دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

نحوه پاک کردن صفحه نمایش تلویزیون

قل از هر چیزی به شما پیشنهاد می‌شود، جهت افزایش طول عمر تلویزیون خود شرایطی را فراهم سازید تا زیاد نیاز به پاک کردن آن نداشته باشید. به عبارتی محیط و نحوه استفاده  باید به گونه‌ای باشد تا صفحه نمایش تمیز بماند. برای مثال از قرار دادن دستگاه در محیط دارای گرد و غبار و مستعد رطوبت پرهیز کنید، به فرزندانتان استفاده درست از تلویزیون و تماس نداشتن دست روی صفحه نمایش را آموزش دهید و همچنین زمانی که می‌خواهید به تصویر اشاره کنید، نمایشگر را لمس نکنید.

مراحل پاک کردن صفحه نمایش تلویزیون

در ادامه مطالب، شما را با نحوه تمیز کردن نمایشگرهای تلویزیون آشنا می‌کنیم تا به صورت صحیح این  کار را انجام داده و  خط و خش و لکه بر روی آن، هنگام تمیز کردن به وجود نیاید. مراحل را به ترتیب انجام داده و وقتی یک مرحله به پایان رسید، دست نگه دشته و اگر همچنان آثاری از آلودگی روی نمایشگر دیده شد کار را ادامه داده تا به خوبی پاک شود. در صورتی که همچنان آثاری از کثیفی به جا مانده، به مرحله بعد رفته و از روش بعدی استفاده کنید.

  • اماده ساختن نمایشگر برای تمیز کردن

برای آماده سازی دستگاه، ابتدا آن را خاموش و  از پریز برق جدا کنید و صبر کنید تا صفحه نمایش خنک نشود و تا زمانی که گرم است، اقدام به تمیز کردن نکنید.

  • گردگیری

قبل از پاک کردن، گرد و غبار و هر گونه الودگی که به راحتی برداشته می‌شود را از روی نمایشکر بردارید، توصیه می شود این کار را با دستمال، حوله کاغذی و پارچه‌های زمخت و غیره انجام ندهید چون ایجاد خش می‌کنند. برای زدودن گرد و غبار از هوای فشرده بدون لمس تلویزیون استفاده کنید.

  • مرحله اول، استفاده از دستمال میکروفیبر خشک و تمیز

دقت کنید هیچ چیز به جز دستمال میکروفیبر مانند دستمال‌های چند منظوره، دستمال کاغذی و حوله کاغذی را به کار نبرید. دستمال میکرو فیبر به راحتی قابل خریداری از فروشگاه‌ها است. به آرامی این دستمال را از بالا به پایین یا از چپ به راست روی صفحه نمایش کشیده تا گرد و غبار و لکه‌های اثر انگشت و غیره برداشته شوند و در حین این کار به هیج وجه روی صفحه فشار نیاورید. نکته‌ای که این جا وجود دارد، به هیج وجه حرکت دایره‌ای نداشته باشید.

  • مرحله دوم، پاک کردن صفحه نمایش با دستمال میکروفیبر مرطوب

در بیشتر مواقع یک دستمال میکروفیبر خشک لکه‌ها را تمیز می‌کند اما در صورتی که هنوز با مشکل تمیز نشدن لکه‌ها سر و کار دارید. آن را با آب مقطر مرطوب کنید و حواستان باشد از آب شیر استفاده نکنید چون حاوی مواد معدنی بوده و ممکن است به صفحه نمایش آسیب برساند. دستمال را در حدی مرطوب کنید که خیسی دیده شده ولی آب از آن چکه نکند. میزان زیاد آب خطرناک بوده و شاید به لایه‌های درونی دستگاه نفوذ کند.

  • مرحله سوم، پاک کردن صفحه نمایش با دستمال میکروفیبر مرطوب شده با آب مقطر و سرکه سفید

معمولاً لکه‌های ناشی از پاشیده شدن غذا و امثال آن به روش‌های بالا پاک نشده و همچنان به جا خواهد ماند. در این شرایط می‌توانید دستمال را با مخلوطی از آب مقطر و سرکه سفید مرطوب کرده و با همان حرکت بالا به پایین یا چپ به راست و به آرامی صفحه را تمیز کنید.

این را ببینید  سیاه شدن تصویر تلویزیون الجی

راه حل دیگر پاک کردن

اگر ترجیح می‌دهید، راه‌حل دیگری را امتحان کنید، محلول ویژ‌ه‌ای برای پاک کردن صفحه نمایش وجود دارد که می‌توانید از فروشگاه‌های رایانه‌ای تهیه و به کار ببرید. این محلول ترکیبی از آب و محتویات شیمیایی است و در یک بسته بندی به همراه دستمال مخصوص و فرچه به فروش می‌رسد.

حذف خراش یا خش

اگر دستگاه شکا گارانتی دارد، حتماٌ برگه ضمانت را بررسی و از خدمات آن استفاده کنید و خودتان اقدام به حذف آن نکنید تا مشکل بدتر نشود چون شامل گارانتی نیست.

در فروشگاه‌های تعمیر یا تعمیراتی‌ها کیت تعمیر تلویزیون به فروش می‌رسد که می‌توانید تهیه و بهره ببرید.

روشی دیگری وجود دارد که در متن‌های بالاتر اشاره نکردیم و آن آغشته کردن دستمال میکرو فیبر به وازلین و پاک کردن طبق دستورالعملی که در مراحل بالا اشاره کردیم.

همچنین می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم جانبی کامپیوتر و تلویزیون یک لاک واکل روشن خریده و مقداری از آن را بر روی خراشیدگی اسپری کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)