دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

HDMI ARC و eARC چیست و چگونه کار می کنند؟

HDMI تعداد کابل های لازم برای راه‌اندازی سیستم سینمای خانگی شما را بسیار کاهش داده است ، و ARC و eARC تنها یک راه برای انجام این کار هستند. HDMI ARC یا کانال برگشت صوتی و eARC (کانال برگشت صوتی پیشرفته) اجازه می دهد تا سیگنال های صوتی در هر دو جهت منتقل شوند و به شما امکان می دهد تعداد کابل های مورد نیاز برای تنظیم گیرنده A / V را کاهش دهید.

کاربرد آن ها چیست؟

HDMI ARC و eARC به کانال های صوتی اجازه می دهند همزمان در هر دو جهت حرکت کنند. این به شما امکان می دهد تعداد کابل های مورد استفاده خود را کاهش دهید ، به ویژه هنگامی که از یک گیرنده A / V به عنوان مرکز تنظیم سینمای خانگی استفاده می کنید. همچنین به شما امکان می دهد میزان صدا را با یک ریموت کنترل کنید. در جایی که HDMI ARC قادر به انتقال صدای استریو و صدای 5.1 فشرده شده در کانال بازگشت است ، eARC HDMI اجازه می دهد تا حداکثر 8 کانال صوتی ارسال و از طریق یک کابل تک برگردانده شود.

HDMI ARC و eARC نسبتاً ساده هستند تا از تجهیزات مناسب در صورت استفاده از آنها استفاده کنند. با استفاده از این فناوری به شما امکان می دهد از یک ریموت برای کنترل میزان صدای صدا در سیستم سینمای خانگی استفاده کنید. همچنین به شما امکان می دهد تعداد کابل هایی را که باید استفاده کنید کاهش دهید. به این ترتیب ، تنظیم هنگامی که می دانید چه کاری انجام می دهید نسیم است.

این را ببینید  دلایل خرابی پنل تلویزیون

HDMI ARC چیست؟

HDMI کانالهای صوتی و تصویری را در یک کابل ترکیب می کند. این امر راحت است زیرا تعداد کابل هایی را که می توانید بین دو دستگاه مشابه وصل کنید ، کاهش می دهد ، با این وجود تقسیم سیگنال صوتی را از فیلم بدون تجهیزات ویژه (و کابل های بیشتر) غیرممکن می کند.

این بدان معناست که اگر می خواهید وسیله کمکی مانند DVD پخش کننده را از طریق گیرنده A / V خود به تلویزیون وصل کنید ، باید تلویزیون خود را دو بار وصل کنید: یکبار برای ارسال سیگنال ویدیویی از دستگاه پخش DVD از طریق گیرنده A / V به تلویزیون شما ، و دیگری برای سیگنال صوتی که هنگام استفاده از دستگاه پخش DVD خود از تلویزیون شما بیرون می آید.

HDMI ARC امکان انتقال صوت را از دو جهت فراهم می کند و به شما امکان می دهد تا هر دو مسیر سیگنال را در یک کابل منفرد ترکیب کنید. این به شما امکان می دهد تلویزیون و گیرنده A / V خود را با یک کنترل صدا تنظیم کنید.

HDMI ARC چگونه کار می کند؟

اتصال HDMI دارای 19 پین است که هرکدام یک سیگنال دیجیتالی را برای توصیف برخی از مؤلفه های ویدیو ، صدا یا اطلاعات دستگاه ارسال می کنند. HDMI ARC از طریق دو پین منتقل می شود.

اگر با نحوه کار صوتی و تصویری آنالوگ آشنایی دارید ، اینجا به شما کمک نمی کند. دو پین به معنای دو کانال صوتی نیست.

هنگامی که دستگاه ها از طریق HDMI به یکدیگر متصل می شوند ، یک دست زدن دیجیتالی را انجام می دهند و اطلاعات دستگاه را مبادله می کنند که مبنای یک کلید مشترک گذر شده بین دستگاه ها می شود. این کلید برای رمزگذاری تمام داده های انتقال یافته بین دستگاه ها استفاده می شود. این امر از جمله موارد دیگر تضمین می کند که دستگاه های غیرمجاز سیگنال را متوقف نمی کنند. این به عنوان یک اقدام ضد دزدی دریایی طراحی شده است.

این را ببینید  ‌کلید پرکاربرد کنترل تلویزیون

نکته مهم در اینجا ، این است که اتصالات HDMI ذاتاً برای ارسال اطلاعات از هر دو جهت طراحی شده است. به این ترتیب ، قابلیت دو طرفه فعال شده توسط HDMI ARC در واقع چندان باورنکردنی نیست.

نکته جالب توجه این است که با انتقال اطلاعات حداکثر تا 1 Mbps ، HDMI ARC می تواند صدای استریو فشرده نشده و صدای فراگیر فشرده شده را منتقل کند.

0/5 (0 نقد و بررسی)