دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

چرا نور تلویزیون کم شده است؟

تلویزیون از نمونه اختراعاتی است که امروزه به پرکاربردترین و سرگرم کننده‌ترین لوازم خانگی بدل شده و بروز هر گونه مشکلی در آن منجر به نگرانی افراد می‌شود. یکی از این مشکلات، کاهش نور است که نقش مهمی در ارائه تصاویر با کیفیت و با وضوحی دارد. مشکلات نور تلویزیون به صورت‌های مختلفی در این دستگاه رخ می‌دهد که مهم‌ترین و شایع‌ترین آن‌ها، کاهش نور، حتی تاریکی قسمتی از صفحه یا تمام تصویر می‌باشد.

 ریشه‌یابی صحیح این مشکل فقط توسط کارشناسان خبره و باتجربه با بررسی همه جانبه دستگاه انجام می‌گیرد. شاید برای‌تان سوال باشد که روشن ماندن طولانی مدت به کیفیت تصویر صدمه می‌زند یا چیز دیگری باعث می‌شود اما این را بدانید در گذر زمان و استهلاک، دستگاه با این مشکل روبرو می‌شود. در ادامه به دلایل این ایراد و راهکارهای لازم می‌پردازیم.

علت کاهش نور تلویزیون

همانطور که در بالا اشاره کردینم تشخیص دلیل و عیب یابی ایراد، باید توسط تعمیرکاران متخصص و خبره انجام گیرد تا ضمن مشخص شدن علت اصلی، روش و مسیر صحیح تعمیر پیموده شود و از خرابی‌های بیشتر و صدمه به پنل جلوگیری شود. معمولاً مشکلات نور تلویزیون رابطه مستقیمی با بک لایت دارد و این امر واضح است، چون نور لازم برای مشاهده تصویر توسط بک لایت تولید می‌شود، بک لایت نور سفید را به سطح پنل می‌تاباند که نوع و چیدمان آن در پنل‌های مختلف (LED، LCD و غیره) متفاوت اما وظیفه یکسانی دارند.

 وجود هر گونه خرابی نور دستگاه صرفاً مربوط به قطعه بک لایت نیست و می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد اما 90 درصد اختلالات نور مرتبط با این بخش دستگاه است. تشخیص این موضوع بر عهده متخصصان تعمیر بوده و از عهده هر کسی بر نمی‌آید.

این را ببینید  نشناختن هارد اکسترنال توسط تلویزیون

برای حل مشکل کم شدن نور چه کار می‌توان کرد؟

شما کاربران گرامی جهت افزایش طول عمر و حفظ کیفیت نور، در قسمت تنظیمات، میزان روشنایی و کنتراست را کم کرده و بهتر است بین 70 تا 80 درصد قرار بدهید تا ضامن سلامت وسیله خود شوید. نکته دیگری که وجود دارد این است که هر مدل از تلویزیون الجی دارای یک ظرفیت و قدرت مشخصی است و در صورت استفاده بیش از حد، دستگاه داغ و به لامپ‌های بک لایت آسیب وارد می‌شود.

 بنابراین هر چند ساعت یکباری تلویزیون را خاموش و به آن استراحت دهید تا با اختلال عملکردی روبرو نشوید. همینطور سعی کنید از ترانس کنترل کننده جریان استفاده کنید تا محصول از نوسانات جریان برق در امان و صدمه‌ای به قطعات مختلف آن وارد نشود. اگر با مشکل کاهش نور مواجه شدید حتماً با کارشناسان نمایندگی تعمیر الجی تماس گرفته و خدمات لازم را در کوتاه‌ترین فرصت با صرف پایین‌ترین هزینه دریافت نمایید.

رفع مشکلات نور

همانطور که اشاره کردیم، غالب ایرادات نور به ویژه کاهش آن، نتیجه خرابی یا اختلال در بک لایت است. از این رو رفع مشکل فقط با ترمیم یا تعویض بک لایت انجام می‌گیرد. البته مشخص شدن این امر با بررسی تکنسین‌ها انجام می‌شود زیرا احتمال دارد عامل دیگری منجر به این خرابی شده باشد. تعمیر و تعویض لامپ‌های دستگاه  به راحتی انجام می‌گیرد.

0/5 (0 نقد و بررسی)