دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

ریست فکتوری تلویزیون چیست؟

ریست فکتوری تلویزیون به معنی بازگرداندن تلویزیون به تنظیمات اولیه یا کارخانه است. هنگام شخصی سازی تنظیمات تلویزیون معمولا مشکلات نرم افزاری بروز پیدا می کند و یا دچار به هم ریختگی می شود.

در این صورت می بایست نسبت به بازگرداندن نرم افزار تلویزیون به تنظیمات کارخانه ضروری است. هدف از این کار نیز صرفا بازگشت به تنظیمات پیش فرض سیستم است و هیچ کارکردی به عنوان تعمیرات تلویزون ندارد.

قبل از ریست کردن تلویزیون چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

1- با ریست تلویزیون تمامی تنظیمات تلویزیون مثل صدا، تصویر، چیدمان کانال ها و … از بین می رود و دوباره نیازمند تنظیم هستید.

2- اگر تلویزیون هوشمند Smart TV خود را ریست می کنید باید بدانید که مراحل این کار در برندهای مختلف متفاوت است و باید براساس مدل و دستورات سازنده دستگاه انجام دهید.

3- برخی از مشکلات نرم افزاری، با به روز رسانی (آپدیت) تلویزیون به آخرین نسخه (ورژن) ممکن است حل شوند. در این صورت نیازی به ریست فکتوری نیست.

هر چند بازگشت به تنظیمات کارخانه در تلویزیون های سامسونگ، سونی، ال جی و … متفاوت است، اما در اینجا یک روند کلی را بیان می کنیم. توصیه می کنیم برای ریست فکتوری تلویزیون، براساس دستور العمل هر برند و مدل آن اقدام کنید.

ممکن است نحوه ریست کردن تلویزیون سامسونگ، با ریست کردن تلویزیون ال جی و ریست کردن تلویزیون سونی با یکدیگر متفاوت باشد. بنابراین باید هنگام این کار دقت لازم را داشته باشید.

برای تنظیم مجدد تلویزیون خود با استفاده از  دکمه  MENU دستورالعمل های زیر را انجام دهید:

1- دکمه منو را در بالا یا کنار تلویزیون خود حداقل برای 10-15 ثانیه نگه دارید.

این را ببینید  نکات مهم قبل از خرید تلویزیون

2- منویی روی صفحه ظاهر می شود که از شما می خواهد تنظیمات زمان، تاریخ و مکان را وارد کنید.

3- دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید و پس از اتمام مراحل، تلویزیون به تنظیمات کارخانه بازنشانی می شود.

نحوه ریست کردن تنظیمات صوتی/تصویری تلویزیون

برای تنظیم مجدد تنظیمات صدا و تصویر تلویزیون، به بخش تنظیمات> سیستم> تنظیمات پیشرفته سیستم> بازنشانی به تنظیمات کارخانه بروید و سپس تنظیم مجدد تنظیمات صدا/تصویر تلویزیون را روشن کنید. اطلاعات مربوط به صفحه را بخوانید تا مطمئن شوید عملیات ریست کردن چطور انجام می شود. برای ادامه عملیات ریست کردن، سه بار متوالی PLAY / PAUSE  را فشار دهید.

ریست فکتوری همه موارد

با تنظیمات مجدد کارخانه، تلویزیون شما به حالت اولیه خود برمی گردد. پس از اتمام، باید راهنمای راه اندازی را مجدد راه اندازی کنید. همچنین باید تنظیمات آنتن تلویزیون و پیکربندی ورودی را تکرار کنید.

هنگامی که عملیات بازنشانی کارخانه به پایان رسید، تلویزیون شما مجددا راه اندازی شده و اولین صفحه راه اندازی با راهنما را نمایش می دهد.

اگر موفق به ریست کردن تلویزیون نشدید، چه باید بکنید؟

ممکن است تلویزیون شما در وضعیتی باشد که نتوانید به منوهای مختلف دسترسی پیدا کنید، از جمله گزینه منو که به شما امکان می دهد عملیات ریست فکتوری را انجام دهید. ا گر چنین اتفاقی بیفتد، با دنبال کردن مراحل زیر می توانید تلویزیون خود را مجبور به تنظیم مجدد کنید:

1- با استفاده از یک گیره کاغذ یا خودکار، دکمه RESET را در صفحه اتصال تلویزیون خود فشار داده و نگه دارید.

این را ببینید  دلایل آسیب تلویزیون lg صفحه تخت

2- نگه داشتن دکمه RESET را به مدت تقریبی 15 ثانیه ادامه دهید.

3- در این مدت، چراغ وضعیت خاموش و سپس روشن می شود و سپس چشمک می زند. با اتمام چرخه تنظیم مجدد، چراغ یا کم نور می شود (اگر هنگام شروع کار تلویزیون شما خاموش باشد) یا صفحه تلویزیون شما روشن می شود و چراغ خاموش می شود (اگر هنگام شروع تلویزیون تلویزیون شما روشن بود).

4- وقتی چراغ وضعیت کم نور، روشن می شود یا صفحه تلویزیون شما روشن می شود، دکمه  RESET  را رها کنید.

5- اگر به هیچ وجه ممکن موفق به ریست کردن تلویزیون خود نشدید، در این صورت تلویزیون شما در وضعیتی نیست که بتوان آن را تنظیمات اولیه یا کارخانه بازگرداند. معنی آن این است که نیازمند انجام تعمیر تلویزیون هستید.

0/5 (0 نقد و بررسی)