دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

چه زمانی از HDMI ARC استفاده می کنید؟

متداول ترین کاربرد HDMI ARC زمانی است که تمام دستگاه های خود را از طریق گیرنده A / V یا نوار صوتی متصل می کنید. در این حالت ، هر سیگنال ویدیویی از جمله پخش کننده BluRay را به دستگاه نمایش شما منتقل می کند.

با این حال ، اگر دستگاه نمایشگر شما در حال پخش است ، به عنوان مثال کابل وصل شده به تلویزیون ، کانال HDMI ARC صدا را از دستگاه نمایشگر شما به سیستم صوتی یا نوار صوتی شما ارسال می کند.

HDMI ARC همچنین مفید است زیرا ویژگی کنترل الکترونیکی مصرف کننده (CEC) را که قبل از مداخله HDMI ARC استفاده نشده بود ، قادر می سازد.

CEC به شما اجازه می دهد تا هر دو دستگاه متصل به یک کانال HDMI ARC را با یک ریموت کنترل کنید. این به شما امکان می دهد کنترل همزمان قدرت و حجم را انجام دهید. به این ترتیب ، حتی اگر همه دستگاه های خود را مستقیماً به دستگاه صفحه نمایش وصل کنید نه گیرنده A / V یا نوار صوتی ، هنوز هم HDMI ARC مفید است.

برای HDMI ARC به چه تجهیزات نیاز دارید؟

برای مبتدیان ، تمام تجهیزات مورد نظر برای اتصال از طریق HDMI ARC باید در ارسال و دریافت سیگنال های HDMI ARC باشند. HDMI ARC از زمان عرضه HDMI 1.4 در سال 2009 موجود است ، بنابراین تقریباً تمام تلویزیون ها و اکثر گیرنده های صدا و گیرنده های A / V برای استفاده از آن مجهز شده اند.

علاوه بر این ، به کابل HDMI احتیاج دارید که نسخه 1.4 یا بهتر و دارای قابلیت انتقال سریع داده است. از آنجا که HDMI 1.4 از سال 2009 شروع شده است ، پیدا کردن کابل HDMI که با این مشخصات مطابقت نداشته باشد بسیار دشوار خواهد بود.

این را ببینید  تلویزیون ال جی سری LG NANO80

نحوه راه اندازی HDMI ARC

برای رابط اتصال سخت افزاری ، کافی است کابل HDMI را در درگاه HDMI در دستگاههای خود قرار دهید که قابلیت HDMI ARC را نشان می دهد (آنها معمولاً دارای برچسب ARC هستند).

برای فعال کردن HDMI ARC ، باید بلندگوی داخلی دستگاه را خاموش کنید و کنترل های HDMI ARC و CEC را فعال کنید. این معمولاً در منوی تنظیمات تحت تنظیمات سیستم ، تنظیمات صوتی یا چیزهای مشابه یافت می شود.

برای اینکه امور گیج کننده تر شود ، مارک های مختلف نام تجاری را برای آنچه آنها CEC می نامند دارند. لیست ما از نامهای تجاری مختلف برای HDMI CEC را بررسی کنید. برای نحوه فعال کردن آن در هر دستگاه ، با کتابچه راهنمای دستگاه های خود مشورت کنید.

3/5 (1 نقد و بررسی)