دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

خرابی صفحه نمایش تلویزیون چگونه به وجود آمده و از چه راه‌هایی می‌توان آن‌ها را برطرف کرد؟ تلویزیون الجی یک دستگاه پلاگین و پخش است که معمولاً برای نمایش تصویر نیازی به تنظیمات یا پیکربندی اضافی ندارد. با این حال، هیچ چیز کاملاً عاری از اشکال، مشکلات یا اشکال نیست. این مقاله به شما کمک می کند تا یاد بگیرید که چگونه صفحه نمایش تلویزیون الجی پر زرق و برق را تعمیر کنید.

خرابی صفحه نمایش تلویزیون
خرابی صفحه نمایش تلویزیون

دلایل مشکل صفحه تلویزیون الجی

سوسو زدن و لکنت شایع ترین مشکلات صفحه تلویزیون الجی هستند. سوسو می‌تواند ناشی از مشکلات تلویزیون الجی شما، دستگاهی که به آن متصل است، در صورت وجود، و کابل واقعی تلویزیون الجی شما را به هر دستگاهی متصل می‌کند. لکنت می تواند ناشی از مشکلات اتصال به اینترنت، انواع مشکلات نرم افزاری و همه مواردی باشد که باعث سوسو زدن می شود.

چگونه صفحه نمایش تلویزیون الجی را با مشکل برطرف کنیم

صفحه نمایش پرگل تلویزیون الجی اغلب به دلیل مشکل در کابل ورودی ویدیو یا محتوایی است که مشاهده می کنید. برای تشخیص و رفع اشکال این مراحل را دنبال کنید.

  1. خاموش کردن دستگاه و روشن کردن مجدد آن اولین قدم عالی برای رفع اشکال الکترونیکی است و صفحه نمایش تلویزیون الجی پر زرق و برق تفاوتی ندارد. تلویزیون الجی و هر دستگاه ورودی متصل را خاموش کنید، سپس دوباره روشن کنید.
  2. اکثر اتصالات کابل تلویزیون الجی را می توان با یک یدک کش روی سیم وصل یا جدا کرد. این سریع‌تر و آسان‌تر از کانکتورهای قدیمی و پیچ‌دار RF در تلویزیون الجی لوله CRT است، اما کابل‌ها به راحتی جدا می‌شوند.
  3. همه کابل‌های ویدیو، از جمله کابل‌های برق، متصل به تلویزیون الجی و دستگاه‌های ورودی‌تان را بررسی کنید. هر کابل را محکم به داخل فشار دهید تا مطمئن شوید که اتصال خوبی دارند.
  4. بررسی کنید کابل ویدیو و اتصالات آن آسیبی ندیده باشد. طول کابل را برای هرگونه بریدگی یا شکاف در پلاستیک محافظ سیم داخل آن بررسی کنید. کانکتور را از نظر فرورفتگی، خمیدگی یا تغییر رنگ عجیب و غریب بررسی کنید. در صورت مشاهده علائم آسیب، کابل را تعویض کنید.
این را ببینید  تلویزیون LG B1 65 inch

بررسی کابل یکی از راهکارهای رفع خرابی صفحه نمایش تلویزیون

بررسی کنید که کابل‌های صحیح و سازگار وصل شده‌اید. اتصال کابل با استاندارد اشتباه امکان پذیر نیست، زیرا کانکتورها از نظر فیزیکی متفاوت هستند و مناسب نیستند. با این حال، استانداردهای نمایشگر مدرن (مانند HDMI و DisplayPort) دارای ویرایش های متعدد هستند. کابلی که مطابق با استانداردهای نسخه قدیمی ساخته شده است ممکن است با دستگاه جدید کار نکند. به دنبال برچسب چاپ شده در طول سیم کابل یا روی کانکتور در هر انتهای کابل باشید. اگر برچسبی وجود دارد، از یک موتور جستجو برای جستجوی نوع کابل و مشخصات آن استفاده کنید. اگر هیچ برچسبی وجود ندارد، از کابل دیگری استفاده کنید که می‌دانید کار می‌کند یا اگر در دسترس ندارید، یک کابل جدید بخرید.

  1. بررسی کنید که مشکل از تلویزیون الجی شما است نه دستگاه ورودی. دستگاه ورودی خود را به تلویزیون الجی یا مانیتور دیگری متصل کنید و سعی کنید همان محتوا را مشاهده کنید. از طرف دیگر، دستگاه ورودی دیگری را با تلویزیون الجی خود امتحان کنید. اگر مشکل ادامه داشت، یا دستگاه ورودی یا محتوایی که می‌خواهید مشاهده کنید، دلیل این مشکل است.
  2. اگر از یک سرویس آنلاین، مانند Netflix یا Hulu، محتوا را به تلویزیون الجی خود پخش کنید، بررسی کنید که اتصال اینترنت شما قابل اعتماد باشد. آزمایش سرعت اینترنت را روی رایانه یا دستگاه تلفن همراه متصل به همان شبکه دستگاهی که به تلویزیون الجی خود وصل کرده اید، اجرا کنید. تست را سه بار اجرا کنید و نتایج را ثبت کنید. به طور کلی، پخش محتوای 1080p با کیفیت بالا به اتصال اینترنتی نیاز دارد که به طور قابل اعتمادی بیش از 5 مگابیت در ثانیه باشد. پخش جریانی محتوای 4K با کیفیت بسیار بالا نیاز به اتصال اینترنتی دارد که به طور قابل اعتمادی بیش از 25 مگابیت در ثانیه است.
این را ببینید  ریست تلویزیون هوشمند LG
خرابی صفحه نمایش تلویزیون
خرابی صفحه نمایش تلویزیون

نداشتن قدرت در سیگنال تلویزیون الجی

در صورت تماشای تلویزیون الجی زنده از طریق کابل، ماهواره یا آنتن، ممکن است مشکل به دلیل قدرت سیگنال ضعیف باشد. هیچ راه اده ای برای آزمایش این در خانه وجود ندارد، اما چند مرحله ساده ممکن است مشکل را حل کند.

کابل های متصل به هر سخت افزار نصب شده در خانه شما توسط ارائه دهنده خدمات تلویزیون الجی خود را بررسی کنید. به دنبال اتصالات شل باشید و در صورت لزوم آنها را ایمن کنید.

اگر از آنتن استفاده می کنید، سعی کنید آنتن را به مکان دیگری منتقل کنید یا جهت آن را تغییر دهید. سرویس ماهواره ای به آب و هوا از جمله طوفان، بادهای شدید و بارندگی شدید حساس است. منتظر بمانید تا آب و هوا بگذرد تا ببینید آیا نقص تلویزیون الجی شما همچنان ادامه دارد یا خیر.

سوال بسیاری از کاربران هنگام خرید تلویزیون‌های هوشمند این است که فناوری‌های جدید چه تاثیری در کیفیت صدا و تصویر تلویزیون دارد؟ از این رو در مقاله « بررسی مشخصات تلویزیون الجی HLG HDR » یکی از فناوری‌های جدید و کاربردی تلویزیون‌های هوشمند ال جی را به طور کامل به شما توضیح می‌دهیم.

بررسی نرخ تازه سازی و وضوح یکی از راهکارهای رفع خرابی صفحه نمایش تلویزیون

بررسی کنید که دستگاه ورودی و محتوای شما با نرخ تازه سازی و وضوح سازگار با تلویزیون الجی شما کار می کند. اکثر تلویزیون الجی های مدرن تصویری با فرکانس 60 هرتز نمایش می دهند و می توانند تصویری بین 240p تا 4K نمایش دهند.

این را ببینید  تلویزیون LG UHD 70 Series 

ممکن است با محتوای قدیمی‌تر ایجاد شده برای یک استاندارد تلویزیون الجی آنالوگ که تلویزیون الجی شما از آن پشتیبانی نمی‌کند، دچار مشکل شوید. راهنمای ما برای استانداردهای NTSC و PAL دارای جزئیات است. می‌توانید سخت‌افزاری را برای تبدیل NTSC به PAL خریداری کنید، و بالعکس، اگر این منبع مشکل شما باشد.

تلویزیون الجی مدرن می‌توانند با ویدیوهای درهم‌آمیزی مشکل داشته باشند. ویدئوی درهم تنیده تنها نیمی از خطوط یک تصویر را با هر فریم ترسیم می کند، اما خطوط نمایش داده شده با هر فریم را جایگزین می کند. استانداردهای متداول ویدئویی درهم آمیخته شامل 480i و 1080i بود.

تلویزیون الجی مدرن از ورودی ویدیوی پیشرونده استفاده می‌کنند و برای تبدیل ویدیوی درهم‌آمیزی به پیشرونده از جداسازی داخلی استفاده می‌کنند. با این حال، نتایج ممکن است متفاوت باشد، بنابراین ممکن است مشکلات مربوط به سوسو زدن یا کیفیت ویدیو را مشاهده کنید. برای رفع این مشکل می توانید سخت افزار deinterlacing را خریداری کنید.

برای دریافت هرگونه خدمات مشاوره در زمینه عیب یابی و تعمیر انواع تلویزیون هوشمند LG، کافیست با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

0/5 (0 نقد و بررسی)