دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

علت روشن نشدن تلویزیون . به دلایلی، بسیاری از افراد وقتی تلویزیون الجی آنها روشن نمی شود، با مشکل مشابهی مواجه می شوند. اکثر برندهای تلویزیون با مشکلی مواجه می شوند که در آن روشن نمی شوند. موارد بی‌شماری از صاحبان تلویزیون الجی وجود دارد که می‌گویند این مشکل را داشته‌اند – برخی می‌گویند این مشکلی است که چندین سال با آن سروکار داشته‌اند! خوشبختانه یک راه حل بسیار آسان وجود دارد که باید حدود 80٪ یا بیشتر از تلویزیون های الجی را که روشن نمی شوند برطرف کند.

علت روشن نشدن تلویزیون
علت روشن نشدن تلویزیون

تلویزیون الجی روشن نمی شود

اگر تلویزیون الجی شما روشن نمی شود، باید آن را ریست کنید. تلویزیون خود را از برق بکشید و 60 ثانیه کامل صبر کنید. در حالی که تلویزیون از برق جدا است، دکمه پاور را برای 30 ثانیه فشار دهید و نگه دارید. پس از اتمام 60 ثانیه، تلویزیون الجی خود را دوباره وصل کنید و باید کار کند.

برای تعداد کمی از شما بدشانس، یک تنظیم مجدد نرم ممکن است برای روشن کردن مجدد تلویزیون شما کافی نباشد. اما نترسید، چندین راه حل اثبات شده دیگر وجود دارد که می توانید امتحان کنید!

عیب یابی و تعمیر تلویزیون الجی لازم نیست پیچیده باشد. این کار می تواند به آسانی جدا کردن و وصل کردن تلویزیون یا تعویض باتری های کنترل از راه دور باشد.

Soft Reset TV  الجی

اصطلاحات فنی را فراموش کنید. تنظیم مجدد نرم به سادگی به معنای راه اندازی مجدد دستگاه بدون پاسخ شما است. این فرآیند تمام نیروی باقیمانده را از تلویزیون شما تخلیه می‌کند و به آن اجازه می‌دهد با روشن شدن مجدد به درستی بوت شود.

این مراحل را دنبال کنید:

  1. سیم برق را از پریز جدا کنید
  2. 60 ثانیه کامل صبر کنید
  3. در حالی که منتظر هستید، دکمه روشن/خاموش تلویزیون را به مدت 30 ثانیه فشار دهید و نگه دارید (این کار باعث تخلیه انرژی باقی مانده در خازن های تلویزیون شما می شود)
  4. پس از اتمام دقیقه، تلویزیون خود را دوباره به برق وصل کنید
  5. تلویزیون خود را روشن کنید
این را ببینید  تمیز‌ کردن صفحه‌ نمایشگر

قطع و وصل مجدد تلویزیون الجی باید به سرعت مشکل را برطرف کند. با این حال، باید مطمئن شوید که قبل از وصل کردن مجدد سیم برق، یک دقیقه کامل صبر کنید. در صورت امکان، چند دقیقه دیگر منتظر بمانید تا تلویزیون را دوباره وصل کنید و آن را روشن کنید!

بازنشانی کارخانه ای تلویزیون الجی

هنگامی که تلویزیون روشن است (امیدواریم تنظیم مجدد نرم افزار بتواند به طور موقت تلویزیون را روشن کند) روی دکمه منو در کنترل از راه دور خود کلیک کنید.

سپس به Setup و در نهایت Reset Default بروید. تلویزیون شما دوباره خاموش و روشن می شود و سپس صفحه تنظیمات اولیه نمایش داده می شود.

اگر تلویزیون شما روشن نمی شود، می توانید از دکمه تنظیم مجدد کارخانه در پشت تلویزیون نیز استفاده کنید. همه تلویزیون های الجی این دکمه را ندارند. اگر تلویزیون شما این کار را می کند، آن را نگه دارید تا زمانی که تلویزیون روشن شده و نشان الجی را نمایش دهد. این امر اساساً تلویزیون الجی شما را به تنظیماتی که در روز خرید تلویزیون داشت باز می‌گرداند. این بدان معناست که تمام تنظیمات حساب حذف خواهد شد و هر برنامه نصب شده حذف خواهد شد!

ریموت کنترل الجی را بازنشانی کنید

وقتی می‌خواهید تلویزیون را از راه دور روشن کنید، و روشن نمی‌شود، ممکن است کنترل از راه دور شما مشکل داشته باشد. اگر تلویزیون شما از راه دور روشن نمی شود، تنظیم مجدد کنترل از راه دور می تواند این کار را انجام دهد.

این مراحل را دنبال کنید:

  1. محفظه باتری کنترل از راه دور الجی را باز کنید
  2. باتری ها را از کنترل از راه دور خارج کنید
  3. هر دکمه را یکی یکی فشار دهید و حداقل به مدت 3 ثانیه نگه دارید
  4. باتری ها را دوباره نصب کنید
  5. سعی کنید تلویزیون خود را از راه دور روشن کنید
این را ببینید  تلویزیون LG G1 65 inch

اگر مراحل بالا نتایج مطلوبی را ارائه نکرد، مراحل 1 و 2 را تکرار کنید، دکمه پاور را حداقل 15 ثانیه فشار دهید و نگه دارید و سپس باتری ها را مجدداً نصب کرده و تلویزیون خود را روشن کنید.

باتری های کنترل از راه دور الجی را بررسی و تعویض کنید

گاهی اوقات تلویزیون الجی شما روشن نمی‌شود، زیرا باتری‌های کنترل از راه دور ضعیف، از کار افتاده یا به درستی در تراز نیستند. ابتدا، قبل از اینکه بخواهید تلویزیون را از کنترل از راه دور روشن کنید، بررسی کنید که باتری ها به درستی نصب و تراز شده باشند. اگر آنها خوب هستند، با آزمایش آنها در دستگاه دیگری، سطح شارژ آنها را بررسی کنید.

باتری‌های ضعیف یا مرده تلویزیون شما را روشن نمی‌کنند و تنها گزینه این است که آنها را با باتری‌های جدید و کاملا شارژ شده جایگزین کنید.

یک پریز برق متفاوت را امتحان کنید

عیب‌یابی تلویزیون الجی که روشن نمی‌شود مستلزم تلاش برای رفع هر مشکلی است. سنگ تمام نگذارید و هیچ شانسی نداشته باشید، حتی اگر به این معنی باشد که یک پریز برق دیگر را امتحان کنید.

این احتمال وجود دارد که پریز برق شما معیوب باشد و به همین دلیل است که تلویزیون الجی شما روشن نمی شود. به هر حال، پریزهای دیواری از فیوزهایی تشکیل شده اند که می توانند در هر زمان به دلیل نوسانات جریان الکتریکی بسوزند یا منفجر شوند.

با وصل کردن یک دستگاه الکتریکی دیگر می توانید بررسی کنید که آیا پریز دیواری مورد نظر کار می کند. اگر ابزار بدون مشکل روشن شود، پریز کار می کند و مشکل از تلویزیون شماست. اگر پریز کار نمی کند، تلویزیون الجی خود را به یک پریز برق دیگر وصل کنید تا ببینید آیا روشن می شود یا خیر.

این را ببینید  دلایل روشن نشدن تلویزیون

منبع ورودی صحیح را انتخاب کنید

به نظر می رسد تلویزیون الجی شما به دلیل منبع ورودی نادرست روشن نمی شود. شما باید منبع ورودی مناسب را برای عملکرد صحیح تلویزیون خود انتخاب کنید.

بنابراین، چه از یک دستگاه پخش جریانی، پخش کننده DVD یا جعبه کابل استفاده می کنید، دوباره بررسی کنید که منبع/ورودی تلویزیون شما با شماره پورت HDMI مورد استفاده مطابقت داشته باشد. در مثال زیر، تلویزیون را به “HDMI 2” تبدیل می کنید. می توانید منبع ورودی صحیح را با استفاده از دو روش مختلف انتخاب کنید:

روش 1 – منبع ورودی را با استفاده از کنترل از راه دور فعال کنید

  1. تلویزیون خود را روشن کنید
  2. دکمه Source را روی ریموت کنترل فشار دهید
  3. حالت ورودی مورد نظر را انتخاب کنید

روش 2 – منبع ورودی را بدون کنترل از راه دور تغییر دهید

  1. تلویزیون خود را روشن کنید
  2. دکمه MENU را در کنار یا پایین تلویزیون فشار دهید
  3. از دکمه صدا برای رفتن به گزینه منبع استفاده کنید
  4. دکمه منو را فشار دهید تا منبع ورودی مورد نظر را انتخاب کنید

توجه: برخی از تلویزیون ها دارای دکمه منبع در پشت یا کنار هستند که می توانید برای انتخاب منبع ورودی دلخواه خود از آن استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: خاموش شدن پی در پی تلویزیون ال‌جی

0/5 (0 نقد و بررسی)