دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

اگر ماشین ظرفشویی الجی شما کار نمی کند، قبل از تماس با یک متخصص، با عیب یابی آن در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید. تعمیر ماشین ظرفشویی الجی آنقدرها هم که به نظر می رسد کار سختی نیست و می تواند انجام شود حتی اگر شما خیلی دستی ندارید. از این راهنما برای عیب یابی قسمت های اصلی ماشین ظرفشویی الجی و تعیین زمان نیاز به کمک تخصصی استفاده کنید.

در صورت روشن نشدن ماشین ظرفشویی الجی چه باید کرد

قبل از اینکه عیب یابی ماشین ظرفشویی الجی خود را شروع کنید و هر زمان که تداوم داخل ماشین ظرفشویی الجی خود را بررسی کردید، همیشه مطمئن شوید که ماشین ظرفشویی الجی را از برق جدا کرده اید و برای جلوگیری از برق گرفتگی، برق دستگاه خاموش است.

مطمئن شوید که ماشین ظرفشویی الجی شما به برق متصل است

گاهی اوقات، ماشین ظرفشویی الجی شما روشن نمی شود زیرا به برق وصل نیست یا مشکلی در قطع کننده مدار وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که ماشین ظرفشویی الجی شما محکم به برق متصل است و کلیدهای قطع کننده مدار خراب نشده اند.

مطمئن شوید که قفل کودک روشن نیست

برخی از مدل های ماشین ظرفشویی الجی دارای ویژگی قفل کودک هستند تا از روشن شدن ماشین ظرفشویی الجی جلوگیری شود. دفترچه راهنمای مالک خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که تنظیمات قفل کودک خاموش است.

تنظیم مجدد ماشین ظرفشویی الجی

اگر ماشین ظرفشویی الجی شما روشن نمی شود اما چراغ ها روشن هستند، ممکن است دکمه استارت بیش از یک بار فشار داده شده باشد. با فشردن دکمه شروع یک بار شروع چرخه، فشار مجدد آن ماشین ظرفشویی الجی را ریست کرده و چرخه تخلیه را به مدت 90 ثانیه اجرا می کند. منتظر بمانید تا چرخه تخلیه کامل شود و ماشین ظرفشویی الجی خود را روشن کنید.

این را ببینید  تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد

اطمینان حاصل کنید که قفل در به درستی کار می کند

مجموعه قفل درب را در حین چرخه شستشو بسته نگه می دارد تا از نشت آب جلوگیری شود. همچنین سوئیچ قفل درب را در خود جای داده است که قدرت کنترل های ماشین ظرفشویی الجی را تامین می کند. اگر درب ماشین ظرفشویی الجی به درستی بسته نشده باشد، ماشین ظرفشویی الجی قدرت تکمیل چرخه شستشو را نخواهد داشت. کلید در را در بالای درب ماشین ظرفشویی الجی قرار دهید و بررسی کنید که هر دو کلید هنگام بسته شدن درب به صورت مکانیکی فعال شده باشند. همچنین می توانید از مولتی متر برای بررسی تداوم استفاده کنید، اما مطمئن شوید که برق ماشین ظرفشویی الجی خاموش است.

تایمر و کنترل الکترونیکی را ارزیابی کنید

پس از اطمینان از چسبندگی درست در، به تایمر یا کنترل الکترونیکی نگاه کنید. این قطعات مسئول این هستند که چقدر نیرو به هر یک از اجزای ماشین ظرفشویی الجی شما ارسال می شود، مانند پمپ تخلیه، مدار گرمایش و شیر ورودی آب، در طول چرخه شستشو. اگر این قطعات قدرت مورد نیاز خود را دریافت نکنند، به درستی کار نمی کنند. قبل از بررسی تایمر یا کنترل الکتریکی با مولتی متر، برق را خاموش کنید.

کلید انتخاب را بررسی کنید

یک کلید انتخاب به شما امکان می دهد تا گزینه های مختلف شستشو، خشک کردن و گرمایش را برای چرخه شستشو انتخاب کنید. اگر معیوب باشد یا به درستی فشار نیاورد، سوئیچ انتخاب می تواند علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی الجی شما باشد. کلید انتخابگر را روی صفحه کنترل قرار دهید و مطمئن شوید بین تنظیمات گیر نکرده است. بررسی کنید که آیا بیش از یک دکمه به طور همزمان فشار داده شده است یا اگر بیش از یک دکمه فشار داده شده باشد، این امر باعث ایجاد وضعیت عدم تداوم برای سوئیچ شما می شود و نیرویی به این کنترل ها نمی دهد.

این را ببینید  مشکلات رنگ تلویزیون الجی

رله استارت موتور را بررسی کنید

اگر ماشین ظرفشویی الجی شما روشن نمی شود و تأیید کرده اید که برق دریافت می کند، ممکن است رله استارت موتور معیوب باشد. قسمت کنار موتور را تعیین کرده و از مولتی متر برای بررسی تداوم استفاده کنید. قسمت سیم پیچ رله باید پیوستگی را در همه حال نشان دهد در حالی که قسمت تماس سوئیچ فقط باید در صورت فعال بودن پیوستگی را نشان دهد.

فیوز حرارتی را ارزیابی کنید

هنگامی که فیوز حرارتی خراب می شود، برد کنترل هیچ نیرویی دریافت نمی کند و ماشین ظرفشویی الجی روشن نمی شود. پانل درب دسترسی را باز کرده و فیوز حرارتی را در بالای برد مدار قرار دهید – دو سیم به آن متصل شده است. تداوم را با مولتی متر بررسی کنید. اگر فیوز حرارتی سوخته باشد، باید تعویض شود.

موتور درایو خود را تعویض کنید

موتور محرک ماشین ظرفشویی الجی در طول چرخه شستشو آب را گردش می دهد تا وسایل را در طول یک چرخه تمیز کند. اگر پس از ارسال رله استارت به موتور، ماشین ظرفشویی الجی روشن نشود، موتور درایو شما ممکن است معیوب باشد. اگر در چرخه های قبلی شستشو متوجه شده اید که صدای موتور از موتور بلند می شود، این نشان دهنده خرابی موتور است. شما باید موتور خود را در اسرع وقت تعویض کنید.

اگر این مراحل را بدون شانس انجام می دهید یا ترجیح می دهید تعمیرات را به متخصصان بسپارید، چند گزینه دارید. بسته به سن دستگاه و اینکه کدام قسمت نیاز به تعمیر دارد ممکن است ضمانت محدود ماشین ظرفشویی الجی شما تعمیر را پوشش دهد. شاید ارزش داشته باشد که از یک متخصص محلی برای بررسی و تشخیص مشکل استفاده کنید. فرم زیر را پر کنید تا فردی در اسرع وقت با شما تماس بگیرد.

این را ببینید  اتصال گوشی به تلویزیون
0/5 (0 نقد و بررسی)