دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

رایج ترین مشکلات تلویزیون های ال جی

قصد خرید تلویزیون هوشمند LG را دارید؟ دانستن اینکه در هنگام استفاده از تلویزیون های LG با چه مشکلاتی روبرو می شوید، پرداخت می شود تا بتوانید مشکلات پیش آمده را برطرف کنید. در اینجا شش مورد از رایج ترین مشکلات تلویزیون های LG و رفع آنها وجود دارد.

  1. کانتورینگ غلط یا Posterization

ممکن است در داخل صفحه تصویر با نوارهای غیر واقعی رنگ ثابت روبرو شوید. این موضوع False Contouring یا Posterization نام دارد.

متأسفانه، ال جی هنوز به این موارد، که بسیاری از کاربران گزارش کرده اند، پرداخته است. اما می توانید این موضوع را زودتر، قبل از خرید خود مشاهده کنید.

در صورت امکان، هنگام خرید تلویزیون، خوب است واحد واقعی را که قصد دارید به خانه ببرید، آزمایش کنید تا از نظر وجود هرگونه نمایشگر، بررسی کنید.

  1. رنگها متناقض هستند

مشکلات مربوط به رنگ معمولاً زمانی شروع می شود که تلویزیون به خودی خود خاموش می شود و به دنبال آن صدای پایی می آید. پس از این، تغییراتی در سازگاری رنگ مشاهده خواهید کرد.

متأسفانه، این اتفاق می افتد هنگامی که تلویزیون بیش از حد مورد استفاده قرار می گیرد و اغلب ریشه در منبع تغذیه تلویزیون شما دارد. اغلب، یک خازن درون تلویزیون مقصر است.

  • در این صورت، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که تلویزیون را به یک مرکز مجاز تعمیر برده و قطعات آسیب دیده را تعویض کنید.
  • فراموش نکنید که در صورت موجود بودن ضمانت تعمیر را درخواست کنید.
  1. بدون خروجی صدا

مواردی وجود دارد که تلویزیون ال جی شما ممکن است هیچ سیگنال صوتی یا صدایی از بلندگوها نداشته باشد. این ممکن است با راه اندازی مجدد تلویزیون شما اصلاح شود.

  • راه اندازی مجدد تلویزیون LG به دو روش وجود دارد.
  • اولین مورد این است که آن را خاموش، از برق جدا کنید و بعد از یکی دو دقیقه دوباره وصل کنید.
  • روش دیگر انجام این کار فشار و پایین نگه داشتن میزان صدا و کلید پاور روی کنترل از راه دور به طور همزمان تا زمان راه اندازی مجدد تلویزیون است. پس از مشاهده آرم بوت LG، دکمه های کنترل از راه دور را رها کنید.
این را ببینید  نصب تلویزیون ال ای دی به دیوار

اگر هنوز هیچ صدایی وجود ندارد، سعی کنید مجموعه ای از بلندگوهای خارجی را متصل کنید و ببینید آیا صدا از طریق بلندگوها بیرون می آید یا خیر. اگر صدایی از بلندگوهای خارجی می آید، باید اتصالات بلندگو را بررسی کنید.

در غیر این صورت، احتمالاً یک قسمت مربوط به تقویت کننده داخل تلویزیون است. برای تعویض قطعه معیوب، باید آن را توسط یک مرکز تعمیرات مجاز بررسی کنید.

  1.  پورت های HDMI 2.1 به درستی نمایش داده نمی شوند

مشکلات مربوط به درگاه های HDMI 2.1 مخصوصاً برای تلویزیون های OLED ال جی مخصوصاً سری 9 و X مشکل ساز است. خوشبختانه یک نسخه به روزرسانی میان افزار برای این موضوع وجود دارد.

این مسئله به ویژه غیر معمول است زیرا ال جی قابلیت های بازی تلویزیون های OLED خود را ارتقا می دهد، با توجه به اینکه دارای پهنای باند 48 گیگابیت بر ثانیه است، پشتیبانی از HDMI در سری 9 و پشتیبانی 40 گیگابیت بر ثانیه HDMI از سری 2020 X. هنگام صحبت از HDMI 2.1 در تلویزیون های OLED ممکن است با دو مشکل روبرو شوید.

  • اول از همه، شما فقط یکپارچه صفحه سیاه هنگام ادغام Nvidia’s G-Sync Variable Refresh Rate با نرخ فریم 120 هرتز می کنید. این مسئله در تمام عمق بیت یا رزولوشن اتفاق می افتد.
  • مسئله دوم بیشتر با سری X اتفاق می افتد و سیگنال های خروجی را در RGB / 120 Hz / 4: 4: 4 به 4: 2: 2 زیر نمونه کروم کاهش می دهد. این مسئله حتی در صورت خاموش بودن G-Sync و صرف نظر از وضوح تصویر خروجی اتفاق می افتد، زیرا کیفیت تصویر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
این را ببینید  تعمیر خطوط صفحه تلویزیون الجی

برخی از مردم نظریه پردازی می کنند که این مسئله ممکن است مربوط به کارت ویدیویی Nvidia باشد، یا کابلهای HDMI مورد استفاده به طور رسمی برای HDMI.org 2.1 تأیید نشده اند. برخی دیگر نیز تعجب می کنند که آیا مسئله دوم شامل پهنای باند کمتری از سری X است، اما معلوم است که این امر در منابع 8 و 10 بیتی نیز اتفاق می افتد.

برای رفع این مشکل، ال جی در سپتامبر 2020 به روزرسانی میان افزار را منتشر کرد.

  • با رفتن به منوی تنظیمات در گوشه بالا سمت راست صفحه اصلی، می توانید به به روزرسانی سیستم عامل دسترسی پیدا کنید. به همه تنظیمات بروید، سپس منوی عمومی را در سمت چپ انتخاب کنید.
  • از اینجا می توانید به قسمت About this TV بروید، سپس به دنبال گزینه Check for updates بگردید. به روزرسانی را بارگیری و نصب کنید، سپس تلویزیون را راه اندازی مجدد کنید تا سیستم عامل تأثیرگذار باشد.
  1. برنامه های جریان کار نمی کنند

بسیاری از کاربران تلویزیون LG مواردی از برخی سرویس های جریانی مانند Netflix یا Hulu را که با تلویزیون هایشان کار نمی کنند، ذکر کردند.

  • اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید تلویزیون LG شما به اینترنت متصل است.
  • با فرض اینکه تلویزیون شما به روتر متصل است و شبکه شما کار خوبی انجام می دهد، بررسی کنید آیا پلتفرم جریان در دستگاه های دیگر مانند تلفن هوشمند یا رایانه شما کار می کند یا خیر.

برای این عیب یابی، بیایید از Netflix به عنوان مثال استفاده کنیم. (این نکات برای سایر برنامه های نصب شده در تلویزیون LG شما نیز مفید خواهد بود.)

  • اگر برنامه روی دستگاههای دیگر شما کار می کند، همانطور که قبلاً توضیح داده شد، راه اندازی مجدد تلویزیون را در نظر بگیرید.
  • همچنین می توانید با خاموش کردن روتر، کابل برق را از برق جدا کرده و پس از دو دقیقه دوباره روتر را وصل کنید.
  • به روزرسانی سیستم عامل تلویزیون و برنامه Netflix را در نظر بگیرید. در حالت ایده آل، شما باید آخرین به روزرسانی ها را برای عملکرد بی نقص انجام دهید. آنها به طور همزمان به روز نمی شوند، بنابراین شما باید به طور دوره ای برای به روزرسانی ها بررسی کنید.
این را ببینید  ویژگی های کیفیت تصویر تلویزیون الجی

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید حذف و نصب مجدد Netflix است.

  • مواردی وجود دارد که فایلها آسیب می بینند و باعث می شود کل برنامه غیرقابل استفاده شود. با حذف و نصب مجدد، می توانید برنامه را به حالت اولیه کار برگردانید.
  • برای حذف Netflix، دکمه Home یا Start را از راه دور فشار دهید تا نوار راه اندازی باز شود.
  • به برنامه Netflix بروید و تا زمانی که پیکان ظاهر شود، حرکت کنید. روی پیکان کلیک کنید، سپس نماد X را انتخاب کنید. با فشار دادن Ok، حذف برنامه را تأیید کنید.
  • برای نصب مجدد، نوار راه اندازی را مانند مراحل حذف باز کنید، سپس LG Content Store را راه اندازی کنید.
  • به دنبال تب App بگردید و آن را باز کنید. Netflix را جستجو کنید، سپس روی install کلیک کنید.
  1.  خطوط افقی روی صفحه ظاهر می شوند

برخی از کاربران تلویزیون LG گزارش کرده اند که روی صفحه نمایش خطوط افقی دیده می شود که هنگام خاموش و روشن شدن تلویزیون بسیار مشهود است.

این مشکل اغلب به قدرت سیگنال کم از پورت های HDMI نسبت داده می شود. این مشکل ممکن است با تعویض کابل های HDMI برطرف شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)