دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

تغییر رزولوشن تلویزیون چگونه انجام می‌شود؟ وضوح تلویزیون الجی شما نشان می دهد که چند پیکسل برای ایجاد تصاویری که می بینید استفاده شده است. هرچه پیکسل های بیشتری استفاده شود، تصویر واضح تر است. تغییر رزولوشن در تلویزیون الجی را می توان از تنظیمات با استفاده از کنترل از راه دور انجام داد.

تغییر رزولوشن تلویزیون
تغییر رزولوشن تلویزیون

چگونه وضوح تلویزیون الجی خود را تغییر دهید

تلویزیون الجی خود را روشن کنید و از کنترل از راه دور برای تکمیل مراحل زیر استفاده کنید. نام های خاص دکمه ها و گزینه های منو ممکن است در بین تلویزیون الجی ها متفاوت باشد، اما به طور کلی، روند یکسان است.

  1. در کنترل از راه دور، دکمه تنظیمات یا منو را فشار دهید.
  2. یک منو روی صفحه تلویزیون الجی شما ظاهر می شود. گزینه Resolution یا Output Resolution را پیدا کنید. همچنین ممکن است تحت یک گزینه نمایش، تنظیم، نسبت ابعاد، حالت زوم یا حالت تصویر باشد. (ما در این مثال از حالت تصویر استفاده می کنیم.)
  3. تلویزیون الجی شما رزولوشن های مختلفی مانند 480p، 720p، 1080p و غیره را فهرست می کند. یکی را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید. برخی از تلویزیون الجی ها از اصطلاحات مختلفی برای اشاره به این وضوح ها استفاده می کنند، مانند حالت زوم. آنها را ورق بزنید تا ببینید از کدام یک می خواهید استفاده کنید.
  4. تلویزیون الجی شما به صورت خودکار یا پس از خروج از تنظیمات، وضوح را مجدداً تنظیم می کند.

چگونه وضوح HDMI تلویزیون الجی خود را برطرف کنم

اگر تلویزیون الجی خود را از طریق HDMI به دستگاه دیگری وصل می کنید، تغییر رزولوشن در تلویزیون الجی ممکن است به صفحه نمایش مورد نظر شما کمکی نکند. مراحلی که برای تغییر وضوح خود انجام می دهید بستگی به دستگاهی دارد که استفاده می کنید.

این را ببینید  روشن و خاموش شدن تلویزیون

به طور کلی، در خود دستگاه، به منوی تنظیمات بروید و به دنبال گزینه‌های نمایشگر بگردید. اگر از طریق HDMI به رایانه شخصی متصل می شوید، باید تشخیص دهد که به تلویزیون الجی وصل شده اید.

هنگامی که تنظیمات صفحه نمایش را در دستگاه خود انجام دادید، به دنبال تنظیمی با عنوان “رزولوشن” باشید و وضوح مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تغییر رزولوشن تلویزیون
تغییر رزولوشن تلویزیون

چگونه وضوح تلویزیون الجی خود را به 1080p تغییر دهم

اگر مراحل بالا را دنبال کردید اما گزینه ای برای 1080p (با وضوح بالا) نمی بینید، ممکن است تلویزیون الجی شما از این وضوح پشتیبانی نکند.

شما می توانید با جستجو در دفترچه راهنمای همراه یا پیدا کردن مدل دقیق آن به صورت آنلاین و مشاهده مشخصات آن، متوجه شوید که تلویزیون الجی شما از چه نوع وضوحی پشتیبانی می کند. در برخی از تلویزیون الجی ها، نمی توانید وضوح خود را تغییر دهید، اما در عوض، حالت های زوم یا نسبت تصویر را تغییر دهید.

تلویزیون‌های هوشمند مدتی بعد استفاده دچار مشکلات صدا و تصویر می‌شوند. سرویس مرتب و به موقع این دستگاه‌های هوشمند می‌تواند از بروز مشکلات متعدد مانند ایجاد خطوط افقی و عمودی روی صفحه نمایش تلویزیون جلوگیری کند. مطالعه مقاله « تعمیر خطوط صفحه تلویزیون الجی » می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

چگونه بفهمم تلویزیون الجی من چه وضوحی دارد

اگر هرگز رزولوشن تلویزیون الجی خود را تغییر نداده اید، با وضوح پیش فرض کار می کند و باید تا زمانی که آن را تغییر دهید نمایش داده شود. می‌توانید با انتخاب تنظیمی که چیزی مانند Reset یا Restore Default را می‌خواند، به وضوح پیش‌فرض بازنشانی کنید.

این را ببینید  تعمیر ال سی دی تلویزیون

اگر با استفاده از دستگاه دیگری در تلویزیون الجی خود چیزی را تماشا می کنید، باید تنظیمات وضوح را در آن دستگاه تغییر دهید تا با تلویزیون الجی خود مطابقت داشته باشد. اگر دستگاهی از وضوح خاصی مانند 1080p پشتیبانی نمی کند، حتی اگر تلویزیون الجی شما روی آن وضوح تنظیم شده باشد، نمی توانید آن وضوح را نمایش دهید.

0/5 (0 نقد و بررسی)