دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

آیا با رایج ترین مشکلات تلویزیون آشنایی دارید؟ در یک نگاه، تلویزیون الجی ساده به نظر می رسد. با این حال، تلویزیون الجی های مدرن دستگاه های پیچیده ای با طیف گسترده ای از ویژگی ها و تنظیمات هستند که می توانند مشکل ساز باشند. این مقاله به شما آموزش می‌دهد که چگونه مشکلات رایج تلویزیون الجی را برطرف کنید. این راهنما به طور کلی به بسیاری از تنظیمات تلویزیون الجی اشاره دارد. تلویزیون الجی شما ممکن است به این تنظیمات با نام دیگری اشاره کند. توصیه می کنیم راهنمای تلویزیون الجی را برای مرجع در دسترس داشته باشید.

علت مشکلات رایج تلویزیون الجی

یک تلویزیون الجی ممکن است به دلایل زیادی دچار اختلال شود یا به نظر می رسد که دچار مشکل می شود، اما ما می توانیم بیشتر مشکلات را در چند دسته قرار دهیم.

  • روشنایی: تلویزیون الجی خیلی تاریک است.
  • رنگ: رنگ تلویزیون الجی جذاب نیست.
  • نسبت تصویر: تصویر تلویزیون الجی له شده یا کشیده به نظر می رسد.
  • حرکت: حرکت تلویزیون الجی خیلی نرم است یا لکنت دارد.
  • نقص سخت افزاری: تلویزیون الجی روشن نمی شود یا از نظر فیزیکی آسیب دیده است.

با تغییر تنظیمات تلویزیون الجی می توانید چهار مشکل اول را برطرف کنید. با این حال، نقص سخت افزار و آسیب فیزیکی نیاز به تعمیر حرفه ای دارد.

چگونه تلویزیون الجی را با تصویر تاریک تعمیر کنیم

تماشای تلویزیون الجی با تصویر تاریک در بهترین حالت ممکن است دشوار باشد. ممکن است برای دیدن در یک اتاق روشن به اندازه کافی روشن نباشد یا در محتوای تاریک جزئیات را نشان ندهد. در اینجا نحوه تعمیر تلویزیون الجی با تصویر تاریک آورده شده است.

  1. ویژگی های صرفه جویی در انرژی تلویزیون الجی را خاموش کنید. به دنبال Energy Star، Eco، Green یا موارد مشابه باشید. ویژگی های صرفه جویی در مصرف انرژی، روشنایی تلویزیون الجی را محدود می کند.
  2. اگر سنسور نور محیطی تلویزیون الجی دارد، آن را خاموش کنید. حسگر نور محیط، روشنایی تلویزیون الجی را بسته به میزان روشنایی اتاق محدود می کند.
  3. روشنایی تلویزیون الجی را افزایش دهید. اکثر تلویزیون الجی ها با تنظیم روشنایی پیش فرض بسیار کمتر از حداکثر روشنایی ممکن عرضه می شوند.
  4. مقدار کنتراست تلویزیون الجی را در وسط محدوده تنظیمات موجود تغییر دهید.
  5. تنظیم گامای تلویزیون الجی را تغییر دهید. تنظیمات گاما اغلب به صورت اعداد بیان می شوند. عدد کمتر تصویر روشن تری ارائه می دهد.
  6. تلویزیون الجی خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید.
این را ببینید  ‌کلید پرکاربرد کنترل تلویزیون
رایج ترین مشکلات تلویزیون
رایج ترین مشکلات تلویزیون

چگونه یک تلویزیون الجی را با مشکلات رنگ برطرف کنیم

اکثر تلویزیون الجی ها طیف گسترده ای از تنظیمات رنگ را ارائه می دهند که به طور قابل توجهی ظاهر تلویزیون الجی را تغییر می دهد. تنظیم این تنظیمات ممکن است مشکلات رنگ غیرمعمول را برطرف کند و به شما کمک کند تلویزیون الجی را مطابق با ترجیحات خود سفارشی کنید.

  1. حالت تصویر تلویزیون الجی را تغییر دهید. اکثر تلویزیون الجی ها این را به عنوان حالت تصویر یا حالت نمایش برچسب گذاری می کنند.
  2. بین حالت ها ورق بزنید تا ببینید آیا رنگ مورد پسند شماست.
  3. دمای رنگ تلویزیون الجی را تغییر دهید. تنظیمات موجود را ورق بزنید تا دمای رنگ مورد نظر خود را پیدا کنید.
  4. وسعت رنگ تلویزیون الجی را تغییر دهید. طیف موجود را ورق بزنید تا موردی را پیدا کنید که مورد پسند شما باشد.
  5. تلویزیون الجی خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید.

چگونه یک تلویزیون الجی را با مشکلات حرکت برطرف کنیم

یک تلویزیون الجی مدرن محتوای مختلف را با نرخ فریم های مختلف نمایش می دهد و از یک پردازنده آنبورد برای صاف کردن حرکت استفاده می کند. با این حال، همه نتایج را دوست ندارند. به طور کلی، اگر تصویر تلویزیون الجی خیلی صاف به نظر می رسد، باید تنظیمات وضوح حرکت تلویزیون الجی را خاموش کنید. در صورت مشاهده هاله ها، بلوک ها یا مسائل دیگر در اطراف اجسام با حرکت سریع، تنظیمات وضوح حرکت کمتر تهاجمی را انتخاب کنید. اگر فکر می‌کنید تصویر دچار لکنت است یا نرخ فریم پایینی دارد، تنظیم وضوح حرکت را افزایش دهید.

این را ببینید  صفحه ی سیاه تلویزیون ال جی

حالت محیطی تلویزیون چگونه فعال می‌شود؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است مقاله « حالت محیطی در تلویزیون الجی چیست » را مطالعه کنید.

رایج ترین مشکلات تلویزیون
رایج ترین مشکلات تلویزیون

چگونه تلویزیون الجیی را که روشن نمی شود تعمیر کنیم

سعی کنید باتری های کنترل از راه دور را تعویض کنید و مطمئن شوید که تلویزیون الجی به برق وصل است. در غیر این صورت، تلویزیون الجیی که با فشار دادن دکمه پاور روشن نمی شود احتمالاً دارای نقص است که نیاز به تعمیر دارد.

نحوه تعمیر تلویزیون الجی با صفحه نمایش ترک خورده یا آسیب های دیگر

تلویزیون الجی با صفحه نمایش ترک خورده (یا آسیب فیزیکی دیگر) باید توسط یک متخصص تعمیر شود. مانند تلویزیون الجی‌های CRT قدیمی، تلویزیون الجی‌های صفحه تخت مدرن برای تعمیر آن توسط مالکان طراحی نشده‌اند. تعمیر صفحه نمایش ترک خورده اگر تحت گارانتی نباشد احتمالاً گران است. صفحه نمایش پرهزینه ترین جزء یک تلویزیون الجی مدرن است.

0/5 (0 نقد و بررسی)