دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

اجزای تلویزیون و مشکلات مشترک آنها

تلویزیون سو عملکرد ممکن است باعث تحریک شود و منجر به فقدان برنامه های مورد علاقه یا صفحه حباب شود. می توانید کارهای ساده تعمیراتی را خودتان انجام دهید، اما فقط در صورتی که مشکلی باشد که بیشتر تلویزیون ها را تحت تأثیر قرار دهد. در حال حاضر سرویس تعمیر تلویزیون نیاز به تعمیرات پیچیده تری توسط متخصصان دارد. و همچنین ممکن است مورد توجه یک متخصص باشد.

منبع تغذیه

برد منبع تغذیه معمولاً بزرگترین و سنگین ترین برد موجود در داخل تلویزیون LCD است. برخی از فن آوری های تعمیرات (واحد منبع تغذیه( و (ماژول منبع تغذیه( یا فقط PSU نامیده می شوند. منبع تغذیه اصلی را به ولتاژهای DC تبدیل می کند که می تواند در تلویزیون LCD توسط مدار استفاده شود. برد کنترل گاهی به برد اینورتر متصل می شود و به عنوان صفحه I / P شناخته می شود.

خطاهای مشترک: بدون برق، کم قدرت، قدرت چشمک زدن، و بدون برق متناوب.

زمان کنترل صفحه (صفحه T-Con)

برد T-Con کوچکترین پنل در تلویزیون LCD است و معمولاً فقط در تلویزیونهای LCD یافت می شود. هدف صفحه T-con کنترل سیگنال منطقی دروازه و منبع برای درایو TFT LCD است. هیئت مدیره T-Con گاهی اوقات به نامهای دیگری مانند (Controller Board) یا (Control Board) نیز گفته می شود.

خطاهای رایج – نمایشگر سفید، بدون نمایشگر، تصویر دوتایی، اعوجاج نمایشگر (میله های عمودی سیاه و سفید روی صفحه). چندین خط افقی / عمودی در سراسر دوربین.

برد اینورتر

به طور معمول، تخته های اینورتر در امتداد لبه های نزدیک به پانل تلویزیون قرار دارند و فقط در LCD وجود دارد. عملکرد این تابلوها تبدیل ولتاژ کم ولتاژ DC ارائه شده توسط SMPS به ولتاژ AC بالا (500 تا 1500 Vrms) برای روشن کردن نور پس زمینه است. از این تخته ها می توان به صورت تخته منفرد یا تخته I / P استفاده کرد.

این را ببینید  ویژگی های کیفیت تصویر تلویزیون الجی

خطاهای رایج – خاموش کردن بعد از چند ثانیه، صفحه کم نور.

صفحه اصلی

جستجوی صفحه مدار با ورودی ها و خروجی های صوتی و تصویری ساده ترین راه برای شناسایی برد اصلی برای تعمیر تلویزیون در برامپتون است. گاهی مادربرد را مادربرد، صفحه اصلی، برد الکترونیکی، برد مقیاس زن، برد A / V، ماژول اصلی، صفحه منطقی یا حتی صفحه A / D می نامند. هدف این است که سیگنال های تصویری و صوتی را بگیرید و سیگنال های ویدئویی آنالوگ را به سیگنال های دیجیتالی تبدیل کنید که می توانند توسط IC LVDS (سیگنال دیفرانسیل ولتاژ پایین) به صفحه T-con منتقل شوند.

توجه: قسمت ورودی صوتی / ورودی ورودی / عقب گاهی اوقات از صفحه اصلی جدا می شود.

خطاهای متداول – بدون مانیتور، بدون رنگ، پس از اغلب صفحه ای پر از خطوط عمودی، بدون صدا، خطوط افقی و قاب، گاهی اوقات خطای تلویزیون LCD (معمولاً مشکل نمایشگر) ممکن است به دلیل مشکل نرم افزاری باشد که در آن شما باید نرم افزار را به روز کنید.

بخش جک پک

سیگنال صوتی به پردازنده صوتی ارسال می شود و سپس تقویت کننده صدا برای رانندگی بلندگوها به چپ و راست منتقل می شود.

توجه: بخش صوتی / ورودی RF / ورودی های عقب گاهی اوقات از صفحه اصلی جدا شده است (همانطور که در تصویر بالا مشاهده می شود) و به عنوان تخته گیرنده Jackpack یا Signals خوانده می شود.

خطاهای رایج: بدون صدا، صدای تحریف شده، صدای غر زدن زیاد، عدم دریافت تلویزیون، کانال ها به طور تصادفی به برخی از کانال ها تغییر می کنند.

این را ببینید  تلویزیون هوشمند

صفحه LCD

LCD مخفف نمایشگر کریستال مایع (LCD) است و یک صفحه نمایش کوچک و مسطح بصری دیجیتال است که از خصوصیات تعدیل نور کریستال مایع (LC) استفاده می کند. LC مستقیماً نور ساطع نمی کند، برای اینکه این نمایشگرهای LCD قابل مشاهده باشند نیاز به نور پس زمینه دارند.

خطاهای محبوب – خط نازک / ثانیه یا میله عمودی / افقی، صفحه سفید، نمایش زباله.

نور پس زمینه (لامپ ها)

ویژگی نور پس زمینه (CCFL یا EEFL) روشن کردن LCD از پشت صفحه نمایش است.

خطاهای رایج – خاموش کردن بعد از چند ثانیه و نمایش سوسو.

اطمینان حاصل کنید که تلویزیون قبل از TV Repair Brampton به برق وصل است. اطمینان حاصل کنید که ریموت دارای باتری های جدید و کار می کند. بررسی کنید تا تلویزیون خاموش نشود. شما همچنین باید ویژگی ها و گزینه های مختلف خروجی تلویزیون را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی انتخاب شده اند. شما نمی خواهید وقت و هزینه زیادی را صرف چیزی کنید که با فشار دادن یک دکمه حل شود.

اگر وسایل الکترونیکی بالای تلویزیون داشته باشید، می توانید آن را بیش از حد گرم کنید. تلویزیون احتمالاً به طور غیرمنتظره ای شروع به شکستن می کند. این یک مکانیسم امنیتی برای جلوگیری از آتش گرفتن کل چیز است. همه موارد باید از بالای تلویزیون برداشته شوند، اشیا باید از پشته های تهویه خارج شوند و پشته های تهویه باید با یک اتصال کوچک جاروبرقی تمیز شود. پس از خشک شدن پشته ها، تلویزیون دوباره به درستی کار می کند.

این را ببینید  تعمیر تلویزیون قدیمی CRT
0/5 (0 نقد و بررسی)