دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

روشن نشدن ناگهانی تلویزیون. الجی یکی از محبوب ترین تولید کنندگان تلویزیون های کم هزینه است. مدل‌های آن تجربه‌ی تماشای باکیفیتی را ارائه می‌دهند و طول عمر خوبی دارند، اما همچنان ممکن است دچار اختلال شوند. بنابراین، اگر تلویزیون الجی شما روشن نشود، چه کاری می توانید انجام دهید؟ اگر تلویزیون الجی شما روشن نمی شود، مطمئن شوید که همه سیم ها به درستی وصل شده اند. سپس تلویزیون خود را از برق بکشید و دکمه پاور را به مدت 2 دقیقه فشار دهید و نگه دارید. تلویزیون را دوباره به برق وصل کنید. اگر کار نکرد، دکمه تنظیم مجدد واقع در پشت تلویزیون را فشار داده و نگه دارید. اگر این مراحل را امتحان کرده‌اید، اما کمکی نمی‌کنند، نترسید. گزینه های دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای رفع مشکل بدون نیاز به خرید تلویزیون جدید استفاده کنید.

روشن نشدن ناگهانی تلویزیون
روشن نشدن ناگهانی تلویزیون

اقدامات روشن نشدن ناگهانی تلویزیون الجی

تلویزیون‌های الجی مانند بسیاری از تلویزیون‌های موجود در بازار بادوام هستند و اگر دائماً از آن‌ها استفاده کنید حدود ده سال عمر می‌کنند. با این حال، آنها کامل نیستند و ممکن است دچار مشکل شوند. اگر تلویزیون الجی شما روشن نشود، در اینجا آنچه می توانید انجام دهید.

همه اتصالات سیم را بررسی کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که سیم برق تلویزیون خود را بررسی کنید. اگر سیم تلویزیون شما به درستی به تلویزیون یا پریز برق وصل نیست، آن را وصل کنید.

این احتمال وجود دارد که مشکل از اکستنشن یا سرکوبگر افزایشی باشد که استفاده می‌کنید. در این صورت، سعی کنید تلویزیون را به پریز دیگری وصل کنید.

وقتی به آنجا برگشتید، فقط تأیید کنید که سایر اتصالات به تلویزیون الجی شما راحت و ایمن هستند. گاهی اوقات دوست دارم هر سیمی را یکی یکی جدا کنم و دوباره وصل کنم. این به من اطمینان می دهد که همه چیز به درستی وصل شده است. به کابل های HDMI خود توجه ویژه ای داشته باشید. اینها زمانی که به طور کامل متصل نیستند بیشترین مشکلات را ایجاد می کنند. حالا تلویزیون را روشن کنید.

این را ببینید  عیب یابی مشکلات اتصال HDMI در تلویزیون ال جی

اگر تلویزیون الجی شما هنوز روشن نمی شود، نگران نباشید. مراحل بیشتری وجود دارد که می توانید برای رفع مشکل دنبال کنید.

تأیید کنید که ریموت شما کار می کند

اگر کابل برق خود را تأیید کرده‌اید و همه کابل‌های HDMI به درستی در هر دو طرف وصل شده‌اند، بیایید بررسی کنیم که کنترل از راه دور شما کار می‌کند.

به تلویزیون خود بروید و از دکمه فیزیکی پاور استفاده کنید. اگر برای پیدا کردن آن مشکل دارید، از این راهنما برای کمک به پیدا کردن آن استفاده کنید.

اگر تلویزیون الجی شما روشن می شود، در این صورت با ریموت کنترل مشکل دارید. سعی کنید باتری ها را تعویض کنید تا ببینید مشکل از آن بوده است یا خیر. اگر باز هم کار نکرد، می توانید یک مورد جدید در آمازون سفارش دهید.

بررسی کنید تا ببینید کدام تلویزیون الجی دارید. یک تلویزیون الجی Roku دارای یک کنترل از راه دور متفاوت از سایر تلویزیون های هوشمند خود است که با تلویزیون های استاندارد نیز متفاوت خواهد بود. اطمینان حاصل کنید که کنترل از راه دور با مدلی که دارید سازگار است. اگر تلویزیون شما روشن نشد، بیایید راه حل بعدی را امتحان کنیم که چرخه برق تلویزیون است.

تلویزیون را چرخه برق بزنید

آخرین کاری که می توانید قبل از سرویس تلویزیون خود انجام دهید، شروع چرخه برق است. شما تمام برق را از داخل تلویزیون خارج خواهید کرد تا بتواند دوباره راه اندازی شود. در اینجا کاری است که باید انجام دهید:

  1. ابتدا تلویزیون خود را از پریز جدا کنید.
  2. دکمه پاور را روی تلویزیون الجی خود فشار دهید (نه ریموت!). آن را به مدت دو دقیقه نگه دارید (این کار تمام توان باقیمانده را از خازن های تلویزیون تخلیه می کند).
  3. حالا تلویزیون را دوباره به برق وصل کنید.
  4. باید بتوانید تلویزیون را به طور معمول روشن کنید.
این را ببینید  4 مشکلات رایج تلویزیون الجی ال ای دی و تشخیص آنها

اگر تلویزیون هنوز روشن نمی شود، زمان آن رسیده است که تنظیمات کارخانه را بازنشانی کنید.

تلویزیون را به حالت Factory Reset کنید

تلویزیون های الجی دارای چراغ های آماده به کار در پایین دستگاه هستند. این چراغ روشن یا خاموش بودن تلویزیون را در صورت اتصال صحیح نشان می دهد. همچنین می تواند به شما نشان دهد که آیا یک نقص یا سایر مشکلات مرتبط با تلویزیون وجود دارد.

اگر با فشار دادن دکمه روشن، چراغ وضعیت چشمک می‌زند، اما تلویزیون روشن نمی‌شود، باید این مراحل را دنبال کنید:

  1. دکمه ریست را در پشت تلویزیون پیدا کنید. این یک سوراخ کوچک در پنل پشتی است که معمولاً می توانید در بالای پورت های USB و HDMI پیدا کنید.
  2. از یک گیره کاغذ یا چیزی شبیه به آن برای فشار دادن دکمه استفاده کنید. آن را به مدت 30 ثانیه نگه دارید و سپس رها کنید.
  3. اکنون، سعی کنید تلویزیون خود را روشن کنید.

اگر مشکل ادامه داشت، دکمه ریست را چندین بار فشار دهید بدون اینکه آن را پایین نگه دارید. این کار را حدود 30 ثانیه انجام دهید.

توجه: تلویزیون شما بازنشانی می‌شود، به این معنی که باید دوباره به همه حساب‌های پخش جریانی خود وارد شوید.

منبع ورودی صحیح را انتخاب کنید

به نظر می رسد تلویزیون الجی شما به دلیل منبع ورودی نادرست روشن نمی شود. شما باید منبع ورودی مناسب را برای عملکرد صحیح تلویزیون خود انتخاب کنید.

بنابراین، چه از دستگاه پخش، پخش‌کننده DVD یا جعبه کابل استفاده می‌کنید، دوباره بررسی کنید که منبع/ورودی تلویزیون شما با شماره پورت HDMI مورد استفاده مطابقت داشته باشد. در مثال زیر، تلویزیون را به “HDMI 2” تبدیل می کنید. می توانید منبع ورودی صحیح را با استفاده از دو روش مختلف انتخاب کنید:

این را ببینید  نداشتن تصویر در تلویزیون الجی

روش 1 – منبع ورودی را با استفاده از کنترل از راه دور فعال کنید

  1. دکمه پاور را فشار دهید تا تلویزیون روشن شود
  2. دکمه Source را روی ریموت کنترل فشار دهید
  3. حالت ورودی مورد نظر را انتخاب کنید

روش 2 – منبع ورودی را بدون کنترل از راه دور تغییر دهید

  1. تلویزیون خود را روشن کنید
  2. دکمه MENU را در کنار یا پایین تلویزیون فشار دهید
  3. از دکمه صدا برای رفتن به گزینه منبع استفاده کنید
  4. دکمه منو را فشار دهید تا منبع ورودی مورد نظر را انتخاب کنید

توجه: برخی از تلویزیون ها دارای دکمه منبع در پشت یا کنار هستند که می توانید برای انتخاب منبع ورودی دلخواه خود از آن استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: زمان مناسب برای تعمیر یا تعویض تلویزیون الجی

0/5 (0 نقد و بررسی)