دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

خاموش شدن پی در پی تلویزیون . موارد بی‌شماری از دارندگان تلویزیون ال‌جی وجود دارد که می‌گویند این مشکل را داشته‌اند – برخی می‌گویند این مشکلی است که چندین سال با آن سروکار داشته‌اند! خوشبختانه یک راه حل بسیار آسان وجود دارد که باید حدود 80٪ یا بیشتر از تلویزیون های ال جی را که خود به خود خاموش می شوند حل کند.

خاموش شدن پی در پی تلویزیون
خاموش شدن پی در پی تلویزیون

تلویزیون ال جی همچنان خاموش می شود

اگر تلویزیون ال جی شما مدام خاموش می شود، باید آن را ریست کنید. تلویزیون خود را از برق بکشید و 60 ثانیه کامل صبر کنید. در حالی که تلویزیون از برق جدا است، دکمه پاور را برای 30 ثانیه فشار دهید و نگه دارید. پس از اتمام 60 ثانیه، تلویزیون ال جی خود را دوباره به برق وصل کنید و اکنون خاموش نمی شود!

تلویزیون ال جی را از دیوار جدا کنید

در حالی که این راه حل واضح به نظر می رسد، جدا کردن تلویزیون ال جی از پریز دیواری رایج ترین راه برای خاموش کردن آن است. نکته کلیدی در اینجا این است که در واقع 60 ثانیه کامل صبر کنید. کمی صبر داشته باشید و مطمئن شوید که حداقل یک دقیقه قبل از وصل کردن مجدد آن به برق گذشته است.

در حالی که تلویزیون از برق جدا است، دکمه روشن/خاموش را در تلویزیون ال جی خود به مدت 30 ثانیه پیدا کرده و نگه دارید. مطمئن شوید که دکمه پاور تلویزیون خود را نگه داشته اید، نه ریموت!

این به تخلیه انرژی باقیمانده در تلویزیون کمک می کند و به تلویزیون اجازه می دهد تا خودش را به حالت نرم بازنشانی کند. این با روشن و خاموش کردن ساده کنترل از راه دور متفاوت است! هنگامی که تلویزیون را پس از 60 ثانیه دوباره وصل کردید، بدون هیچ مشکلی می بینید که دوباره برق می گیرد.

این را ببینید  پورت و ورودی تلویزیون

در حالی که این اصلاح باید برای حدود 80٪ موارد کار کند، 20٪ باقی مانده می تواند کمی پیچیده تر باشد. اگر همچنان برای خاموش کردن تلویزیون ال‌جی مشکل دارید، راه‌حل‌هایی که در زیر توضیح داده شده است را امتحان کنید.

Simplink (HDMI-CEC) روشن است

HDMI Consumer Electronics Control (HDMI-CEC)، یک ویژگی HDMI است که به دستگاه های متصل شما کمک می کند بهتر با هم کار کنند. به دستگاه های متصل به HDMI شما کنترل جزئی بر تلویزیون و کنترل جزئی تلویزیون شما بر دستگاه های شما می دهد.

به عنوان مثال، با HDMI-CEC می توانید پخش کننده DVD خود را با کنترل تلویزیون کنترل کنید. یا پخش کننده دی وی دی شما می تواند به طور خودکار ورودی تلویزیون شما را با روشن شدن به HDMI تغییر دهد.

در برخی موارد، به‌طور پیش‌فرض، دستگاه‌های HDMI به گونه‌ای پیکربندی شده‌اند که وقتی تلویزیون خاموش می‌شوند، تلویزیون را به‌طور خودکار خاموش کنند.

LG این ویژگی را Simplink (همچنین به عنوان HDMI-CEC شناخته می شود) می نامد و از آنجایی که تلویزیون شما به خودی خود خاموش می شود، باید به این موضوع توجه کنید.

  • دکمه HOME را روی کنترل از راه دور فشار دهید و نماد تنظیمات را در بالا سمت راست انتخاب کنید.
  • به نماد All Settings > General بروید و SIMPLINK (HDMI-CEC) را انتخاب کنید.
  • SIMPLINK (HDMI-CEC) را روی OFF تنظیم کنید.
  • تنظیمات Auto Power Sync را روی OFF پیکربندی کنید.

به خاطر داشته باشید که دیگر نمی توانید از کنترل از راه دور تلویزیون برای کنترل هیچ دستگاه دیگری استفاده کنید. منتظر بمانید تا ببینید آیا غیرفعال کردن Simplink مشکل شما را حل می کند یا خیر. اگر اینطور نیست، چندین دلیل احتمال زیاد دیگر برای خاموش شدن تلویزیون ال جی شما وجود دارد.

این را ببینید  روشن و خاموش شدن متداول تلویزیون الجی

حالت اکو روشن است

تلویزیون های ال جی نیز به چیزی به نام حالت اکو مجهز هستند. این حالت به طور خودکار تنظیمات مختلف تلویزیون شما را کنترل می کند تا در صورت امکان در مصرف برق صرفه جویی شود. گاهی اوقات این تنظیمات می توانند زندگی خود را به خود بگیرند و اگر قبلاً با مشکلاتی روبرو هستید، ارزش آن را دارد که آنها را خاموش کنید.

برای غیرفعال کردن Eco Mode:

  • دکمه Home/Start را روی کنترل از راه دور فشار دهید
  • تنظیمات را انتخاب کنید
  • عمومی (> تنظیمات اضافی) را انتخاب کنید
  • روی Eco Mode کلیک کنید
  • مطمئن شوید که خاموش است!

تایمرها روشن مانده اند

مانند اکثر تلویزیون ها، تلویزیون های ال جی مجهز به تایمرهای مختلفی هستند. این تایمرها شامل «تایمرهای خواب» هستند که به طور خودکار تلویزیون شما را در زمان مشخصی خاموش می کنند. ممکن است یکی از این تایمرها روشن باشد و به سادگی باید خاموش شود.

برای خاموش کردن تمام تایمرهای تلویزیون LG خود، دکمه HOME > تنظیمات > همه تنظیمات > عمومی > تایمرها را فشار دهید.

مشکل در منبع تغذیه

گاهی اوقات پاسخ به مشکل به آسانی بررسی مجدد سیم برق و پریز است. اگر برق کافی نباشد، تلویزیون ال‌جی شما نمی‌تواند خود را روشن نگه دارد و پس از پنج ثانیه خاموش می‌شود.

اگر مشکل این است، در اینجا کاری که می توانید انجام دهید:

  • ابتدا، هرگونه مشکل برق در سیم برق را بررسی کنید. اگر متوجه شکستگی یا خرابی آن شدید، باید آن را تعویض کنید.
  • اگر مشکل همچنان ادامه داشت، قدم بعدی بررسی مشکلات برق با پریز است. تلویزیون خود را از برق بکشید و آن را به یک پریز برق دیگر وصل کنید.
  • از طرف دیگر، دستگاه الکترونیکی دیگری را به پریز وصل کنید تا ببینید آیا پریزی که می‌خواهید از آن استفاده کنید واقعاً کار می‌کند یا خیر.
این را ببینید  بررسی تلویزیون در زمان سیاه شدن صفحه

توجه: مشکل همچنین می‌تواند از محافظ برق یا سیم اتصالی باشد که استفاده می‌کنید. قبل از تعویض سیم برق، آنها را نیز دوبار بررسی کنید.

در حالت ایده‌آل، می‌توانید به طور کلی از شر محافظ برق و سیم‌های افزایشی خلاص شوید و فقط تلویزیون را مستقیماً به دیوار وصل کنید تا ببینید آیا این مشکل را برطرف می‌کند یا خیر.

پیشنهاد مطالعه: نداشتن تصویر در تلویزیون الجی

0/5 (0 نقد و بررسی)