دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

نداشتن صدا در تلویزیون الجی یکی از رایج ترین و در عین حال ساده ترین مشکل می باشد. اکنون، چند ترفند عیب‌یابی سریع و مؤثر را برای رفع مشکل صدا اعمال می‌کنیم. اما اگر بعد از اعمال اقدامات زیر هنوز تلویزیون الجی بی صداست حتما از نمایندگی تلویزیون الجی کمک بگیرید.

عیب یابی تلویزیون الجی

تلویزیون الجی را راه اندازی مجدد کنید

تمام چرخ دنده ها باید در زمان اضافه راه اندازی مجدد شوند تا به درستی کار کنند. برای هر تجهیزات الکتریکی، راه اندازی مجدد همیشه به عنوان یک تنظیم مجدد کوچک عمل می کند و بسیاری از مشکلات را حل می کند.  همچنین باید سعی کنید تلویزیون الجی و سایر دستگاه های متصل به آن را خاموش کنید. اگر مشکل موقتی وجود داشته باشد، فقط با راه اندازی مجدد قابل حل است.

تلویزیون الجی را بازنشانی کنید

تغییر در تنظیمات می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند. به خصوص، هنگامی که تنظیماتی را که در مورد آنها نمی دانید تغییر می دهید، عملکرد دستگاه را مختل می کنند.

مانند تلویزیون الجی، ما اغلب چیزها را تغییر می دهیم حتی اگر اطلاعات کاملی در مورد آنها نداشته باشیم. برای دریافت تنظیمات کارخانه ای تلویزیون الجی، بهترین راه حل این است که تلویزیون الجی را به تنظیمات پیش فرض خود بازگردانید. این می‌تواند تمام داده‌های شما را پاک کند، اما این تنها قدم برای اطمینان از درست بودن همه تنظیمات است.

این گاهی اوقات مشکل را حل می کند. اگر مشکل برطرف نشد، حداقل مطمئن خواهیم شد که تنظیمات درست هستند و می‌توانیم مراحل بعدی را ادامه دهیم.

این را ببینید  9 مزایا و معایب تلویزیون الجی ال ای دی

برای بازیابی تلویزیون الجی خود، دکمه منو را به مدت 10 ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا تب بازیابی باز شود. سپس دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا بازنشانی کامل شود. روش بازیابی بسته به مدل و مارک تلویزیون الجی شما متفاوت است.

نرم افزار تلویزیون الجی را برای به روز رسانی بررسی کنید

نرم افزار یا درایور قدیمی می تواند بر صدای تلویزیون الجی در چند یا همه کانال ها تأثیر بگذارد. باید بررسی کنید که تلویزیون الجی شما در حال حاضر از کدام نسخه نرم افزار استفاده می کند. دفترچه راهنمای تلویزیون الجی می تواند در این مورد به شما کمک زیادی کند.

بررسی کنید که آیا به روز رسانی هایی برای نرم افزار موجود است یا خیر. اگر یک به روز رسانی در دسترس است، باید آن را در اسرع وقت به روز کنید.

نرم افزار تلویزیون الجی در صورت اتصال به اینترنت می تواند به طور خودکار به روز شود. همچنین می توانید آن را به صورت دستی از طریق درایو USB به روز کنید.

سخت افزار را بررسی کنید

اگر هیچ چیز کار نمی کند، ممکن است سخت افزار تلویزیون الجی شما معیوب باشد. این می تواند یک قطعه کوچک معیوب یا یک قطعه بزرگتر باشد که از کار افتاده است.

اسپیکرهای داخلی تلویزیون الجی آسیب دیده

اگر صدا را از بلندگوهای خارجی دریافت می کنید در حالی که از بلندگوهای داخلی تلویزیون الجی نیستید اما تصویر را مشاهده می کنید، ممکن است بلندگوهای تلویزیون الجی شما آسیب دیده باشند. این احتمال وجود دارد که هر مداری در تلویزیون الجی آسیب ببیند.

این را ببینید  دیگر نگران تلویزیون OLED الجی نباشید

منبع سیگنال آسیب دیده است

یکی دیگر از دلایل اصلی که می تواند باعث مشکل “بدون صدا” شود، قدرت سیگنال ضعیف است. قدرت سیگنال باید بیشتر از 20db باشد. با رفتن به تنظیمات تلویزیون الجی خود می توانید سیگنال را بررسی کنید. پشتیبانی باز، خود تشخیصی، و اطلاعات سیگنال.

عناصر آسیب دیده صفحه اصلی

مادربرد که به آن مادربرد نیز گفته می شود، بخش اصلی تلویزیون الجی است. آسیب دیدن هر یک از عناصر این برد می تواند عملکرد تلویزیون الجی شما را از کار بیاندازد و ممکن است با مشکلاتی مانند عدم دریافت صدا به جز تصویر مواجه شوید.

برای یک فرد معمولی امکان رسیدگی به مشکلات مربوط به مین برد وجود ندارد زیرا یک اشتباه می تواند باعث مشکلات بعدی شود.

اگر دقیقاً بدانید چه کاری انجام می دهید می توانید با مشکل مقابله کنید. در غیر این صورت، برای حل چنین مشکلاتی باید از پشتیبانی حرفه ای نمایندگی تلویزیون الجی بهره مند شوید.

آیا می دانید: 5 نکته برای خنک نگه داشتن تلویزیون الجی در تابستان

0/5 (0 نقد و بررسی)