دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

ویروسی شدن تلویزیون الجی

یکی از مشکلات تلویزیون، ویروسی شدن دستگاه است، با این که به ندرت رخ می‌دهد اما تأثیر زیادی روی عملکرد تلویزیون می‌گذارد. این مسئله بیشتر مربوط به تلویزیون‌های هوشمند بوده، چراکه به نوعی به اینترنت متصل است و ریسک هک و ورود بد افزار یا نرم فزارهای مخرب به آن‌ها وجود دارد. اما به این معنی نیست که دستگاه‌های غیر هوشمد با این مشکل روبرو نمی‌شوند، این نوع از محصول الکترونیکی در اثر اتصال فلش و وسایل جانبی دیگر مثل هارد و غیره ویروسی می‌شوند.

دلیل ویروسی شدن تلویزیون

علت اصلی نفوذ بدافزارها به تلویزیون‌های هوشمند، دانلود اپلیکیشن‌های مختلف و استفاده از مرورگر است. در واقع ورود به برخی از سایت‌های مشکوک و مخرب ممکن است تروجان‌ها را روانه دستگاه شما بکند، پس همیشه مواظب وب گردی خود باشید تا با این مشکل مواجه نشوید.

 همچنین برای انتقال فایلی مثل فیلم ممکن است درایو یا هارد و حتی فلش حاوی ویروس باشد و به دستگاه منتقل گردد. گرچه این مورد یعنی انتقال فیزیکی باج افزار توسط برخی از کارشناسان رد شده است. اگر مرتباً این وسیله الکتریکی را اسکن کنید، متوجه می‌شوید که آیا دستگاه آلوده شده یا خیر. با اسکن، نگرانی بابت این موضوع ندارید و قادرید عملیات ویروسی‌کشی تلویزیون الجی را در هر مدلی انجام دهید.

از کجا بفهمیم تلویزیون ما ویروسی شده است؟

گاهی این ویروسی شدن در حدی است که استفاده از دستگاه ممکن نبوده و به طور کامل هک شده است، پاک شدن یا به هم ریختگی کانال‌ها، تغییرات خود به خود تنظیمات تلویزیون نمونه‌ای از علایم ویروسی شدن تلویزیون می‌باشد. همانطور که در بالا ذکر کردیم آسان‌ترین روش که خودتان می‌توانید به آلودگی دستگاه پی ببرید، اسکن تلویزیون است.

این را ببینید  تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد

بدین جهت وارد بخش Setting شده و در قسمت General وارد System manager بشوید. در این مرحله Smart Security را انتخاب کرده و گزینه اسکن (Scan) را بزنید تا اسکنر دستگاه بررسی کند. بهتر است جهت جلوگیری از ورود برنامه‌های مخرب دائماً تلویزیون را اسکن کنید.

نحوه پاک کردن تلویزیون از باج افزارها

طبق حرف یوجین کسپراسکای به عنوان مؤسس و مدیر اجرایی شرکت کسپراسکای، بعد از گوشی‌های همراه، تلویزیون‌های هوشمند، هدف بعدی هکرها هستند. بدین جهت پاک‌سازی دستگاه از ویروس به روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد که مهم‌ترینش، استفاده از آنتی ویروس مخصوص تلویزیون است. این برنامه‌ها برای انواع مدل و نوع سیستم عامل کد نویسی و آماده نصب هستند که می‌توانید مناسب‌ترینش را دانلود، نصب و اجرا کنید.

در رابطه با تلویزیون اندرویدی، بهتر است، ابتدا آنتی ویروس را دانلود و توسط یک درایو فیزیکی به دستگاه منتقل و نصب کنید. برنامه را اجرا و دکمه اسکن را زده تا فرآیند جستجو و بررسی به طور کامل انجام شود. ESET Smart TV Security یکی از نمونه آنتی ویروس‌های خوب برای تلویزیون‌های هوشمند اندرویدی به حساب می‌آید. برای سایر سیستم‌ عامل‌ها هم برنامه‌های مختلفی برای ویروس‌کشی ساخته شده که می‌توانید به کار ببرید.

آیا واقعاً فلش مموری یا هارد اکسترنال باعث نفوذ فایل‌های مخرب به تلویزیون می‌شود؟

امروزه تلویزیون‌های هوشمند، انواع فایل‌ها با فرمت‌های متنوع را با کیفیت چشم‌گیر پشتیبانی می‌کنند، از این رو محبوبیت خاصی بین مردم پیدا کرده و از دستگاه‌های جانبی برای رد وبدل اطلاعات صوتی و تصویری استفاده می‌کنند. سوالی که ذهن کاربران را مشغول کرده، خطر این وسایل جانبی برای آلودگی تلویزیون است.

این را ببینید  مشکلات رنگ تلویزیون الجی

در جواب می‌توان گفت، طبق نظر برخی از کارشناسان نفوذ بد افزار به دستگاه تلویزیون رد شده و صحت ندارد اما همیشه سعی کنید برنامه‌ها، فیلم و عکس‌های خود را از منبع سالم و قابل اعتماد دانلود کنید، چون علاوه بر کاهش خطر آلودگی سیستم‌ کامپیوترتان ، سایر وسایل الکترونیکی مجهز به دریافت وای فای و تجهیزات جانبی نیز در امان می‌مانند.

0/5 (0 نقد و بررسی)