دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

رایج ترین و پرکاربردترین کالای الکترونیکی در اکثر خانه ها تلویزیون است. بسیار مهم است که بدانید چگونه تلویزیون ال‌جی خود را در زمانی که روشن نمی‌شود و همچنین چند مشکل رایج دیگر تعمیر کنید تا مطمئن شوید که بدون مراجعه پرهزینه به تعمیرگاه، بیشترین بهره را از سرمایه‌گذاری خود می‌برید. مسائل مربوط به تلویزیون ال جی می تواند ناامید کننده باشد، به خصوص اگر دانش لازم را نداشته باشید. این مقاله به برخی از رایج‌ترین دلایل روشن نشدن تلویزیون ال جی و همچنین مراحلی که برای رفع هر مشکل باید دنبال کنید، می‌پردازد.

دلایل روشن نشدن تلویزیون ال جی

دلایل روشن نشدن تلویزیون ال جی و بررسی اولیه پریز دیوار

برای دلایل روشن نشدن تلویزیون ال جی اگر تلویزیون هوشمند روشن نشود، بررسی کابل برق باید اولین قدم باشد. اگر کابل شکسته باشد یا برق از پریز دیواری که در آن وصل شده است نباشد، قابل تعویض است. اگر هنوز برق وجود ندارد، بررسی کنید که آیا پریز دیواری همراه دستگاه دارای انرژی جدیدی است که از آن عبور می کند. در صورت بروز مشکل می توان پریز دیواری را تغییر داد. اطمینان حاصل کنید که سایر وسایل به همان پریز دیواری متصل هستند. اگر آنها برق دریافت می کنند، خود تلویزیون باید مشکل داشته باشد. اگر تلویزیون کار می کند، احتمالاً مشکلی در سیستم برق پریز دیواری وجود دارد. از یک متخصص بخواهید که آن را تعمیر کند.

بررسی کابل برق

برای دلایل روشن نشدن تلویزیون ال جی کابل برق تلویزیون یا اتصال آن به دیوار ممکن است خراب باشد. اگر تلویزیون شما هیچ تصویری را نشان نمی دهد، باید موارد زیر را بررسی کنید:

  • بررسی کنید که سیم کاملاً آسیب ندیده باشد. سعی کنید آن را به یک پریز دیگر وصل کنید و در عین حال مراقب اتصالات یا اجزای در معرض دید باشید. اگر دیگر کار نکرد آن را تعویض کنید.
  • مطمئن شوید کابل برق تلویزیون شما به درستی به آن وصل شده است و سوکت دیواری آن قبل از اتصال آن ایمن است. به دنبال سیم های در معرض دید یا آسیب به کابل برق تلویزیون باشید.
  • در نهایت، بررسی کنید که آیا پریز روشن است یا خیر. گاهی اوقات، این موضوع می تواند باشد.
این را ببینید  تلویزیون ال جی LG SM9500

اگر کابلی در تلویزیون ال‌جی در معرض دید قرار دارد، باید با خیال راحت به پریز وصل شود. اگر کابل محکم وصل نشده باشد، تلویزیون شما ممکن است دچار مشکل شود. منطقی است که کابل آسیب دیده را با کابل تازه تعویض کنید.

تنظیم مجدد برق

برای دلایل روشن نشدن تلویزیون ال جی اگر تلویزیون هوشمند ال‌جی شما پاسخ نمی‌دهد ابتدا واضح‌ترین راه‌حل را امتحان کنید:

  • حدود 60 ثانیه آن را از دیوار جدا کنید، سپس دوباره وصل کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که به طور مستقیم به پریز دیواری وصل شده است، برخلاف محافظ برق یا نوار برق.
  • وقتی تلویزیون ال جی شما روشن نمی شود، به خصوص در میانه یک موقعیت مهم، ممکن است ناامید شدن ساده باشد. شما آگاه هستید که این موضوع به دلیل فوریت نیاز به توجه فوری دارد. با این حال، نیازی به عجله یا وحشت نیست.
  • سیم برق تلویزیون را از پریز جدا کنید و حداقل یک دقیقه آن را از برق جدا کنید.
  • دکمه روشن/خاموش را در تلویزیون خود پیدا کنید و در صورت قطع شدن آن را به مدت 30 ثانیه نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که انگشت شما روی دکمه پاور تلویزیون و نه روی کنترل از راه دور باقی می ماند.
  • اطمینان حاصل کنید که پس از خاموش کردن تلویزیون ال جی، سیم برق را تقریباً یک دقیقه جدا کنید. این به حذف انرژی باقیمانده از تلویزیون و خاموش شدن مناسب کمک می کند.
  • مهم است که قبل از روشن کردن تلویزیون، برخلاف ریست از راه دور، اطمینان حاصل کنید که برق از طریق تلویزیون جریان ندارد.
این را ببینید  مشکلات رایج تلویزیون های ال جی (بخش دوم)

امیدواریم تلویزیون ال جی شما و این ترفند 60 ثانیه ای به خوبی با هم کار کنند! اگر بتوانید دوباره آن را روشن کنید عالی خواهد بود. با این حال، اگر کار نکرد، نگران نباشید. کارهای بیشتری وجود دارد که می توانید برای فعال کردن مجدد تلویزیون خود انجام دهید. ببینید آیا هر یک از راه حل های ذکر شده در زیر می تواند برای وضعیت شما اعمال شود یا خیر.

خرابی نور پس زمینه

برای دلایل روشن نشدن تلویزیون ال جی اگر نور پس زمینه تلویزیون شما آسیب دیده باشد، تنها نیستید. بسیاری از دارندگان تلویزیون ال جی نیز چنین مشکلی را تجربه کرده اند. اگر این برای شما صدق کند، راه حلی وجود دارد.

  • تلویزیون خود را روشن کنید، سپس یک چراغ قوه را روی صفحه تلویزیون خود نگه دارید تا آن را آزمایش کنید. می توان تصور کرد که نور پس زمینه آسیب دیده است اگر اصلاً نوری را مشاهده نکنید.
  • با روشن کردن تلویزیون و سپس فلش نور روی صفحه، می توانید ببینید که نور پس زمینه تلویزیون شما کار می کند یا خیر. نور پس‌زمینه تلویزیون شما از کار افتاده است و اگر متوجه یک تصویر کم نور شدید که روشن و خاموش می‌شود، باید آن را تغییر دهید.

بیشتر بدانید: 6 نشانه که تلویزیون الجی شما نیاز به تعمیر دارد

0/5 (0 نقد و بررسی)