دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

کالیبره کردن تلویزیون الجی

شاید نام کالیبره کردن را شنیده باشید، این عمل یک اقدام  کاربردی برای افزایش کیفیت تصویر مثل فاکتورهایی چون کنتراست، روشنایی، شدت رنگ، نور پس زمینه و غیره می‌باشد و این موارد بستگی به مراحل کالیبراسیون تصیویر دارد که چگونه انجام شود. اگر شما اطلاعات صحیحی در مورد تنظیم فاکتورهای گفته شده، نداشته باشید، برای‌تان کاری سخت و گیج کننده می‌شود.

یکی از ترفندهای فروشندگان برای فروش محصولات تصویری مثل تلویزیون، تغییر شدت رنگ و روشنایی است تا خریدار تصور کند، کیفیت آن فوق‌العاده و افراد این مدل‌ها را ترجیح بدهند. در ادامه ضمن بررسی ماهیت آن، با روش‌های کایبره کردن آشنا می‌شوید.

روند کالیبره کردن تصاویر در تلویزیون‌های الجی

روش‌های متنوعی برای کالیبره کردن وجود دارد، برخی افراد از دیسک‌های تنظیم‌کننده استفاده می‌کنند و برخی نیز تنظیمات پیشرفته را اجرا می‌کنند. توجه کنید که ممکن است تغییر هر بخش، تنظیمات بقیه بخش‌ها را هم تحت تأثیر قرار دهد پس برای جلوگیری از ایجاد اختلال، بعد از تنظیم هر قسمت، تنظیمات اعمال شده را بررسی کنید.

حالت‌های تصویر (Picture Mode)

این قسمت اولین مرحله کایبره کردن محسوب شده که باید تنظیم گردد چون تأثیر به سزایی در کیفیت تصویر دستگاه را دارد. برای کالیبره کردن تصویر تلویزیون الجی، توصیه می‌شود نمایش تصویر به حالت پیش فرض تنظیم گردد. یعنی یکی از حالت‌های فیلم، کارشناس سفارشی و Expert (Dark Room).

تنظیمات ویژه برای بازی (Special Settings for Gaming)

اگر از تلویزیون برای بازی استفاده می‌کنید و کیفیت و گرافیک بازی برایتان اهمیت دارد، باید Picture Mode را بر روی بازی قرار دهید. برای این کار به بخش تنظیمات رفته و حالت Game را انتخاب کنید. پس از تنظیم، تصویر را به صورت حالت فیلم یا استاندارد می‌بینید.

این را ببینید  مشکلات رنگ تلویزیون الجی

نور پس زمینه (Backlight)

بک لایت نور مورد نیاز تلویزیون برای پخش را فراهم می‌کند و هر چقدر میزان روشنایی تنظیمات بالا باشد، میزان نوردهی بک لایت نیز افزایش می‌یابد. شما بسته به نوع محیط این تنظیمات را تغییر بدهید و سلیقه‌های شخصی خو را اعمال کنید. مسلماً در محیط تاریک نور بیشتر و مکان روشن، روشنایی کمتری لازم است.

کنتراست  (Contrast)

 کنتراست، جزئیات را در تصاویر روشن تنظیم می‌کند یعنی میزان نور تصاویر روشن را تعیین می‌کند. بالا بودن میزان کنتراست موجب از بین رفتن جزئیات در بخش‌های روشن و پایین بودن آن باعث کاهش نور قسمت‌های روشن شده و جزئیات دیده نمی‌شود. اگر می‌خواهید، روشنایی مناسب باشد، تنظیمات مربوطه را به وضعیت پیش فرض نزدیک کنید. همچنین برای تنظیم دقیق‌تر کنتراست، این کار را روی چند تصویر امتحان کرده و روی هر مقداری که جزئیات بهتر مشاهده شد، کنتراست را در همان حد قرار دهید.

وضوح (Sharpness)

این ویژگی، روشنایی گوشه‌های تصویر را مشحص می‌کند. اگر میزان آن را کاهش دهید، تصویر مات و بعضی از جزئیات مانند چین‌ صورت از بین می‌رود و اگر میزان آن افزایش یابد، لبه‌های تصویر با روشنایی زیاد و غیر معمول مشاهده و تصویر به شکل هندسی در می‌آید. برای همین آن را در حالت مناسبی قرار داده تا تمام جزئیات واقعی و خوب دیده شود. توصیه ما قرار دادن وضوح بر روی صفر است.

رنگ (Color)

معمولاً پیشفرض رنگ‌ها به اندازه 50 است. اگر شدت رنگ کم باشد، رنگ‌ها از بین رفته و سیاه و سفید یا شسته شده دیده می‌شود اما اگر میزان آن زیاد باشد، رنگ‌ها از حالت طبیعی خارج و به شکل نارنجی یا قرمز می‌شود. بهتر است که در حالت پیش فرض قرار بدهید تا رنگ‌ها طبیعی و استاندارد دیده شود.

این را ببینید  5 نکته برای خنک نگه داشتن تلویزیون الجی در تابستان

Color Temprature یا Color Tone

یکی دیگر از تنظیمات تصویر مربوط به تن گرمی یا سردی می‌باشد. برای مشخص کردن تن آبی از واژه سرد (Cool) و تن قرمز (Warm) استفاده می‌شود. وقتی تن تصویر Cool باشد، هاله‌ای آبی رنگ در تصویر دیده ولی اگر روی تن Warm تنظیم باشد، هاله‌ای قرمز مشاهده می‌شود. توجه کنید بیشتر تلویزیون‌ها در حالت پیش فرض تن رنگ Natural یا Standard  قرار دارند.

تن رنگ تصویر در حالت معمول در حدی نارنجی است. چنانچه تن رنگ سرد یا cool را اجرا کردید، هاله‌‌ای متمایل به آبی دیدید، احتمالاً باید تن گرم را انتخاب کنید. دقت کنید آبی شدن تصویر به خاطر نور آبی محیط و قرمزی به خاطر نور مایل به قرمز محیط نباشد.

0/5 (0 نقد و بررسی)