دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

“چرا محتوای 1080p در تلویزیون الجی 4K جدید من تار به نظر می رسد؟” بسیاری از مصرف‌کنندگان شکایت کرده بودند که جلوه‌های 4K یا HD را در خانه دریافت نکرده‌اند، زیرا فروشنده در فروشگاه به آنها نشان می‌دهد، بلکه فقط تصاویری تار یا دانه‌دار در تلویزیون الجی 4K خود دریافت می‌کنند. چرا تلویزیون الجی 4K آنها پیکسلی به نظر می رسد؟ در واقع احتمال خرید یک تلویزیون الجی 4K تقلبی در فروشگاه رسمی اندک است، با این حال، این احتمال وجود دارد که یک تلویزیون الجی 4K دچار مشکل پیکسلی شود بدون توجه به سامسونگ، سونی، ال جی، فیلیپس، هایسنس یا اپل تی وی 4K. علت تاری 4K چیست؟ شفاف کردن تصاویر تلویزیون الجی 4K را در این مقاله انجام دهید.

شفاف کردن تصاویر تلویزیون الجی 4K

علت و شفاف کردن تصاویر تلویزیون الجی 4K

تاری شدن تصاویر در تلویزیون الجی می تواند بسیار گوناگون باشد که به صورت زیر است.

  • شما در حال تماشای محتوایی با وضوح کمتر از 1080p یا 4K در تلویزیون الجی 4K خود هستید.
  • تنظیمات تلویزیون الجی شما برای محتوای HD یا UHD به درستی تنظیم نشده است.
  • کابل شما برای اتصال تلویزیون الجی 4K استفاده می شود و دستگاه های منبع از 4K پشتیبانی نمی کنند.
  • دستگاه های منبع متصل به نمایشگر تلویزیون الجی 4K از 4K پشتیبانی نمی کنند.
  • پهنای باند شما برای پخش زنده تلویزیون الجیی کافی نیست.

فیلم‌های با وضوح پایین منجر به کیفیت تصویر بد

در شفاف کردن تصاویر تلویزیون الجی 4K ممکن است بپرسید که چرا کیفیت تصویر در تلویزیون الجی 4K همیشه در مرکز خرید با کیفیت بالا است و کیفیت ویدیوی منبع پاسخگو است. این ویدئوهای نمایشی در دیسک های DVD یا Blu-ray ذخیره می شوند، کیفیت فیلم همیشه بسیار بالا است و بنابراین تصاویر نمایش داده شده واضح هستند.

این را ببینید  تمیز‌ کردن صفحه‌ نمایشگر

بنابراین، به شما پیشنهاد می شود ویدیوهای 4K را در تلویزیون الجی 4K بدون مشکل پیکسلی پخش کنید. به طور خاص، می توانید به قسمت 4K تلویزیون الجی 4K خود بروید تا یک ویدیوی واقعی 4K برای تماشا پیدا کنید. یا ویدیوهای 4K را به صورت آنلاین روی USB دانلود کنید و برای مشاهده آن را به تلویزیون الجی 4K وصل کنید. اگر بودجه کافی دارید، می توانید از پخش کننده بلو-ری 4K برای پخش دی وی دی های بلوری 4K در تلویزیون الجی 4K استفاده کنید تا از تصاویر 4K با کیفیت بسیار بالا با جلوه های HDR/10bit لذت ببرید.

رزولوشن 1080p تا 4K

در شفاف کردن تصاویر تلویزیون الجی 4K در حقیقت، همه تلویزیون الجی‌های 4K فاقد اجزای پشتیبانی هستند که می‌توانند محتوای 1080p را به نمایشگر 4K منطبق کنند. به همین دلیل است که حتی با پخش ویدیوهای 1080p با کیفیت بالا در تلویزیون الجی 4K، حرکت تار تلویزیون الجی 4K وجود دارد. هنگامی که نیروی تلویزیون الجی 4K 1080p را به 4K ارتقا می دهد، فقط تصویری بزرگتر اما تار مانند آنچه در زیر نشان می دهیم دریافت خواهید کرد.

مشابه آنچه در بالا ذکر شد، اگر ویدیوی منبع کیفیت بدی داشته باشد، یک تلویزیون الجی 4K نمی تواند به بهتر جلوه دادن آن کمک کند. بنابراین، باید از قبل کیفیت 1080p را به 4K ارتقا دهید و سپس آن را در تلویزیون الجی 4K UHD پخش کنید تا بهترین تصاویر را دریافت کنید.

تنظیم تنظیمات تلویزیون الجی 4K

در شفاف کردن تصاویر تلویزیون الجی 4K تلویزیون الجی 4K شما باید به طور پیش فرض در حالت 4K تنظیم شده باشد و اگر محتوای ویدیوی شما با وضوح 4K باشد، کیفیت 4K را نشان دهد. اما اگر ویدیوهایی با وضوح 1080p/720p یا کمتر در تلویزیون الجی 4K پخش کنید، چگونه می‌توانید کیفیت تصویر خود را بدون خطاهای مبهم بهتر نشان دهید؟

این را ببینید  تلویزیون LG B1 65 inch

هر برند تلویزیون الجی 4K از جمله ال‌جی، سامسونگ، سونی و غیره به شما پیشنهاد رسمی برای تنظیم بهترین تنظیمات تصویر در تلویزیون الجی 4K برای دریافت بهترین جلوه‌ها می‌دهد، بنابراین می‌توانید برای دنبال کردن راهنما به سایت‌های رسمی آن‌ها بروید. معمولاً تنظیمات تلویزیون الجی 4K شما باید به صورت زیر باشد تا امکان پخش ویدیوی شما تا حد امکان نزدیک به 4K باشد:

  • حالت تصویر: حالت فیلم یا سینما
  • روشنایی: 50%
  • نور پس زمینه: کمتر بهتر است
  • کنتراست: 100%
  • وضوح: 0%
  • رنگ: 50%
  • رنگ/رنگ: 0%
  • دمای رنگ/تن: گرم
  • هموارسازی حرکت / درون یابی: خاموش
  • تیرگی/کنتراست محلی: زیاد

به عنوان مثال تلویزیون الجی 4K ال‌جی را در نظر بگیرید، در اینجا تنظیمات تلویزیون الجی 4K ال‌جی برای بهترین تصاویر آمده است:

پشتیبانی از دستگاه‌های منبع از 4K

در شفاف کردن تصاویر تلویزیون الجی 4K اگر دستگاهی مانند TV box متصل به تلویزیون الجی 4K نمی‌تواند ویدیوهای 4K را رمزگشایی کند، در این صورت هیچ تصویر 4K روی صفحه تلویزیون الجی شما وجود نخواهد داشت.

پهنای باند برای پخش تلویزیون الجی

اگرچه اکثر پخش های زنده تلویزیون الجیی با کیفیت 720p یا 1080p هستند، برخی از نمایش های 4K در دسترس هستند. به خصوص برای جریان IPTV، اتصال شبکه باید به اندازه کافی قوی باشد زیرا پخش IPTV به طور خودکار وضوح ویدیو را بر اساس شرایط شبکه تغییر می دهد.

بیشتر بدانید: بهترین تنظیمات اکولایزر برای تلویزیون ال‌جی

3/5 (2 نقد و بررسی)