دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

محاسبه فاصله تماشای تلویزیون چگونه انجام می‌شود؟ این مقاله نحوه محاسبه فاصله دید ایده آل برای تلویزیون الجی خود را بسته به آنچه که در حال تماشای آن هستید توضیح می دهد و چند فاصله را برای معمول ترین اندازه های تلویزیون الجی ارائه می دهد.

محاسبه فاصله تماشای تلویزیون
محاسبه فاصله تماشای تلویزیون

نحوه محاسبه فاصله تماشای تلویزیون الجی

فاصله مناسب برای تماشای تلویزیون الجی بسته به اینکه با چه کسی صحبت می کنید متفاوت است، اما در هر مورد، این به حداکثر رساندن فضایی است که تلویزیون الجی شما در میدان دید شما (FOV) می گیرد. برخی استدلال می کنند که 30 درجه FOV شما خوب است، در حالی که برخی دیگر ادعا می کنند که حداقل برای فیلم ها، شما می خواهید به 40 درجه نزدیک تر باشید.

با این حال، در همه موارد، حداقل بیشترین توافق روی 20 درجه است. هر چیزی کمتر از این باشد و تجربه تماشای بهینه ای را به دست نمی آورید و اگر می توانید واقعاً باید به تلویزیون الجی خود نزدیکتر بنشینید.

نظر مهندسین تصاویر متحرک درباره محاسبه فاصله تماشای تلویزیون

یک حد وسط خوب بین توصیه ها، و یکی با وزن زیادی پشت آن، انجمن مهندسین تصاویر متحرک و تلویزیون الجی (SMPTE) است، که ادعا می کند شما می خواهید تلویزیون الجی 30 درجه از میدان دید شما را برای تماشای عمومی اشغال کند. و 40 درجه برای فیلم.

در این معادله باید زاویه دید و حالت نشستن را نیز در نظر بگیرید. فواصل ذکر شده در بالا بر اساس این ایده است که یک نفر مستقیماً جلوی تلویزیون الجی می نشیند. شما باید فاصله صفحه نمایش را تا جایی که سرتان روی مبل یا صندلی راحتی قرار می گیرد اندازه گیری کنید، نه فقط تا جلوی مبل. همچنین، اگر چندین نفر تماشا می‌کنند و می‌خواهید مطمئن شوید که همه تجربه تماشای عالی یکسانی دارند، مطمئن شوید که فاصله‌های اضافی صندلی را محاسبه کرده و فضای اتاق نشیمن خود را برای فواصل صحیح در اطراف تنظیم کنید.

این را ببینید  نحوه رفع پخش شدن نور پس زمینه تلویزیون الجی
محاسبه فاصله تماشای تلویزیون
محاسبه فاصله تماشای تلویزیون

اگر تلویزیون الجی شما در دسته بندی اندازه های متفاوت قرار می گیرد، یا می خواهید اطلاعات دقیق تری در مورد نحوه محاسبه فاصله تماشای تلویزیون الجی خود داشته باشید، RTings یک ابزار محاسبه عالی دارد.

چرا نور پس زمینه صفحه تلویزیون پخش می‌شود؟ برای پاسخ به این سوال پیشنهاد می‌کنیم مقاله « نحوه رفع پخش شدن نور پس زمینه تلویزیون الجی » را مطالعه کنید.

اندازه گیری و محاسبه فاصله مشاهده

اگر مطمئن نیستید که چه اندازه تلویزیون الجی دارید، ممکن است به سادگی شکستن یک متر و اندازه گیری آن به نظر برسد… و اینطور است. اما باید از روش صحیح اندازه گیری آن آگاه باشید.

تلویزیون الجی ها با عرض افقی آنها اندازه گیری نمی شوند، بلکه با فضای مورب صفحه نمایش اندازه گیری می شوند. این بدان معناست که شما باید فقط خود پنل نمایشگر را اندازه گیری کنید، نه قاب های پلاستیکی یا فلزی اطراف آن. از گوشه پایین تا گوشه مقابل در بالا اندازه گیری کنید و آن عدد را برای محاسبات خود هنگام تصمیم گیری در مورد محل نشستن اندازه بگیرید.

0/5 (0 نقد و بررسی)