دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

پرتکرار ترین سوالات مشتریان و خرابی‌ها در تلویزیون‌ها چیست؟

امروزه محصولی بیشترین طرفدار را دارد که پس از خرید، مشتری خدمات بهتری را از شرکت خریداری شده دریافت کند. از جمله ویژگی‌هایی که می‌تواند بر ماندگاری و اصالت یک کالا مهر تایید بگذارد، مرجع و منبعی 24 ساعته برای پاسخگویی به مشتریان بعد از خرید آن کالا میباشد. گلدیران از جمله شرکت هاییست که در ارائه همچین خدماتی به مشتریان خود  با ثبات و البته با کیفیت، بی وقفه رو به جلو قدم بر می‌دارد. بعد از حضور نسل جدید محصولات گلدیران به نام تلویزیون‌های جی پلاس در بازار و استقبال از آن، زمان مناسبی را یافتیم تا به طور کامل به سوالات شما درباره‌ی تنظیمات تلویزیون جی پلاس پاسخ دهیم. قصد ما از نوشتن این مقاله این است که تمام مشکلات رایج بین تلویزیون‌ها را بررسی کنیم و برای برطرف کردن آنها راهکارهای کاربردی را ارائه دهیم.  در ادامه حتما همراه ما باشید تا بدانید کیفیت تلویزیون جی پلاس چگونه است.

۸ راهکار برای عیب یابی و رفع مشکلات تلویزیون‌های جی پلاس

ما با برخورداری از تکنسین‌ها و تعمیرکاران حرفه‌ای، به خوبی می‌دانیم کدام مشکلات در تلویزیون‌ها مرسوم است و امکان بروز آن وجود دارد. اگر دلتان نمی‌خواهد لذت تماشای برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه‌تان را بخاطر مشکل در تلویزیونتان از دست بدهید، وقت را تلف نکنید و با ما همراه باشید تا برویم سر اصل مطلب.

آیا تلویزیون Gplus شما روشن  نمی‌شود؟

تلویزیون جی پلاس روشن نمیشود

در صورتیکه تلویزیون شما روشن نمی‌شود، چک کنید پریز و یا محافظ برق مشکلی نداشته باشد. که نیاز است  تلویزیون را به برق مستقیم وصل کنید تا متوجه شوید ایراد از محافظ بوده یا از تلویزیون.

در صورتیکه به طور کلی برق وارد دستگاه نمی‌شود، دستگاه های جانبی مثل دی وی دی و … را  قطع کنید و بررسی کنید که آن ها نیز برق دارند ؟

چنانچه دستگاه روشن نشد درخواست تعمیرات تلویزیون جی پلاس خود را ثبت کنید تا تکنسین‌های متخصص ما در کم‌ترین زمان در محل برای تعمیرات مراجعه کنند.

آیا تلویزیون جی پلاس شما نیاز به تعمیرات دارد؟ از متخصصین گلدیران راهنمایی بگیرید.

چرا تلویزیون جی پلاس مدام خاموش و روشن می‌شود؟

این را ببینید  افزایش عمر تلویزیون

گاهی امکان دارد تلویزیون مدام خاموش و روشن شود.

برای بررسی این موضوع چک کنید که آیا دستگاه سر ساعت خاصی خاموش و روشن می‌شود؟ اگر سر ساعت خاصی است ممکن است تنظیمات تایمر انجام شده باشد .

چنانچه تلویزیون پشت سر هم خاموش و روشن می‌شود، ممکن است مربوط به برق باشد. محافظ قطعی داشته باشد. پس حتما برق و محافظ تلویزیون را بررسی کنید.

دستگاه های جانبی متصل به تلویزیون را نیز جدا کنید و چک کنید.

باتری کنترل را برای مدت زمانی خارج کنید، شاید کنترل پیغام اشتباه به تلویزیون صادر می‌کند.

چنانچه مربوط به این موارد  نیست متخصصین ماهر و حرفه‌ای ما در گلدیران آماده خدمت رسانی به شما هستند و کافیست درخواست تعمیرات تلویزیون جی پلاس خود را ثبت کنید.

تلویزیون‌های جی پلاس تصویر ندارد

تلویزیون جی پلاس تصویر ندارد

زمانیکه تلویزیون تصویر نداشت در مرحله‌ی اول چک کنید که آیا تلویزیون روشن است؟

اگر تلویزیون روشن بود و فقط صدای آن به گوش شما می‌رسید ،دکمه منو یا Home  روی کنترل را فشرده و چک کنید تصویر منو ظاهر می‌گردد یا خیر؟ یا برای اطمینان بیشتر بررسی کنید آیا دستگاه در ورودی دیگر مثل فلش تصویر دارد؟

اگر در هر دو حالت تصویر تلویزیون Gplus  شما ظاهر نشد، نیاز است که برای رفع ایراد آن درخواست تعمیرات تلویزیون را ثبت کنید تا تکنسین ما برای رفع ایراد آن مراجعه کند.

تلویزیون شما نیاز به تعمیرات دارد؟ از تکنسین‌های گلدیران راهنمایی بگیرید.

آیا خط افقی یا عمودی روی تصویر تلویزیون Gplus شما ایجاد شده است؟

اگر با خطوط عمودی و افقی روی تصویر تلویزیون خود مواجه شدید، قبل از هر چیز چک کنید آبا با ورودی‌های دیگری مثل فلش نیز در تصویر شما این خطوط قابل مشاهده است؟

اگر قابل مشاهده است که وقت را تلف نکنید و درخواست تعمیرات تلویزیون جی پلاس خود را ثبت کنید.

اگر با ورودی دیگر یعنی فلش آن خطوط روی تصویر شما دیده نشد، مورد می تواند از ورودی مورد نظر قبلی شما باشد، اگر آنتن یا ماهواره است قدرت و کیفیت سیگنال را چک کنید و اگر دستگاه جانبی (مثل دی وی دی) می باشد کابل و پورت را چک کنید.

این را ببینید  تلویزیون ال جی سری LG NANO80

آیا احساس می‌کنید کیفیت تصویر تلویزیون جی پلاس شما پایین است؟

به این نکته دقت داشته باشید اگر قبل از خرید، تصاویر پخش شده داخل فروشگاه ها را دیده‌اید و بعد از خرید تلویزیون، انتظار دارید دقیقاً مثل تصاویر فروشگاه که فیلم های HD و  BLUE-RAY پخش می شود را تماشا کنید اشتباه است. چون سیگنال‌هایی که از فرستنده‌ی ایران (صدا و سیما) و یا اکثر تصاویر ماهواره‌ای و دیسک‌های کپی ارسال می‌شود، با وضوح پایین می‌باشند و نمی‌توانید به صورت با کیفیت تصویر را مشاهده کنید و باید سیگنال با وضوح HD و FULL HD همانند فروشگاه‌ها به تلویزیون بدهید تا با همان کیفیت تصاویر پخش شود.

البته برای انجام تنظیمات بهتر لازم است حالت تصویر در منوی تصویر بر روی درخشان قرار دهید. وضوح تصویر را کمی پایین‌تر انتخاب کنید . دمای رنگ و گزینه‌ی رنگ نیز به دلخواه خود تنظیم کنید.

چرا تلویزیون جی پلاس صدا ندارد؟

گاهی امکان دارد تلویزیون شما فقط تصاویر را پخش کند و یا مشکل قطع شدن صدای کانال ماهواره مواجه شوید ولی با بالا بردن صدای تلویزیون باز هم صدایی به گوش شما نرسد. در واقع در این زمان است که احساس می‌کنید صدای تلویزیون شما قطع شده است.

بهتر است اول چک کنید آیا دستگاه در ورودی‌های دیگر صدا دارد یا خیر؟ برای این کار می‌توانید فیلمی روی فلش بریزید و آن را به تلویزیون وصل کنید و چک کنید که آیا در این حالت نیز صدا دارید یا خیر. در گام بعدی خروجی صدا را در منوی صدا بر روی حالت بلندگوی تلویزیون قراردهید .بررسی کنید صدای تلویزیون mute نباشد .در صورتی که میزان صدا کاهش یافته، آن را بر روی حالت استاندارد بگذارید.

در صورتی که این موارد را چک کردید و مشکل برطرف نشد، تعمیر تلویزیون Gplus باید توسط تکنسین‌های متخصص ما انجام شود.

آیا در تلویزیون Gplus برخی شبکه‌ها صدا ندارد یا صدا در برخی کانال‌ها قطع می‌شود؟

کانال یابی در تلویزیون جی پلاس

معمولا این اتفاق در ورودی آنتن به دلیل قطع شدن سیگنال ها، مشکل سیگنال و یا آنتن رخ می‌دهد که لازم است عیب یابی آنتن تلویزیون انجام شود.

این را ببینید  کانال یابی در تلویزیون های ال جی

اگر پس از بررسی آنتن مطمئن شدید که ایراد از آن بوده است پس تلویزیون شما مشکلی ندارد و باید دلیل قطع شدن آنتن تلویزیون پیدا کنید.

چرا کانال ها به طور خودکار در تلویزیون جی پلاس تغییر پیدا می‌کند؟

برای بررسی این موضوع ابتدا باتری‌های کنترل را خارج کنید تا مشخص شود آیا کنترل پیغام اشتباه برای تلویزیون ارسال می‌کند یا خیر؟ در صورتی که باتری را خارج کردید و این مورد تکرار نشد، مشخص می‌شود کنترل پیغام اشتباه ارسال می‌کرده است. اما در صورتی که این مورد تکرار شد مجدد باید کانال یابی را انجام دهید.

نحوه ی انجام کانال یابی در تلویزیون‌های Gplus :

طریقه کانال یابی در تلویزیون جی پلاس

برای انجام کانال یابی خودکار و کانال یابی تلویزیون جی پلاس به شیوه‌ای که در ادامه بیان می‌کنیم عمل کنید

به تنظیمات اصلی تلویزیون بروید و در گزینه کانال، انتخاب نوع آنتن هوایی را انجام دهید و سپس برای کانال یابی خودکار، اسکن خودکار را انتخاب کنید.

برای انجام کانال یابی دستی به روش زیر عمل کنید

به تنظیمات اصلی تلویزیونتان بروید، در گزینه کانال، انتخاب نوع آنتن هوایی را انجام دهید.

برای کانال یابی دستی انتخاب گزینه اسکن دستی دیجیتال انجام شود و سپس در قسمت UHFCH کد کانال را وارد و تایید نمایید .(کد کانال در تهران 37-43 و کانال های تستی 34 می‌باشد و در استان البرز کدهای 29 و 35 و 23 و در سایر شهرستان ها باید از روابط عمومی صدای و سیمای استان خود کدها را بگیرید.

در نهایت اگر به هر دلیلی موفق به انجام این اقدامات نشدید با ثبت درخواست تعمیرات تلویزیون یا تماس می‌توانید به راحتی مشکل را برطرف کنید. در نظر داشته باشید اگر از تلویزیون ال جی بانه‌ای و یا غیر گلدیرانی استفاده می‌کنید ممکن است دارای رسیور داخلی باشد که در این مورد امکان ارائه نظر از سوی گلدیران وجود ندارد و لازم است علت قطع شدن سیگنال ماهواره را پیدا کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)