست رفته را جایگزین کند. این در بیشتر موارد کار می کند، جایی که مشکل به دلیل خرابی سیستم منشأ می گیرد. با کلیک بر روی اینجا می توانید Restoro را دانلود کنید

  • با روشن بودن تلویزیون، بررسی کنید که آیا چراغ آماده به کار در پایین سمت راست تلویزیون روشن است یا خیر.
  • اگر اینطور است، دکمه «روشن» را روی کنترل از راه دور فشار دهید تا آن را روشن کنید و بررسی کنید که چراغ LED خاموش است یا خیر.
  • اگر خاموش شود به این معنی است که تلویزیون به درستی به منبع تغذیه وصل شده است.
  • همچنین، با ضربه ملایم انگشت خود بر روی صفحه، از روشن شدن صفحه نمایش مطمئن شوید.
  • اگر صفحه چشمک می زند به این معنی است که صفحه نمایش نیز به درستی کار می کند.
  • اگر صفحه‌نمایش چشمک نمی‌زند یا LED خاموش نمی‌شود، به این معنی است که ریموت شما مشکل دارد، منبع تغذیه یا صفحه نمایش معیوب است. همچنین این احتمال وجود دارد که در تلویزیون الجی با صفحه نمایش سیاه مواجه شده باشید.
  • می توانید به تلاش برای تعمیر تلویزیون خود با روش های زیر ادامه دهید.
این را ببینید  آشنایی با عیب یابی یخچال LG

تلویزیون را پاور سیکل کنید

در برخی موارد، تنظیمات راه اندازی خراب می تواند از روشن شدن صحیح تلویزیون جلوگیری کند. بنابراین، در این مرحله، تلویزیون را چرخه برق می‌کنیم تا به طور کامل از تنظیمات راه‌اندازی که توسط تلویزیون به‌طور خودکار بازسازی می‌شود خلاص شویم. برای آن:

  • تلویزیون را به طور کامل از برق جدا کنید و کابل برق را از پریز جدا کنید.
  • دکمه «روشن روشن» را روی تلویزیون برای حداقل 15 ثانیه فشار دهید و نگه دارید.
  • تلویزیون را دوباره به برق وصل کنید و آن را روشن کنید.
  • بررسی کنید که آیا بعد از روشن کردن تلویزیون، مشکل همچنان وجود دارد یا خیر.

 اتصالات اضافی را جدا کنید

همچنین ممکن است انتخاب منبع HDMI در تلویزیون شما دچار مشکل شده باشد که به دلیل آن هنگام روشن شدن با مشکل مواجه شود. بنابراین، توصیه می شود دستگاه هایی را که به اسلات HDMI تلویزیون خود وصل کرده اید، جدا کنید. این PS4، Xbox، جعبه کابل یا هر دستگاه دیگری باشد. پس از جدا شدن از برق، تلویزیون را راه اندازی کنید و بررسی کنید که آیا درست راه اندازی شده است یا خیر. اگر این کار را کرد، منبع آن را به HDMI 1 تغییر دهید و کنسول اضافی را در اسلات HDMI 2 وصل کنید. پس از آن، می توانید HDMI 2 را برای رفتن به نمای کنسول انتخاب کنید و به یاد داشته باشید که قبل از خاموش کردن تلویزیون به HDMI 1 برگردید.

 تماس با پشتیبانی مشتری

اگر راه حل های بالا مشکل شما را برطرف نکرد، به احتمال زیاد یک مشکل سخت افزاری است. بنابراین، توصیه می شود در اسرع وقت با پشتیبانی مشتری الجی تماس بگیرید و تلویزیون را برای سرویس تحویل بگیرید. اگر تحت گارانتی است، می‌توانید با مرکز خدمات مشتریان الجی نمایندگی تلویزیون الجی نیز در تماس باشید.

این را ببینید  پرش تصویر در تلویزیون

آیا می دانید: 5 نکته برای خنک نگه داشتن تلویزیون الجی در تابستان

0/5 (0 نقد و بررسی)