دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

روشن و خاموش شدن متداول تلویزیون در اثر چه عواملی به وجود می‌آید؟ آیا تلویزیون هوشمند الجی شما به خودی خود روشن و خاموش می شود؟ این مقاله نحوه رفع مشکل و جلوگیری از راه اندازی مجدد یا خاموش شدن آن را توضیح می دهد.

علت روشن و خاموش شدن متداول تلویزیون الجی

برخی از مشکلات رایج‌تر که قابل رفع هستند عبارتند از مشکلات برق، تایمر کوتاه خواب یا تداخل سایر دستگاه‌ها. در اینجا این مسائل با جزئیات بیشتر توضیح داده شده است:

  • اگر چندین تلویزیون الجی در خانه خود دارید، سایر ریموت ها ممکن است تداخل داشته باشند. برای مثال، فردی که دکمه پاور را در اتاقی نزدیک فشار می‌دهد، ممکن است تلویزیون را روشن یا خاموش کند.
  • تلویزیون‌های الجی دارای CEC هستند و به دیگر دستگاه‌های سرگرمی خانگی اجازه می‌دهند تلویزیون را با سیگنال برق روشن و خاموش کنند. برخی از نمونه ها عبارتند از جعبه های کابل، پخش کننده های رسانه ای و کنسول های بازی. باید حالت CEC را در دستگاه مورد نظر غیرفعال کنید یا در تنظیمات تلویزیون غیرفعال کنید.
  • تمام تلویزیون های مدرن، از جمله الجیs، دارای یک تایمر خواب هستند تا تلویزیون را پس از مدت زمان مشخصی خاموش کند. می توانید محدودیت زمانی را بررسی کنید، تایمر را غیرفعال کنید یا آن را به طور کامل در تنظیمات تلویزیون غیرفعال کنید.
  • شل بودن دوشاخه برق، خرابی نوار برق یا محافظ برق ممکن است باعث مشکلات برق شود. دوشاخه برق را در پریز یا آداپتور بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی وصل شده است.
  • اکثر تلویزیون‌های الجی از Chromecast یا Miracast پشتیبانی می‌کنند که به دستگاه‌های موجود در شبکه امکان می‌دهد محتوا را به تلویزیون ارسال کنند. ممکن است با سیگنال تداخل داشته باشد یا نباشد.
روشن و خاموش شدن متداول تلویزیون
روشن و خاموش شدن متداول تلویزیون

چرا تلویزیون الجی من به راه اندازی مجدد ادامه می دهد

الجی شما ممکن است به دلایل مختلفی از جمله مشکلات برق، دستگاه های تداخلی و موارد دیگر در حال راه اندازی مجدد باشد. برای درک مشکل، ابتدا باید با بررسی چند راه حل رایج تر، عیب یابی کنید. اگر تمام پاسخ های ذکر شده در این مقاله را امتحان کردید اما تلویزیون به خودی خود به راه اندازی مجدد ادامه داد، ممکن است لازم باشد با افراد حرفه ای تماس بگیرید تا دستگاه را بررسی کرده یا سرویس کنند.

این را ببینید  عیب یابی مشکلات اتصال HDMI در تلویزیون ال جی

تاکنون به رفع رایج‌ترین مشکلات تلویزیون الجی فکر کرده‌اید؟ تلویزیون‌های هوشمند هم مانند هر وسیله هوشمند مدتی بعد استفاده دچار مشکل شده و برای جلوگیری از آسیب‌های جدی باید هر چه سریع‌تر نسبت به تعمیر مشکل به وجود آمده اقدام کنید. مطالعه مقالات بخش وبلاگ ما به شما کمک می‌کند که این مشکلات را شناسایی و هر چه سریع‌تر رفع کنید.

چگونه تلویزیون الجی را که روشن نمی ماند تعمیر کنید

اگر تلویزیون روشن نمی ماند، برای شناسایی مشکل باید عیب یابی انجام دهید. در اینجا نحوه تشخیص مشکل تلویزیون هوشمند الجی آمده است:

  1. دوشاخه و پریز برق را بررسی کنید. اگر به دوشاخه برق یا محافظ برق وصل شده است، در عوض آن را بررسی کنید. مطمئن شوید که دوشاخه به طور ایمن وصل شده باشد، شل یا کج نباشد. اگر به درستی به برق وصل شده است، می توانید قطع کننده برق خود را نیز بررسی کنید. سعی کنید آن را مستقیماً به پریز دیواری وصل کنید، اگر قبلاً وصل نشده است.
  2. کنترل تلویزیون را چک کنید. ممکن است دکمه پاور گیر کرده باشد.
  3. مطمئن شوید که هیچ دستگاه دیگری در این نزدیکی روشن نیست یا با تلویزیون تداخلی ندارد، از جمله کنترل‌های دیگر الجی. اگر فکر می کنید ممکن است دستگاه دیگری بر تلویزیون شما تأثیر بگذارد، می توانید با رفتن به تنظیمات > سیستم > CEC و خاموش کردن تنظیمات، CEC را غیرفعال کنید.
  4. مطمئن شوید که هیچ دستگاهی در شبکه شما از جمله دستگاه‌های تلفن همراه، رایانه‌ها و رایانه‌های لوحی به الجی TV ارسال نمی‌کند. اگر فکر می‌کنید ممکن است این مشکل باشد، می‌توانید با رفتن به تنظیمات > سیستم > حالت برق و روشن کردن حالت اکو، ارسال محتوا به تلویزیونی را که خاموش است غیرفعال کنید.
  5. فعال کردن حالت شروع سریع ممکن است زمانی که حالت Eco این کار را نمی کند مفید باشد. برای روشن کردن آن، به Settings > System > Power Mode > Quick Start Mode بروید.
  6. تایمرهای خاموش شدن خودکار و خواب را در تنظیمات > تایمرها دوبار بررسی کنید. تنظیم تایمر خواب را مرور کنید و آن را خاموش کنید یا به زمان دیگری تغییر دهید. عملکرد خودکار خاموش را بررسی کنید و مطمئن شوید که آن را روی یک زمان معقول تنظیم کرده اید. پس از مدتی عدم فعالیت، تلویزیون را خاموش می کند، اما اگر محدودیت زمانی کم باشد، ممکن است دلیل خاموش شدن غیرمنتظره تلویزیون را توضیح دهد.
  7. تلویزیون را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. برای این کار به Settings > System > Reset & Admin رفته و Reset TV to Factory Defaults را انتخاب کنید. رمز عبور اداری شما را می خواهد، بنابراین رمز عبور خود را وارد کنید یا از پیش فرض «0000» استفاده کنید. برای تایید گزینه Reset را انتخاب کنید. تلویزیون عملیات لازم و سپس چرخه برق را انجام می دهد. صبر کنید تا تمام شود و ببینید آیا مشکل هنوز وجود دارد یا خیر.
  8. به روز رسانی سیستم عامل را از طریق Settings > System > Check for Updates بررسی کنید. اگر به روز رسانی سیستم عامل پیدا شد، آن را دانلود و نصب کنید. به تلویزیون اجازه دهید عملیات را تمام کند و راه اندازی مجدد شود. سپس بررسی کنید که آیا مشکل حل می شود یا خیر.
این را ببینید  افزایش طول عمر تلویزیون
روشن و خاموش شدن متداول تلویزیون
روشن و خاموش شدن متداول تلویزیون

چگونه تلویزیون الجی را که به خودی خود روشن می شود تعمیر کنید

بسیاری از مشکلات مشابهی که باعث می شود تلویزیون الجی به خودی خود خاموش شود نیز می تواند آن را روشن کند، مانند دستگاه های دارای CEC. در اینجا نحوه عیب یابی مشکل آمده است:

  1. کنترل از راه دور تلویزیون را بررسی کنید تا ببینید دکمه پاور گیر کرده است یا خیر.
  2. ریموت های اضافی را از معادله حذف کنید، به خصوص ریموت های دیگر برند الجی.
  3. اطمینان حاصل کنید که دستگاه‌های اضافی از جمله جعبه‌های کابل، کنسول‌های بازی، پخش‌کننده‌های Blu-Ray و DVD و غیره خاموش می‌مانند. اگر در تلویزیون شما موجود است، می‌توانید CEC را از طریق Settings > System > CEC غیرفعال کنید و آن را خاموش کنید.
  4. حالت Eco Mode را از طریق Settings > System > Power Mode روشن کنید. همچنین می‌توانید حالت Quickstart را در همان منوی تنظیمات امتحان کنید، اگر کار نکرد.
  5. اگر هیچ چیز دیگری کار نمی کند، می توانید تلویزیون را به حالت کارخانه بازنشانی کنید. به Settings > System > Reset & Admin رفته و Reset TV to Factory Defaults را انتخاب کنید. رمز عبور اداری شما را می خواهد، بنابراین رمز عبور خود را وارد کنید یا از پیش فرض «0000» استفاده کنید. برای تایید گزینه Reset را انتخاب کنید. تلویزیون به تنظیمات کارخانه بازنشانی می‌شود و سپس چرخه برق می‌رود.
0/5 (0 نقد و بررسی)