دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

نصب دو تلویزیون الجی در یک اتاق چگونه انجام می‌شود؟ این مقاله نحوه تنظیم چندین تلویزیون الجی برای نشان دادن سیگنال یکسان را توضیح می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دو یا چند صفحه نمایش را به یک منبع سیگنال متصل کنید.

نصب دو تلویزیون الجی در یک اتاق
نصب دو تلویزیون الجی در یک اتاق

چگونه چندین تلویزیون الجی را تنظیم کنم

قطعات برای انجام این کار در اکثر خرده فروشان و فروشگاه های آنلاین با بخش الکترونیک در دسترس خواهد بود. شما فقط به کابل و یک تقسیم کننده سیگنال نیاز دارید. اگر خط دید واضحی بین دو تلویزیون الجی دارید که بعید است خراب شود، از یک فرستنده بی سیم استفاده کنید تا گره خوردن کابل را به حداقل برسانید.

  • درگاه‌های ورودی تلویزیون الجی‌هایی را که می‌خواهید وصل کنید بررسی کنید. اکثر تلویزیون الجی های مدرن حداقل یک پورت HDMI دارند. این دستورالعمل ها از آن به عنوان مثال استفاده می کنند، اما ایده اصلی برای هر پورت A/V صادق است.
  • جایی که می‌خواهید تلویزیون الجی‌هایتان در اتاق باشد را مشخص کنید و فاصله تلویزیون الجی تا منبع سیگنال را اندازه‌گیری کنید. انجام این کار به شما می گوید که طول کابل شما چقدر باید باشد.
  • تلویزیون الجی ها را قرار دهید، آنها را به منابع برق و هر منبع سیگنال دیگری مانند کنسول های بازی که ممکن است بخواهید فقط در یک تلویزیون الجی استفاده کنید، وصل کنید.
  • یک تقسیم کننده HDMI را به منبع سیگنال خود در درگاه خروجی HDMI دستگاه وصل کنید.
  • هر کابل را به تلویزیون الجی ها وصل کنید و آنها را یکی یکی روشن کنید و توجه داشته باشید که از کدام ورودی استفاده می کنید. برای تنظیم ورودی HDMI مناسب از کنترل از راه دور همراه با تلویزیون الجی یا دکمه “source” در کنار آن استفاده کنید.
  • تنظیمات دیگر هر تلویزیون الجی را در صورت نیاز پیکربندی کنید.
این را ببینید  خدمات پس از فروش گلدیران

چرا چندین تلویزیون الجی را در یک فضا راه اندازی کنیم

چند دلیل وجود دارد که می توانید این کار را در خانه انجام دهید. یکی این است که پورت های بیشتری برای اتصال منابع سیگنال دیگر به شما می دهد، به عنوان مثال، می توانید یک منطقه بازی خصوصی را در یک طرف اتاق برای زمانی که دیگران می خواهند تلویزیون الجی تماشا کنند، در حالی که هر دو تلویزیون الجی را روی جعبه کابل خود تنظیم کنید، در یک طرف اتاق راه اندازی کنید. بازی ادامه دارد و مهمانان تمام شده اند.

در موارد دیگر، ممکن است بخواهید یک ویدیوی خاص، مانند مانیتور کودک یا دوربین امنیتی، را در مکان‌هایی در سرتاسر خانه‌تان بدون چک کردن مداوم تلفنتان پخش کنید. همچنین می تواند راهی عالی برای نظارت بر آنچه کودکان بدون بازگشت به اتاق می بینند باشد.

بسیاری از کاربران نمی‌دانند بعد خرید تلویزیون هوشمند خود آن را در چه فاصله‌ای نصب کنند که کیفیت تصویر بالایی داشته در عین حال به چشم هم آسیب وارد نکند. از این رو در مقاله « نحوه محاسبه فاصله تماشای تلویزیون الجی » این موضوع را به طور کامل مورد بررسی قرار داده‌ایم.

عیب یابی چند مشکل تلویزیون الجی

هنگامی که تلویزیون الجی‌های شما راه‌اندازی می‌شوند، چند مشکل رایج وجود دارد که احتمالاً باید آنها را برطرف کنید.

نصب دو تلویزیون الجی در یک اتاق
نصب دو تلویزیون الجی در یک اتاق

تاثیر کنترل در نصب دو تلویزیون الجی در یک اتاق

اکثر کنترل های از راه دور هنوز از “بلستر” مادون قرمز برای ارسال دستورات استفاده می کنند که بینندگان باید مستقیماً به منبع سیگنال اشاره کنند. این تنظیم ممکن است در بین چندین تلویزیون الجی ناخوشایند باشد.

  • برای پخش جریانی باکس های متصل به Wi-Fi خود، از یک برنامه راه دور در تلفن یا رایانه لوحی خود استفاده کنید.
  • برای جعبه‌های کابل، جعبه را به مکانی مناسب برای نشان دادن کنترل از راه دور خود در مهمانی‌ها یا ارتقاء به یک کنترل از راه دور جهانی که از دستورات صوتی یا Wi-Fi برای کنترل تلویزیون الجی شما استفاده می‌کند، در نظر بگیرید. همچنین ممکن است بخواهید “جفت کردن” ریموت خود را با هر تلویزیون الجی در نظر بگیرید تا بتوانید تنظیمات فردی را بدون نیاز به پیدا کردن کنترل از راه دور خاص تغییر دهید.
این را ببینید  تلویزیون ال جی سری LG LK5100

تاثیر کیفیت ویدیو ضعیف در نصب دو تلویزیون الجی در یک اتاق

به خصوص در فواصل بسیار طولانی، 25 فوت یا بیشتر، ممکن است متوجه کاهش کیفیت ویدیو شوید. هنگامی که سیگنال از روی کابل عبور می کند، به دلیل مقاومت ماده در خود کابل، کاهش می یابد.

  • کابل های HDMI نوری مقاومت کمتری برای فواصل بیش از 25 فوت تا 50 فوت ارائه می دهند.
  • از کابل های HDMI فعال برای فواصل تا 100 فوت استفاده کنید. اینها سیگنال را با استفاده از وسایل الکترونیکی تعبیه شده در کابل تقویت می کنند.
  • برای مسافت های طولانی تر، از اکستندر HDMI استفاده کنید. اینها مبدل هایی هستند که در آنها یک کابل HDMI کوتاه را به اسپلیتر خود و دیگری را به گیرنده خود وصل می کنید، اکستندرها را به کابل ها وصل می کنید و سپس دو اکستندر را با استفاده از کابل اترنت وصل می کنید.

صدا با تأخیر صدای بلند یا کم

اگر هر دو تلویزیون الجی را در یک اتاق دارید، ممکن است متوجه تاخیر جزئی بین این دو شوید، تشخیص صدا سخت است، یا فقط صدای بسیار زیاد در یک فضای بسیار کوچک است.

  • در فضاهای کوچکتر، یک تلویزیون الجی را بی صدا کنید و از دیگری برای صدا استفاده کنید.
  • برای فضاهای بزرگتر، یک سیستم صوتی جداگانه مانند سیستم صوتی سینما یا نوار صوتی را به منبع سیگنال خود وصل کنید. همچنین می‌توانید صدا را از طریق یک فرستنده به چندین بلندگوی بی‌سیم پخش کنید، که به شما امکان می‌دهد تنظیمات صدا را مطابق میل خود پیکربندی کنید.
این را ببینید  نصب زبان فارسی برای تلویزیون

برای دریافت هرگونه مشاوره در زمینه نصب، عیب یابی یا تعمیر انواع تلویزیون هوشمند LG کافیست درخواست خود را از طریق بخش تماس با ما ثبت کرده یا روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 8 شب با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل فرمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)