دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

در این مقاله از tv-lg.ir قصد داریم مشخصات تلویزیون الجی HLG HDR به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم. Hybrid Log Gamma HDR یا HLG HDR یک استاندارد تصویربرداری با دامنه دینامیکی بالا است که توسط شرکت پخش بریتانیا (BBC) و شرکت پخش ژاپن (NHK) توسعه یافته است. اگرچه می‌توان آن را رقیبی برای سایر استانداردهای HDR مانند HDR10، HDR10+، و Dolby Vision در نظر گرفت، اما بیشتر برای پخش تلویزیون الجی طراحی شده است تا رسانه‌های استریم یا منبع محلی.

تلویزیون الجی HLG HDR چیست

HLG یک استاندارد HDR است که برای افزودن سازگاری HDR به پخش سیگنال های تلویزیون الجیی و حفظ سادگی مشابه برای خود داده های پخش طراحی شده است، بدون اینکه به پهنای باند اضافی نیاز داشته باشد. این امکان را به پخش کننده ها می دهد تا سیگنالی را با دامنه دینامیکی گسترده ای که توسط تلویزیون الجی های HDR و SDR پشتیبانی می شود، انتقال دهند و هزینه و پیچیدگی سیگنال پخش را به شدت کاهش دهد.

HLG بر خلاف استانداردهای خاص دیگری مانند Dolby Vision، بدون حق امتیاز است و برخلاف سایر استانداردهای HDR، از متادیتا برای اطلاع از نحوه نمایش محتوای HDR به تلویزیون الجی استفاده نمی کند.

تلویزیون الجی HLG HDR
تلویزیون الجی HLG HDR

آیا در تلویزیون الجی جدیدم به HLG نیاز دارم

اگر قصد دارید تلویزیون الجی پخش را در تلویزیون الجی جدید خود تماشا کنید، ایده خوبی است که با پشتیبانی HLG یکی را تهیه کنید، زیرا به تدریج شاهد افزایش استقبال در بین پخش کنندگان است. به عنوان مثال، Sky UK در سال 2020 اعلام کرد که جعبه تلویزیون الجی ماهواره‌ای Sky Q از محتوای HLG در حرکت رو به جلو پشتیبانی می‌کند.

این را ببینید  برفک تلویزیون

برخی از محتوای استریم نیز از استاندارد HLG HDR بهره می برند. برای مثال، می‌توانید سری‌های سیاره زمین II بی‌بی‌سی (برخی بخش‌ها) و سیاره آبی II را از برنامه iPlayer آن با HLG HDR پخش کنید.

تلویزیون 4K UHD الجی چه قابلیت‌ها و امکاناتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد؟ برای پاسخ به این سوال پیشنهاد می‌کنیم مقاله « بررسی کامل تلویزیون 4K UHD الجی » را کامل مطالعه کنید.

HLG چگونه کار می کند

اگرچه نتیجه مشابه سایر استانداردهای HDR است، HLG HDR برای پخش تلویزیون الجی طراحی شده است و نه عمدتاً برای پخش جریانی یا پخش رسانه محلی. با این حال، عملکرد آن کمی متفاوت از HDR10، HDR10+ و Dolby Vision است.

HLG داده های HDR خود را در یک سیگنال واحد با برد وسیع که با هر دو تلویزیون الجی SDR و HDR سازگار است، رمزگذاری می کند. در نتیجه، سایر استانداردهای HDR به هیچ وجه توسط تلویزیون الجی های SDR پشتیبانی نمی شوند. این مقدار پهنای باند انتقال مورد نیاز برای محتوای پخش را به نصف کاهش می دهد. با این حال، تلویزیون الجی‌های SDR که سعی می‌کنند محتوای HLG را پخش کنند، یک تصویر استاندارد را نشان می‌دهند – اگرچه پتانسیلی برای جزئیات بیشتر در هایلایت‌ها وجود دارد.

تلویزیون الجی HLG HDR
تلویزیون الجی HLG HDR

HLG HDR به محدوده دینامیکی بهبود یافته خود بدون استفاده از ابرداده نیز دست می یابد. در جایی که Dolby Vision و HDR 10+ از فراداده استفاده می‌کنند تا به نمایشگر اطلاع دهند که چگونه، چه زمانی و کجا روشنایی را تنظیم کند، HLG از گم شدن اطلاعات اغلب در طول پخش چشم‌پوشی می‌کند.

این را ببینید  روشن و خاموش شدن تلویزیون

چه تلویزیون الجی هایی از HLG پشتیبانی می کنند

اکثر تلویزیون الجی های اخیر سونی، ال جی، سامسونگ و پاناسونیک در اکثر مدل های پرچمدار از HLG پشتیبانی می کنند. به طور کلی تلویزیون الجی های رده بالا تمایل دارند از آن در کنار سایر استانداردهای HDR نیز پشتیبانی کنند. با این حال، به اندازه HDR10 رایج نیست، به خصوص در تولیدکنندگان و پروژکتورهای خاص، اگرچه هر سال بر محبوبیت آن افزوده می شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)