دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

دلایل ایجاد سایه در تلویزیون الجی بسیار زیاد است، اما رایج ترین دلیل آن سوختگی است. این زمانی اتفاق می افتد که شما یک تصویر ثابت را برای مدت زمان طولانی روی صفحه نمایش بگذارید. هیچ راه آسانی برای رفع سایه های ناشی از سوختگی وجود ندارد، بنابراین بهترین ایده جلوگیری از آن است. اگر تصویر ثابتی روی صفحه نگذاشته‌اید اما همچنان سایه‌ها را می‌بینید، ممکن است تلویزیون الجی شما اشتباه نصب شده باشد.

دلایل ایجاد سایه در تلویزیون الجی

دلایل ایجاد سایه در تلویزیون الجی و سوختن قطعات

برای دلایل ایجاد سایه در تلویزیون الجی Burn-in زمانی اتفاق می‌افتد که یک تصویر ثابت، مانند یک DVD یا صفحه منوی مکث شده را روی تلویزیون الجی خود بگذارید. پیکسل های داخل پنل آسیب می بینند و برای رنگ هایی که نمایش می دهند حافظه ایجاد می کنند. آنها شروع به نمایش تنها آن رنگ می کنند و حتی پس از حذف تصویر، سایه ای از تصویر ثابت ایجاد می کنند.

هرگز تلویزیون الجی خود را بیش از نیم ساعت روی تصویر ثابت قرار ندهید، فقط برای ایمن بودن. تلویزیون الجی های پلاسما، با فناوری فسفر، نسبت به تلویزیون الجی های LCD که از فناوری کریستال مایع استفاده می کنند، به ویژه در 200 ساعت اول استفاده، بیشتر مستعد سوختن هستند. در صورت امکان از بازی های ویدیویی با جعبه های ثابت، مانند آن هایی که سطح قدرت شما را نشان می دهند، در تلویزیون الجی های پلاسما خودداری کنید.

پخش طولانی می تواند باعث سوختن جعبه های استاتیک شود. همچنین از نوارهای سیاهی که هنگام تماشای یک فیلم با صفحه عریض ظاهر می شوند دوری کنید. اکثر DVD ها به شما امکان تماشای نسخه تمام صفحه را می دهند. اگر نه، نسبت تصویر تلویزیون الجی را از طریق منوی تصویر تغییر دهید تا زمانی که نوارهای سیاه ناپدید شوند. این میله‌ها می‌توانند سایه‌هایی را در تمام بالا و پایین صفحه تلویزیون الجی ایجاد کنند یا ممکن است باعث ایجاد یک خط تیره در امتداد مرز جعبه‌های سیاه شوند.

این را ببینید  نحوه تعمیر نداشتن صدا تلویزیون الجی

نصب نادرست روی دیوار

برای دلایل ایجاد سایه در تلویزیون الجی اگر تلویزیون الجی به خوبی روی دیوار نصب نشده باشد، ممکن است سایه ایجاد شود. همیشه هنگام نصب تلویزیون الجی خود به دیوار، دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید. زاویه تلویزیون الجی را بیش از 70 درجه در هیچ جهتی قرار ندهید، زیرا انجام این کار باعث تغییر وزن تلویزیون الجی می شود که ممکن است به پیکسل ها آسیب برساند.

بررسی پایه نصب

اگر ترجیح می دهید تلویزیون الجی خود را روی زمین یا روی یک مرکز سرگرمی قرار دهید، همیشه از پایه نصب مدل استفاده کنید. اگر تلویزیون الجی را مستقیماً روی زمین یا سطح دیگری قرار دهید، وزن تلویزیون الجی می‌تواند پیکسل‌های پایین‌تر را فشرده کند و باعث ایجاد یک اثر سایه در پایین صفحه شود.

اگر به یک تلویزیون الجی سه بعدی نگاه می کنید، ممکن است یک اثر سایه روی تصویر ببینید، به خصوص اگر مستقیماً جلوی تلویزیون الجی ننشینید. فناوری سه بعدی مورد استفاده برای بسیاری از این تلویزیون الجی ها همچنان به افزودن عینک های مخصوص برای شفاف سازی تصاویر بدون سایه متکی است.

بیشتر بدانید: چراغ قرمز چشمک زن در تلویزیون الجی

0/5 (0 نقد و بررسی)