دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

کد خطای ظرفشویی LG AE

گاهی اوقات ماشین ظرفشویی نمی تواند چرخه را تکمیل کند. کار نمی کند و کد خطای AE را نمایش می دهد. در این حالت، هیچ حالت فعال نیست. از آنجا که کد خطای AE ماشین ظرفشویی LG نشت آب را نشان می دهد، سیستم محافظت از خود اینگونه عمل می کند. اگر تکنسین برنامه را ادامه دهد، آب به قطعات الکترونیکی سیل می زند و باعث کوتاه شدن آن می شود.

ERROR AE: DESCRIPTION

این ترکیب نمادها از سنسور نشت ناشی می شود. یک عنصر شناور کوچک هنگامی که آب در مخزن وجود دارد فعال می شود و سیگنالی را به برد کنترل ارسال می کند. اما این اتفاق می افتد که کد خطای AE با یک شکست کوتاه مدت همراه است. برای تنظیم مجدد، ماشین ظرفشویی را حداقل 10-15 دقیقه از برق بکشید و دوباره روشن کنید.

اگر مشکل همچنان ادامه داشت، سعی کنید ظرف را در قسمت زیر خشک کنید:

  • پیچ ها را شل کنید یا قفل ها را در همه طرف صفحه پایین باز کنید.
  • دسترسی به پالت؛
  • مایع را از آن خارج کرده و رطوبت باقی مانده را با یک حوله بردارید.

این به شما امکان می دهد ظرف ها را چند بار دیگر بشویید تا زمانی که نشت شدید نباشد، آب دوباره جمع شود. برای اینکه خطای AE برای همیشه از بین برود، لازم است که نقص پنهان را پیدا کرده و از بین ببرید.

دلایل خطا AE

اگر تابه پر است، باید دریابید که آب از کجا می آید. در صورت خالی بودن، تعیین کنید که کدام جزء سیگنال های غلط می دهد و سیستم تشخیص خود را “تصور” کنید که نشتی وجود نداشته است.

این را ببینید  استفاده از محافظ برق

افزایش کف دهی

در دستورالعمل های ماشین ظرفشویی LG، کد خطای AE اغلب با استفاده از مقدار زیادی مواد شوینده مرتبط است. وقتی پر کننده بیش از حد پر می شود، فوم اضافی ایجاد می شود که به پایه می ریزد و سوئیچ شناور را بالا می آورد. در این مورد، شما باید دوز را طبق دستورات سازنده کاهش دهید.

مسدود شدن سیستم تخلیه

آزمایش را با شلنگ تخلیه شروع کنید، دستگاه را از ارتباطات جدا کنید. مطمئن شوید که با بقایای غذا مسدود نشده است که مانع عبور آب از تخلیه و ایجاد کد خطای AE می شود.

سپس فیلتر را تمیز کنید:

  • در را باز کن؛
  • عنصر فیلتر را در پانل پایین پیدا کنید.
  • آن را بردارید و زیر شیر آبکشی کنید.

سوپاپ ورودی معیوب است

قسمت مکانیکی شیر ورودی را از نظر گرفتگی بررسی کنید. هنگام بازرسی، به دنبال آثار زنگ زدگی باشید. در صورت وجود، قطعه باید تعویض شود.

شلنگ شکسته

اطمینان حاصل کنید که آب از تخلیه عبور می کند، همه شیلنگ ها سالم هستند، مهر و موم ها محکم هستند و اتصالات شل نیستند. اغلب در قسمت پایه ماشین ظرفشویی، جایی که رطوبت جمع می شود، آسیب دیده می شود. برای اینکه خطای AE ظاهر نشود، لوله فرسوده باید تعویض شود.

سنسور مشکل آب سطح

ممکن است مسدود یا شکسته شود. سنسور را از محفظه خارج کرده و بشویید. همچنین، از یک مولتی متر برای بررسی مخاطبین استفاده کنید. اگر مشکل واضح است، قسمت جدیدی را نصب کنید.

مهر و موم یا پمپ های درب فرسوده

واشر لاستیکی درب با مواد شیمیایی در تماس است و در شرایط رطوبت معلق به طور مداوم استفاده می شود. همه اینها منجر به آسیب فیزیکی می شود: منقبض، منقبض، شکسته و ترک می شود. در نتیجه، قفل درب شروع به بسته شدن ضعیف می کند، آب به قسمت پایینی نفوذ می کند و سیستم یک کد خطای AE صادر می کند. برای رفع شرایط، شما نیاز دارید:

  • پیچ های داخلی را باز کنید ؛
  • دیوار جلو و قفسه پایین را بردارید ؛
  • مهر و موم در را بردارید و یک مهره جدید نصب کنید ؛
  • پنل را در جای خود قرار دهید
این را ببینید  5 نکته برای خنک نگه داشتن تلویزیون الجی در تابستان

هنگامی که واشر پمپ تخلیه، که برای محافظت در برابر رطوبت طراحی شده است، از بین می رود، مایع می تواند در پایین، زیر خود ماشین ظرفشویی جمع شود. همچنین باید تعویض شود.

بازوی اسپری معیوب

این گره به ندرت عامل خطا است، به ویژه در مدلهای جدیدتر، اما برخی از ماشین های ظرفشویی ال جی به این دلیل دارای کد خطای AE هستند، یعنی اگر جت اسپری در جهت اشتباه باشد. این به این دلیل است که سوراخ های بازوی اسپری با گذشت زمان مسدود شده و زاویه جریان آب را تغییر می دهد. این بسیار نادر اتفاق می افتد – فقط زمانی که بازوی اسپری تحت فشار آب جوش از بین می رود. در نتیجه، پراکندگی آب به جهات مختلف می رود و نه در ظرف. برای رفع آسیب، بازوی اسپری باید با بازوی جدید تعویض شود.

سنسور نشتی معیوب

اکثر ماشین های ظرفشویی دارای سیستم محافظ Aquastop هستند. این یک سوئیچ شناور کوچک در قسمت پایین است که وقتی خیس می شود، سیگنال تخلیه را می دهد. حتی از مقدار کمی رطوبت کار می کند، که باعث ایجاد خطای AE در صفحه می شود: دستگاه پر شدن را متوقف می کند، موتور پمپ را روشن می کند و نشتی را گزارش می کند.

اما گاهی اوقات، هنگامی که تابه خشک می شود، همین اتفاق می افتد. این بدان معناست که سنسور از کار افتاده است. لازم است عملکرد آن را بررسی کنید، سیم کشی و اتصالات را بررسی کنید. سنسور معیوب باید تعویض شود.

جعبه کنترل خراب

کد خطای AE نیز به دلیل برد کنترل مرکزی رخ می دهد. اگر پردازنده مرتب باشد، می توان آن را تعمیر کرد: برخی از عناصر را دوباره لحیم کنید، آهنگ ها را بازیابی کنید. در غیر این صورت، جایگزینی کامل ماژول مورد نیاز است.

این را ببینید  مشکلات رنگ تلویزیون الجی
0/5 (0 نقد و بررسی)