دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

رفع پخش شدن نور پس زمینه تلویزیون چگونه انجام می‌شود؟ مشکلات پخش شدن نور پس زمینه در مانیتورها و تلویزیون الجی ها به یکی از چندین روش مختلف ظاهر می شوند.

  1. هنگامی که قرار است صفحه نمایش خاموش شود، تکه های نور ابری ظاهر می شوند.
  2. تکه های روشن نور پس زمینه در گوشه های صفحه ظاهر می شوند.
  3. نور پس زمینه نیز ممکن است در امتداد لبه های کناری یا بالایی پخش شدن کند، اما معمولاً به اندازه پخش شدن در گوشه ها قابل توجه نیست.

هر دو نمایشگر LCD و LED از نور پس زمینه یا از طریق کریستال های مایع یا دیودهای ساطع کننده نور استفاده می کنند. با این حال، نمایشگرهای OLED و MicroLED تابشی از نور پس‌زمینه استفاده نمی‌کنند، بنابراین با این دو نوع نمایشگر، نور پس‌زمینه را تجربه نخواهید کرد.

علت پخش شدن نور پس زمینه در مانیتور و تلویزیون الجی

پخش شدن نور پس زمینه زمانی اتفاق می افتد که لایه های تشکیل دهنده مانیتور یا صفحه تلویزیون الجی ناهم تراز شوند. هنگامی که این اتفاق می افتد، فشاری در داخل نمایشگر ایجاد می شود که تراز اجزایی که نور ساطع می کنند را تغییر می دهد. این ناهماهنگی نور را در جهت اشتباه هدایت می کند و منجر به پخش شدن نور پس زمینه می شود.

این مشکل بیشتر در نمایشگرهای ارزان‌تر رخ می‌دهد که کیفیت صفحه‌نمایش و آن لایه‌های جداگانه به اندازه نمایشگرهای با قیمت بالاتر قوی نیستند.

چگونه دسترسی‌های اینترنت را در تلویزیون ایجاد کنیم؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم مقاله « نحوه افزودن دسترسی به اینترنت به تلویزیون الجی » را مطالعه کنید.

این را ببینید  تعمیر خطوط صفحه تلویزیون الجی
رفع پخش شدن نور پس زمینه تلویزیون
رفع پخش شدن نور پس زمینه تلویزیون

نحوه رفع پخش شدن نور پس زمینه در مانیتورها و تلویزیون الجی

اگر متوجه این مشکل در هر یک از نمایشگرهای خود می‌شوید، چند چیز وجود دارد که می‌توانید آن را برطرف کنید.

  1. صفحه نمایش را با یک پارچه میکروفیبر به خوبی تمیز کنید. چه در حال تمیز کردن مانیتور مک یا ویندوز یا یک تلویزیون الجی با صفحه بزرگ باشید، این فرآیند یکسان است. در حالت ایده آل، شما می خواهید از آب مقطر و سرکه استفاده کنید.
  2. بررسی کنید که آیا تلویزیون الجی یا مانیتور شما هنوز تحت گارانتی است یا خیر. اگر لپ تاپ شما این مشکل را دارد، گارانتی لپ تاپ خود را بررسی کنید. اگر چنین است، یک درخواست تعمیر ارسال کنید و سازنده باید بتواند مشکل را برطرف کند یا یک نمایشگر جایگزین برای شما ارسال کند.

نداشتن گارانتی دلیل پخش شدن نور پس زمینه تلویزیون

اگر با مانیتور یا تلویزیون الجیی گیر کرده اید که گارانتی ندارد، گزینه دیگر این است که روشنایی را کم کنید. روشنایی لپ‌تاپ یا تلویزیون الجی خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که به اندازه کافی کم باشد، بنابراین مشکل نور پس‌زمینه از بین می‌رود. این مرحله راه حل ایده آلی نیست، اما به شما امکان می دهد بدون مشکل از نمایشگر استفاده کنید.

  1. یکی دیگر از راه حل های سریع، چسباندن نوار الکتریکی به لبه نمایشگر است. با انجام این کار، بخش‌های شل لبه صفحه نمایش دوباره وصل می‌شود، که معمولاً منجر به خروج نور پس‌زمینه از لبه‌های صفحه می‌شود.
  2. نور اتاق همیشه بر تماشای تلویزیون الجی یا بازی رایانه شخصی شما تأثیر می گذارد. تماشای صفحه نمایش در یک اتاق تاریک می تواند مشکل را بدتر نشان دهد، بنابراین اگرچه این یک “رفع” محسوب نمی شود، می توانید سعی کنید نورهای اتاق را روشن کنید و حتی ممکن است متوجه مشکل نشوید.
  3. از یک پیچ گوشتی برای باز کردن پیچ های پشت مانیتور یا قاب تلویزیون الجی استفاده کنید. شما مجبور نخواهید بود نمایشگر را مانند زمانی که می خواهید آن را تعمیر کنید باز کنید. فقط پیچ ها را باز کنید و صفحه را کمی بچرخانید. هنگامی که پیچ های قاب خیلی سفت هستند، می تواند باعث پخش شدن نور پس زمینه شود.
  4. اگر مشکل نور پس‌زمینه برای هر یک از تعمیرات ساده‌تر بسیار شدید است و ضمانتی وجود ندارد، ممکن است لازم باشد به خرید یک تلویزیون الجی جدید یا یک لپ‌تاپ جدید متوسل شوید.
این را ببینید  تنظیمات تلویزیون
0/5 (0 نقد و بررسی)