دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

عیب یابی یخچال LG

هنگامی که مشکل را تشخیص دادید، باید سعی کنید علت را جدا کنید تا مشخص شود آیا می توانید آن را برطرف کنید یا اینکه باید متخصصی استخدام کنید که می داند چگونه آن را برطرف کند. رفع برخی از مسائل ممکن است ساده باشد، در حالی که برخی دیگر به مهارت، آموزش، ابزار و قطعات خاصی نیاز دارند. همیشه دفترچه راهنمای محل قطعات و پیشنهادات مربوط به تعمیر و نگهداری یا تعمیر را نیز بررسی کنید.

درجه حرارت

متداول ترین تعمیرات یخچال ال جی مسائل مربوط به دما است. تنظیمات را بررسی کرده و در صورت کم یا زیاد بودن آن را تنظیم کنید. سیم پیچ های کندانسور را از نظر وجود گرد و غبار و زباله بررسی کرده و با جاروبرقی تمیز کنید.

مطمئن شوید که فن های کندانسور و اواپراتور عاری از مانع بوده و آزادانه بچرخند. اگر کسی به راحتی نمی چرخد ​​یا سر و صدا دارد، موتور نیاز به تعویض دارد. تداوم هر موتور را با مولتی متر بررسی کنید. اگر پیوستگی وجود ندارد، موتور معیوب را تعویض کنید.

رله استارت یکی دیگر از مشکلات رایج است. تداوم بین سوکت های ترمینال شروع و اجرا را با مولتی متر بررسی کنید. اگر پیوستگی وجود ندارد یا بوی سوختگی دارد رله استارت را تعویض کنید.

ترموستات کنترل دما سیستم های موتور فن خازن و اواپراتور و کمپرسور را کنترل می کند. ترموستات را از بالاترین به پایین ترین حالت بچرخانید یا برعکس. اگر کلیک کرد، احتمالاً خوب است. در صورت عدم وجود کلیک، با یک مولتی متر تداوم را بررسی کرده و در صورت عدم وجود آن را جایگزین کنید.

این را ببینید  تبدیل تلویزیون به مانیتور

دو مشکل عیب یابی یخچال دیگر ال جی عبارتند از خازن استارت که قدرت راه اندازی کمپرسور را تامین می کند و ترمیستور که دمای یخچال و فریزر را کنترل می کند. اگر خازن یا ترمیستور خراب شود، کمپرسور اغلب روشن نمی شود. هر دو را با مولتی متر بررسی کنید و در صورت معیوب بودن آنها را تعویض کنید.

کمپرسور خطی یکی دیگر از مجرمان رایج است که می تواند با مولتی متر آزمایش شود. با این حال، اگر نشتی داشته باشد یا نیاز به تعویض داشته باشد، تعمیر باید توسط یک تکنسین مجاز انجام شود.

به ندرت مشکل از صفحه کنترل دما است اما در صورت آزمایش قطعات دیگر، با مولتی متر بررسی کنید. اگر معیوب است، آن را تعویض کنید. همین امر در مورد برد کنترل اصلی نیز صدق می کند.

مشکلات سر و صدای یخچال ال جی

اگر یخچال سر و صدا دارد، رایج ترین علت آن تیغه فن است. بررسی کنید که فن های تبخیر کننده و کندانسور آزادانه بچرخند. اگر به راحتی نمی چرخند یا جیغ یا جیغ نمی زنند، موتور آسیب دیده را تعویض کنید.

موتور فن اواپراتور یکی دیگر از تعمیرات معمول یخچال LG است. اگر به نظر می رسد پر سر و صدا است و حتی در هنگام باز بودن در یخچال بلندتر است، باید تعویض شود. اگر هنگام باز شدن درب صدا زیاد نمی شود، موتور فن کندانسور را بررسی کرده و در صورت لزوم آن را تعویض کنید.

اصولاً صدای تپش، غرغره، تپش یا سوت از کمپرسور خراب خارج می شود. فقط تکنسین مجاز LG باید کمپرسور را تعویض کند.

این را ببینید  خرابی درگاه HDMI تلویزیون

شیر ورودی آب معمولاً هنگام پر کردن یخ ساز سر و صدا ایجاد می کند. اگر بلندتر از حد معمول باشد، ممکن است به دلیل ذخایر معدنی باشد. باید تعویض شود، تمیز نشود.

توزیع کننده آب

اگر آب پخش نمی شود، لوله آب را از یک طرف جدا کرده و سعی کنید آن را دمیده کنید. اگر هوایی از آن عبور نکند، یخ به آن متصل است. اطمینان حاصل کنید که فریزر بین 0 درجه فارنهایت و 10 درجه فارنهایت باشد.

شیر ورودی آب یکی دیگر از مشکلات رایج است. پیوستگی را آزمایش کنید و در صورت نقص آن را جایگزین کنید. همچنین، شیر برای کار به جریان 20psi احتیاج دارد، بنابراین فشار آب مهم است. فیلتر آب مسدود شده که می تواند در جریان آب نیز اختلال ایجاد کند، باید هر 6 ماه یکبار تعویض شود.

سوئیچ درب هنگام باز شدن درب از جریان یخ یا آب جلوگیری می کند. تداوم آن را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

کلیدهای توزیع کننده عملکردهای مختلف را در سیستم توزیع کننده کنترل می کنند. اگر یک جزء کار نمی کند، با یک مولتی متر آزمایش کنید و اگر پیوستگی وجود ندارد، آن را جایگزین کنید. اگر همه اجزا خراب شوند، مانند یک برد کنترل خراب کننده خراب است.

مشکلات فریزر ال جی

یخ زدایی و مشکلات یخ ساز مشکلات فریزر هستند. اگر یخ زدایی کار نمی کند، برد کنترل یخ زدایی، بخاری یخ زدایی و ترموستات یخ زدایی را با استفاده از مولتی متر آزمایش کنید. راه حل دیگر این است که سنسور یخ زدایی را با فیوز بررسی کرده و سپس تداوم را آزمایش کنید.

این را ببینید  مشکلات مربوط به واشرهای بار جلو ال جی

ترموستات یخ زدایی مسئله دیگری است. دمای سیم پیچ اواپراتور را کنترل کرده و چرخه یخ زدایی را کنترل می کند. اگر همه چیز آزمایش شد، صفحه کنترل اصلی را بررسی کنید.

دستگاه پخش یخ

اگر دستگاه یخ کار نمی کند، هر کلید توزیع کننده را برای پیوستگی آزمایش کنید. محرک توزیع کننده را بررسی کنید. در صورت آسیب دیدگی آن را تعویض کنید. از چرخش موتور حفره اطمینان حاصل کنید و با مولتی متر تست کنید. همچنین، آزمایش کنید که موتور درب توزیع کننده نیرو می گیرد. اگر نه، آن را تعویض کنید.

شیر برقی توزیع کننده فلپ درب را باز و بسته می کند. در صورت عیب بودن، در صورت بررسی همه چیز، آن را تعویض کنید، برد کنترل توزیع کننده را آزمایش و تعویض کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)