دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

درباره عیب یابی مشکلات اتصال HDMI در تلویزیون چقدر اطلاعات دارید؟ HDMI به‌عنوان دستگاه اتصال استاندارد برای تلویزیون الجی‌، کنسول‌های بازی، پخش‌کننده‌های رسانه، ست‌تاپ باکس‌ها و ویدئو پروژکتورها، جزء مهمی از هر راه‌اندازی سرگرمی است.

چرا مشکلات HDMI رخ می دهد

HDMI قرار است اتصال همه دستگاه های خود را با یک کابل HDMI برای صدا و تصویر آسان کند. برای انجام این کار، دستگاه های متصل باید “مجوز” داشته باشند تا از طریق استانداردی به نام HDCP با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

این توانایی برای تشخیص و برقراری ارتباط رسانه ها و دستگاه ها به عنوان “دست دادن HDMI” نامیده می شود. اگر دست دادن کار نکرد، به این معنی است که رمزگذاری HDCP تعبیه شده در سیگنال HDMI توسط یک یا چند دستگاه متصل شناسایی نمی شود. این معمولاً باعث می شود که نتوانید فیلم های خود را تماشا کنید یا بازی های ویدیویی خود را انجام دهید. کارهایی وجود دارد که می توانید برای حل این مشکل انجام دهید. در اینجا نحوه عیب یابی مشکلات HDMI آورده شده است.

علت آبی رنگ بود تصاویر در تلویزیون الجی چیست؟ برای پاسخ به این سوال پیشنهاد میکنیم مقاله های وبلاگ را مطالعه کنید.

عیب یابی مشکلات اتصال HDMI در تلویزیون
عیب یابی مشکلات اتصال HDMI در تلویزیون

نحوه عیب یابی اتصال HDMI معیوب

در اینجا چند مرحله وجود دارد که ممکن است به تصحیح مشکلات اتصال HDMI کمک کند تا بتوانید به بازی یا تماشای بازی بازگردید.

  • اتصالات کابل HDMI را بررسی کنید: مطمئن شوید که کابل در هر دو طرف محکم نصب شده است. اتصالات HDMI به اندازه اتصال ویدیویی کامپوننت یا کامپوزیت محکم نمی شوند و گاهی اوقات خارج می شوند. اگر اغلب این اتفاق می افتد، خرید قفل برای کابل های HDMI یا کابل های خود قفل شونده را در نظر بگیرید.
  • معکوس کردن ترتیب روشن کردن برای دستگاه های شما: اگر تمایل دارید ابتدا تلویزیون الجی خود را و سپس دستگاه های دیگر روشن کنید، سعی کنید ابتدا دستگاه های ثانویه و سپس تلویزیون الجی را روشن کنید. اگر چندین مؤلفه HDMI مختلف دارید، سعی کنید آنها را با ترکیب های مختلف راه اندازی کنید.
  • یک ورودی HDMI متفاوت را امتحان کنید: با کنترل از راه دور، به ورودی دیگری در تلویزیون الجی بروید و سپس به HDMI برگردید تا ببینید سیگنال به درستی قفل می‌شود یا خیر. در صورت عدم موفقیت، دستگاه خود را به یک ورودی HDMI دیگر وصل کنید و مراحل بالا را تکرار کنید.
  • تنظیمات وضوح دستگاه منبع خود را بررسی کنید: اگر دستگاه HDMI شما دارای منوی تنظیمات برای کنترل وضوح ویدیو است، بررسی کنید که آیا روی AUTO تنظیم شده است یا خیر. اگر چنین است، آن را بازنشانی کنید تا با وضوح داخلی تلویزیون الجی یا ویدئو پروژکتور شما مطابقت داشته باشد، مانند 720p، 1080p یا 4K، اگر تلویزیون الجی یا ویدئو پروژکتور با قابلیت 4K دارید.
  • استفاده از فرآیند حذف: اگر دستگاه شما به یک گیرنده صوتی یا واسطه دیگر متصل است، اتصال HDMI را جدا کرده و مستقیماً به تلویزیون الجی وصل کنید. اگر کار کرد، گیرنده یا دستگاه واسطه ای که استفاده می کنید احتمالاً مشکل دارد. منبع HDMI را به تلویزیون الجی خود متصل نگه دارید و یک اتصال صوتی جداگانه از دستگاه خود به تلویزیون الجی برقرار کنید تا زمانی که بتوانید مشکل گیرنده را تشخیص دهید.
  • بررسی به‌روزرسانی‌های میان‌افزار: به‌روزرسانی‌های میان‌افزار را برای تلویزیون الجی، دستگاه HDMI یا گیرنده صوتی خود به‌صورت آنلاین بررسی کنید. همچنین به دنبال نظرات یا شکایات کاربران در مورد مسائل مربوط به دست دادن HDMI باشید و بحث ها و پیوندهای راه حل پیشنهادی را دنبال کنید.
این را ببینید  نحوه رفع پخش شدن نور پس زمینه تلویزیون الجی
عیب یابی مشکلات اتصال HDMI در تلویزیون
عیب یابی مشکلات اتصال HDMI در تلویزیون

نحوه عیب یابی اتصال HDMI معیوب در تلویزیون الجی HDR

اجرای HDR در بسیاری از تلویزیون الجی های 4K Ultra HD باعث ایجاد مشکلات اتصال HDMI می شود. اگر تلویزیون الجی HDR (محدوده دینامیکی بالا) دارید و هیچ یک از مراحل بالا کار نمی کند، این نکات عیب یابی را دنبال کنید:

  1. مطمئن شوید که گیرنده صوتی یا دستگاه واسطه دیگر شما با HDR سازگار است.
  2. مطمئن شوید که تلویزیون الجی ویدئو پروژکتور به روز است.
  3. اگر قبلاً این کار را نکرده اید، کابل HDMI خود را با یک کابل HDMI با سرعت بالا با سرعت حداقل 10.2 گیگابیت بر ثانیه، اما ترجیحاً 18 گیگابیت در ثانیه، تعویض کنید.
  4. اگر دستگاهی دارید که دارای HDR است، مانند پخش کننده بلوری UHD یا دستگاه پخش جریانی، که به تلویزیون الجی سازگار با HDR متصل است، ممکن است تلویزیون الجی محتوای رمزگذاری شده با HDR را تشخیص ندهد. هنگامی که یک تلویزیون الجی HDR یا ویدئو پروژکتور سیگنال HDR را تشخیص می دهد، باید تأییدیه ای روی صفحه ظاهر شود. اگر اینطور نباشد، ممکن است مشکل به جای اتصال، مربوط به سازگاری باشد.
  5. اگر تلویزیون الجی یا ویدئو پروژکتور شما پس از تغییر تنظیمات و ارتقاء کابل ها همچنان منبع HDR را تشخیص نمی دهد، با پشتیبانی فنی تلویزیون الجی یا دستگاه منبع HDMI تماس بگیرید.
5/5 (1 نقد و بررسی)