دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

آشنایی با کیفیت تصویر تلویزیون الجی

تمام شرکت های تلویزیون سازی از جمله ال جی، در تلاش هستند که روز به روز فناوری جدید برای صحولت کار افراد و بهتر شدن کیفیت تصویر تلویزیون الجی ، روانه بازار کنند و به همین دلیل، رقابت سختی را با یکدیگر دارند. یکی از دغدغه های امروزه این شرکت ها، بهبود بخشیدن بیشتر به کیفیت تصویر تلویزیون های خودشان است. از همین رو با بکارگیری افراد توانمند، سعی در اختراع تکنولوژی‌های نوین هستند تا از یکدیگر پیشی بگیرند.

کیفیت تصویر تلویزیون الجی
کیفیت تصویر تلویزیون الجی

قدرت پخش و توانایی مجذوب گری

اولین مسئله که ما را هنگام خرید یک تلوزیون، به خودش جذب می کند، تصویر و کیفیت نمایشگر یک تلویزیون هست. ولی همه ما هنگام خرید یک تلویزیون به دلیل وجود انواع مختلف از آن با مشکل روبه رو هستیم؛ هرچند که مسائلی از قبیل مصرف انرژی، کنتراست، وضوح روشنایی و تصویر و…، این سردرگمی را بیشتر خواهد کرد.

در بحث انتخاب کیفیت تصویر، ما میتوانیم به انواع مختلفی از صفحه نمایش ها رجوع کنیم که کیفیت مناسبی را به ما ارائه می دهد که عبارتند از:

  • SD
  • HDR
  • FULL HD
  • 4K
  • 8K

پیکسل (PIXEL)

کوچک ترین بخش بر روی صفحه نمایش، پیکسل می باشد که خانه‌هایی مربعی شکل می باشند و از کنار هم قرار گرفتن، یک صفحه نمایش را ایجاد می کنند. که مقدار آن را با نام رزولوشن بیان می کنند.

رزولوشن RESOLUTION

رزولوشن، تعدا قرار گرفن این پیکسل هارا با اعداد به ما نشان می دهد. این اعداد با ضرب دو عدد در هم مشخص می شوند که عدد اول، بیانگر تعداد پیکسل ها در سطر افقی و عدد دوم، بیانگر تعداد پیکسل ها در سطر عمودی هست. هرچه این مقدار عدد بیشتر باشد، پیکسل های به کار رفته در آن صفحه نمایش بیشتر بوده و در نتیجه کیفیت تصویر بهتری را به ما ارائه خواهد داد. حال با بررسی کامل صفحه نمایش ها، قدم اول برای انتخاب یک تلویزیون خوب را برمی داریم.

این را ببینید  راه اندازی مجدد تلویزیون ال جی

کیفیت تصویر تلویزیون الجی SD

در زمان های قدیم، این کیفیت تصویر، رواج بسیاری در تلویزیون ها و فیلم‌های سینمایی داشت و کیفیتی مانند 480*720 را برای ما به نمایش در می آورد. اما امروزه به دیل روی کار آمدن صفحه نمایش های جدید تر، دیگر کاربرد چندانی ندارند.

کیفیت تصویر تلویزیون الجی HD

HD یا HIGH DEFINITION، بعد از وارد شدن به بازار جهانی، تحولی عظیم در زمینه صفحه نمایش ایجاد کرد؛ به طوری که تمام مردم از این فناوری به وجد آمده بودند؛ زیرا تصاویر را با کیفیت و صدای بهتر تماشا می کردند. این فناوری با به کاربردن 720*1280 پیکسل در خود، این شرایط را رقم زد. خرید این تلوزیون، قابلیت تجربه رنگ ها و تصاویر و همینطور صدای واضح تر نسبت به SD را به کاربرانش ارائه داد اما این پایان ماجرا نبود و تحولی جدید، در انتظار انسان ها بود.

کیفیت تصویر تلویزیون الجی FULL HD

با تکمیل کردن و ارتقای صفحه نمایش HD توسط دانشمندان، صفحه نمایشی به نام FULL HD پدیدار شد. این فناوری حس تجربه یک تصویر واقعی را بعد از اختراع اولین تلویزیون، به کاربران ارائه داد.

تصویری که همه را مجذوب خود کرد؛ چرا که شما می توانید در این نوع صفحه، زوم کرده و تصاویر را با تغییر نکردن کیفیت، تماشا کنید و از آن لذت ببرید. و رزولوشن این صفحه نمایش 1080*1920 هست اما برای تجربه این مورد، نیاز به کابل HDMI هست؛ چرا که افت تصویر را به کاربر نمی دهد. اما پیشروی دانش و حرکن جوامع به سمت ارتقای تکنولوژی، بعد از گذشت دو دهه، ما را شاهد نسل جدید از صفحه‌های نمایش کرد.

این را ببینید  تلویزیون ال جی LG SM9500

کیفیت صفحه نمایش 4K

کیفیت تصویر تلویزیون الجی، انتظارات انسان هارا فراتر برد؛ چون تصویر ارائه شده توسط آن، تقریبا 4 برابر صفحه نمایش FULL HD بود و به همین دلیل، به آن 4K گفته می شود. تعداد پیکسل به کار رفته در آن، 2160*3840 می باشد که رزولوشن بسیار بالایی ست و بیننده را چنان جذب خود می کند که گویا با تمام وجود، آن رنگ هارا از نزدیک و به صورت زنده تماشا می کند. اما فعالان این حوضه، دست از تلاش برنداشتند و نسل 8K را ایجاد کرده و به نسل بشر، عرضه کردند.

کیفیت صفحه نمایش 8K

آخرین نسل از صفحه نمایش های موجود در بازار که با رزولوشن 4320*7680 می باشد و خارق العاده ترین تصویر را به نمایش می گذارد. در این نوع صفحه نمایش ها، پیکسل ها به گونه‌ای در کنار هم قرار دارند که چشم انسان، قادر به رویت پیکسل هایش نخواهد بود.

در نهایت باید گفت که کیفیت تصویر تلویزیون الجی نسبت به دیگر برند های تولید کننده این محصول، از کیفیت بهتری برخوردار می باشد و در کنار داشتن طول عمر بهتر، هزینه کمتری هم به خود می گیرد.

 

مطالب مشابه:

نداشتن تصویر در تلویزیون

0/5 (0 نقد و بررسی)