دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد

محصولات الجی  از کیفیت بالایی به ویژه در زمینه تولید صدا برخوردار است. اما همانند سایر برندها یکی از شایع‌ترین ایرادات که درآن‌ها پیش می‌آید، قطعی صدا است. معمولاً علت بروز این ایراد، سخت افزاری می‌باشد. البته گاهی قطعه خاصی مشکل ندارد بلکه تنظیمات صدا دچار ایراد شده است. در این مورد دستگاه نیاز به تعمیر نداشته و با تغییر تنطیمات صدا در منو می‌توان مشکل را حل کرد. در کل اگر با مشکل قطعی صدا مواجه شدید، باید موارد سخت افزاری و نرم افزاری بررسی شده و متناسب با نوع عامل خرابی اقدامات درست را انجام داد.

حل مشکل قطعی صدا توسط کاربر

قبل از اینکه ازخرابی قطعه سخت افزاری مطمئن شویم، تعدادی راهکار به شما کاربران گرامی معرفی می‌کنیم. در صورتی که راه‌حل‌های گفته شده راهگشا نشد. با مرکز تعمیرات الجی تماس بگیرید.

  • دکمه MUTE را برای لغو قطعی صدا بزنید.
  • با نگه داشتن دکمه Action Menu، بلندگوها را انتخاب کنید.
  • در تنظیمات اگر دستگاه بر روی سیستم صوتی تنظیم شود، اسپیکرها فقط صداهای سیستم را پخش می‌کند.
  • میزان صدا را تغییر دهید تا مورد بازبینی قرار گیرد.

اگر هرکدام از راه‌حل‌های بالا جوابگو نبود، به احتمال فراوان یک ایراد سخت افزاری به وجود آمده است و برای بررسی دقیق‌تر با متخصصان نمایندگی مشورت کنید.

شایع‌ترین دلایلی که منجر به قطعی صدا تلویزیون الجی می‌شود

همانطور که گفتیم یکی از دلایل اصلی این مشکل، سخت افزاری بوده که یکی از این قطعات مین برد است. در واقع صدای خروجی از برد به اسپیکرها منتقل می‌شود، به این صورت که صدا ابتدا در مین برد، دیکود و پردازش شده و از حالت دیجیتالی به آنالوک تبدیل می‌شود و در نهایت توسط آمپلی فایر تقویت و به بلندگوهای دستگاه منتقل می‌شود و در صورت خرابی آن سیستم صوتی مختل و تلویزیون صدایی نخواهد داشت.

این را ببینید  برعکس شدن تصاویر تلویزیون

در حقیقت با قطع شدن صدای تلویزیون، مسیر تولید، پردازش، تقویت و انتقال به بلندگو دچار اختلال شده است. گاهی ولتاژ تغذیه این بخش‌ها دچار خرابی می‌گردد که نیاز به بررسی دقبق‌تر و کامل‌تر کارشناسان نمایندگی الجی است. اما دلیل دیگری که می‌توان به خرابی صدای تلویزیزون اشاره کرد، از کار افتادن بلندگوهای دستگاه می‌باشد. برای اینکه از خرابی بلندگوها مطمئن شد باید یک هدفون را به تلویزیون وصل و صدا را با آن گوش دهید. اگر صدایی را دریافت کردید، به احتمال فراوان بلندگوها از کار افتاده است.

 البته ممکن است اتصالات (سیم‌ها یا سوکت‌ها) موجب قطعی صدا شده و هزینه‌های تعمیر بسیار پایین می‌آید. همچنین آلودگی و تجمع گرد و غبار در بلندگو نیز منجر به قطعی صدا شده و باید اسپیکرها تمیز شود. بعضی اوقات دست‌کاری و بهم ریختگی تنظیمات موجب این مشکل می‌شود بنابراین به منو صدا رفته و تنظیمات را به حالت پیش فرض یا Default برگردانده و سپس تنظیمات دلخواه را اعمال کنید.

رفع مشکل صدا در تلویزیون الجی

با توجه به مطالبی که بیان شد، شما با رایج‌ترین دلایل خرابی صدا در تلویزیون آشنا شده  و می‌دانید که قبل از هر گونه اقدامی برای ارسال دستگاه به تعمیرگاه چه اقداماتی انجام دهید. حتماً بر اساس دفترچه راهنما، تنظیمات مربوط به صدا را چک کنید. همینطور بهتر است که اسپیکرها را گردگیری کرده و دوباره صدای دستگاه را آزمایش کنید.

عمل موثری دیگری که می‌تواند مفید باشد، این است که به کمک ریموت عدم فعال بودن دکمه Mute را ببینید، اگر فعال بود آن را قطع نمایید. چنانچه با مشکل صدا مواجه شدید و اقدامات گفته شده کارساز نشد، تشخیص علت خرابی سخت بوده و حتماً با نمایندگی معتبر الجی تماس حاصل نمایید تا کارشناسان شما را راهنمایی کرده و حتی در صورت لزوم به محل مورد نظر مراجعه و دستگاه شما را برررسی نمایند.

این را ببینید  دلایل خاموش شدن خود به خودی تلویزیون الجی
0/5 (0 نقد و بررسی)