دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

نداشتن تصویر در تلویزیون. آیا تلویزیون الجی شما “روشن” می شود، اما تصویری وجود ندارد؟ بسیاری از افراد در مقطعی با این مشکل مواجه می شوند، صرف نظر از برند یا مدل تلویزیون الجی – این یک مشکل بسیار رایج است. و مانند بسیاری از مردم، وقتی برای اولین بار این را تجربه کردید، فکر کردید تلویزیون الجی برای این کار تمام شده است. اما راه حل خیلی ساده تر از این بود. این کاری است که ما انجام دادیم تا تصویر دوباره کار کند. باید تلویزیون الجی خود را به نرمی ریست کنید. با جدا کردن تلویزیون الجی از دیوار شروع کنید. در حالی که تلویزیون الجی هنوز از برق جدا نیست، دکمه روشن/خاموش تلویزیون الجی را به مدت 15 ثانیه متوالی فشار دهید. سپس دکمه پاور را رها کنید و 30 ثانیه دیگر صبر کنید تا تلویزیون الجی را دوباره وصل کنید.

نداشتن تصویر در تلویزیون
نداشتن تصویر در تلویزیون

تلویزیون الجی خود را به آرامی تنظیم کنید

این مرحله معمولاً نادیده گرفته می‌شود، زیرا مردم فکر می‌کنند که هرگز جواب نمی‌دهد، اما تنظیم مجدد نرم‌افزار تلویزیون الجی شما همیشه باید اولین قدمی باشد که هر زمان که با مشکلات فنی مواجه می‌شوید، برمی‌دارید.

اصطلاح soft-reset به سادگی به معنای خاموش کردن دستگاه و سپس روشن کردن مجدد آن بدون از دست دادن اطلاعات است. ما قصد داریم کاری مشابه انجام دهیم، اما با پیچ و تاب.

با جدا کردن تلویزیون الجی از دیوار شروع کنید.

توجه: مطمئن شوید که تلویزیون الجی شما به محافظ برق وصل نیست، اینها به دلیل ایجاد مشکلات برق بدنام هستند!

  1. در حالی که تلویزیون الجی از برق جدا است، دکمه پاور تلویزیون الجی خود را پیدا کنید. هنگامی که آن را پیدا کردید، آن را فشار دهید و حدود 15 ثانیه نگه دارید.

مطمئن شوید که از دکمه پاور روی خود تلویزیون الجی استفاده می کنید نه از ریموت! تلویزیون الجی شما دارای خازن هایی است که انرژی اضافی را ذخیره می کند، حتی زمانی که تلویزیون الجی از برق جدا است. فشار دادن و نگه داشتن دکمه روشن/خاموش به تخلیه آن خازن هایی کمک می کند که به تلویزیون الجی شما اجازه می دهد تا به طور کامل ریست شود.

  1. پس از اتمام 15 ثانیه، می توانید دکمه روشن/خاموش را رها کنید و سپس 30 ثانیه یا بیشتر صبر کنید تا تلویزیون الجی خود را دوباره به دیوار وصل کنید.
این را ببینید  عیب یابی مشکلات اتصال HDMI در تلویزیون ال جی

در بیشتر موارد، این 3 مرحله ساده مشکل را حل می کند. اما اگر تصویر شما هنوز در تلویزیون الجی شما کار نمی کند، ادامه مطلب را بخوانید.

هر اتصال تلویزیون الجی را بررسی کنید

اگر بازنشانی نرم تلویزیون الجی شما جواب نداد، کاری که می‌خواهم انجام دهید این است که همه اتصالات تلویزیون الجی خود را دوباره بررسی کنید.

  1. با جدا کردن همه چیز از تلویزیون الجی خود شروع کنید، 30 ثانیه صبر کنید و سپس همه چیز را دوباره وصل کنید. اطمینان حاصل کنید که همه اتصالات راحت و ایمن هستند!

این روزها، مردم معمولاً حداقل 2 تا 3 دستگاه خارجی به تلویزیون الجی خود متصل هستند. شاید این یک دستگاه پخش جریانی مانند Roku، Firestick یا Chromecast، یک کنسول بازی مانند Playstation یا X-box، یا فقط یک جعبه کابل باشد. اتصالات شل به هر یک از این دستگاه‌ها یا از این دستگاه‌ها به تلویزیون الجی شما می‌تواند باعث مشکلات نمایشگر شود.

  1. یکی دیگر از چیزهایی که ارزش امتحان کردن را دارد، اتصال دستگاه خارجی خود به یک پورت HDMI دیگر در تلویزیون الجی است.

در حالی که این همه رایج نیست، پورت های HDMI ممکن است به مرور زمان از کار بیفتند. اگر از جعبه کابل استفاده می‌کنید و به «HDMI 1» متصل است، برای مثال، آن را به «HDMI 2» وصل کنید و ببینید آیا همچنان مشکل نمایشگر دارید یا خیر.

  1. من همچنین هر کابل/سیم را بررسی می کنم و مطمئن می شوم که آسیبی ندیده باشند.

اگر مشکوک هستید که ممکن است یک بند ناف معیوب داشته باشید، ببینید آیا بند ناف دیگری از همان نوع در اطراف وجود دارد یا خیر و در عوض آن را امتحان کنید. به عنوان مثال، اگر جعبه کابل شما از کابل HDMI استفاده می کند، از کابل HDMI دیگری استفاده کنید و ببینید آیا با این کار مشکل حل می شود.

  1. آخرین کاری که باید انجام دهید این است که اگر می‌خواهید از یک دستگاه خارجی استفاده کنید، مطمئن شوید که تلویزیون الجی شما در کانال ورودی/منبع صحیح قرار دارد.
این را ببینید  آشنایی با دلایل کندی تلویزیون الجی

این روزها، دستگاه های خارجی معمولاً از طریق HDMI به تلویزیون الجی شما متصل می شوند. هر پورت HDMI در پشت تلویزیون الجی شما دارای یک عدد مربوطه است.

اگر جعبه کابلی شما به درگاه “HDMI 1” متصل است، اما تلویزیون الجی شما در کانال “HDMI 2” است، تصویری روی صفحه نمایش خود نخواهید داشت.

به سادگی دکمه ورودی/منبع روی کنترل از راه دور خود را فشار دهید و در هر کانال جابه‌جا شوید تا کانال مناسب را پیدا کنید.

سعی کنید از دستگاه خارجی دیگری استفاده کنید

نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که علت این مشکل یک دستگاه خارجی است و نه تلویزیون الجی شما. بنابراین اگر می‌خواهید از یک جعبه کابل یا مثلاً یک کنسول بازی استفاده کنید و صدا دریافت می‌کنید، اما تصویری در تلویزیون الجی شما وجود ندارد، موارد زیر را انجام دهید.

  1. دستگاه خارجی را که با آن مشکل دارید قطع کنید و از دستگاه دیگری استفاده کنید. یا فقط سعی کنید از تلویزیون الجی همانطور که هست استفاده کنید.

اگر تصویر شما پس از جدا کردن دستگاه خارجی مورد نظر برگردد، این نشانه بسیار خوبی است که تلویزیون الجی شما خوب است و دستگاه مقصر است.

مشکلات سخت افزاری

اگر تمام راه حل های بالا را امتحان کرده اید، اما تصویر شما هنوز کار نمی کند، احتمالا تلویزیون الجی شما مشکل سخت افزاری دارد. در اینجا چند راه برای تشخیص دقیق نوع مشکل سخت افزاری تلویزیون الجی شما وجود دارد.

  1. چراغ ها را خاموش کنید و تلویزیون الجی خود را روشن کنید. به پشت تلویزیون الجی خود نگاه کنید و ببینید آیا نوری از دریچه پشتی می تابد. توجه: همه تلویزیون الجی ها دریچه ای برای نگاه کردن ندارند. متاسفانه برای این مدل ها باید پنل پشتی تلویزیون الجی را بردارید.
این را ببینید  تلویزیون ال جی سری LG NANO97

اگر نور می بینید، به این معنی است که “نور پس زمینه” تلویزیون الجی شما همچنان کار می کند. در این مورد احتمالاً برد T-Con یا برد اصلی (مادر برد) بد دارید.

معمولاً شما باید حدس بزنید و آنها را یک به یک جایگزین کنید تا بفهمید که کدام یک مقصر است. اما از آنجایی که تلویزیون الجی شما هنوز صدا دارد، ابتدا برد T-Con را تعویض می کنم، زیرا تقریبا همیشه راه حل این است.

  1. اگر در مرحله قبل هیچ نوری ندیدید، به این معنی است که نور پس زمینه شما کار نمی کند. در این صورت، دوباره چراغ ها را خاموش کنید، مطمئن شوید که تلویزیون الجی شما “روشن” است و منوی تلویزیون الجی را باز کنید. یک چراغ فلاش بگیرید و آن را روی صفحه بتابانید و به دنبال نشانه هایی از منو باشید.

شما می خواهید چراغ چشمک زن را فقط چند اینچ از صفحه نمایش نگه دارید و آن را به اطراف حرکت دهید. در نهایت باید بتوانید تصویر کم رنگی از منوی تلویزیون الجی تشخیص دهید.

اگر در نهایت تصویری را مشاهده کردید، احتمالا برد T-Con و برد اصلی شما کاملاً سالم هستند، اما اینورتر یا درایور LED شما خراب شده است.

توجه: بسیاری از مدل‌های تلویزیون الجی دارای درایور اینورتر / LED هستند که مستقیماً در برد منبع تغذیه تعبیه شده است. در این موارد باید برد پاور را تعویض کنید.

اگر درایور اینورتر / LED شکسته نشده باشد، احتمالاً نوارهای LED خراب هستند. تنها چیزی که لازم است تنها یک چراغ شکسته است و کل نوار از کار می افتد. متأسفانه، هر یک از این مشکلات سخت افزاری شما را ملزم به جدا کردن تلویزیون الجی برای رفع آن می کند.

پیشنهاد مطالعه: روشن نشدن ناگهانی تلویزیون الجی

0/5 (0 نقد و بررسی)