دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

شما یک روز عصر به خانه می رسید و مشتاق برنامه مورد علاقه خود هستید. سپس با خطای”سیگنال NO!” مواجه می شوید. این خطا اغلب زمانی بروز می کند که مشکلات دریافت وجود داشته باشد. به عنوان مثال، زمانی که آنتن تلویزیون الجی شما از کار می افتد یا زمانی که تیونر هیچ سیگنالی از آنتن دریافت نمی کند. قبل از اینکه با پشتیبانی مشتری تماس بگیرید تا آنتن خود را بررسی کنید یا حتی تصمیم بگیرید جعبه تلویزیون الجی قدیمی خود را دور بیندازید، ادامه مطلب را بخوانید تا در مورد مشکلات رایج آنتن های تلویزیون الجی که ممکن است باعث علت توقف کار آنتن تلویزیون الجی شود، اطلاعات کسب کنید.

علت توقف کار آنتن تلویزیون الجی

علت توقف کار آنتن تلویزیون الجی و خرابی کابل ها

برای علت توقف کار آنتن تلویزیون الجی کابل های کواکسیال آسیب دیده یا معیوب شایع ترین علت کار نکردن آنتن تلویزیون الجی است. آسیب ممکن است به دلیل عوامل خارجی یا فرسودگی معمول کابل ها باشد. اگر از آنتن در فضای باز استفاده می کنید، کابل ها می توانند در اثر شرایط آب و هوایی سخت مانند دمای گرم از بین بروند. حتی پرندگانی که روی کابل‌ها قرار می‌گیرند نیز می‌توانند به مرور زمان باعث تخریب آن‌ها شوند. کابل های خود را برای هر گونه علائم خمیدگی، ساییدگی یا ترک بررسی کنید. اگر کابل آسیب دیده پیدا کردید، آن را تعویض کنید.

کابل های بسیار طولانی

برای علت توقف کار آنتن تلویزیون الجی مشکل دیگر می تواند طولانی بودن کابل کواکسیال از آنتن به تیونر باشد. هنگامی که کابل ها از مسافت طولانی عبور می کنند، سیگنال با افزایش طول ضعیف می شود. هنگامی که به تیونر می رسد، “بدون سیگنال” را می خواند زیرا سیگنال غیرقابل استفاده شده است. اگر به دلایلی واقعاً به کابل طولانی نیاز دارید، از یک پیش تقویت کننده برای تقویت سیگنال استفاده کنید.

این را ببینید  تلویزیون ال جی سری LG GX

برای ایمن بودن، اتصالات خود را کمتر از 50 فوت نگه دارید زیرا یک کابل 100 فوتی می تواند تا 30٪ سیگنال را از دست بدهد! این کمک می کند تا از دست دادن سیگنال به حداقل برسد.

نمایندگی تلویزیون الجی

تداخل سیگنال

برای علت توقف کار آنتن تلویزیون الجی تداخل سیگنال (SI) زمانی اتفاق می‌افتد که سیگنال‌های فرکانس رادیویی سرگردان (RF) در مسیر سیگنال‌هایی قرار می‌گیرند که از پخش‌کننده‌ها به آنتن شما ارسال می‌شوند.

بسته به قدرت تداخل، سیگنال مورد نظر ممکن است مخدوش شود یا حتی برای همیشه از بین برود. در این صورت، آنتن تلویزیون الجی تا زمانی که علت تداخل شناسایی و رفع نشود، به درستی کار نخواهد کرد.

برای تعیین اینکه آیا تداخل ناشی از سایر تجهیزات الکتریکی در خانه شما است، همه دستگاه های خود را از برق بکشید، سپس آنها را یکی یکی دوباره وصل کنید. این کار را همزمان با مشاهده کیفیت سیگنالی که تیونر دریافت می کند انجام دهید.

این تداخل همچنین می تواند توسط فرستنده های خارجی خارج از خانه شما ایجاد شود که نمی توانید آنها را کنترل کنید. در این صورت، به شما توصیه می شود که برای یافتن علت دقیق تداخل از متخصص کمک بگیرید، سپس آنها به شما کمک می کنند تا آن را از بین ببرید.

اتصالات شل می تواند سیگنال شما را مستعد تداخل کند. برای رفع این مشکل، اطمینان حاصل کنید که همه کابل‌های بین آنتن، جعبه گیرنده و تلویزیون الجی به طور محکم به پورت‌های مربوطه وصل شده‌اند. همچنین مطمئن شوید که آنها به درستی به پریزهای برق مربوطه وصل شده اند.

این را ببینید  رفع مشکل باندینگ تلویزیون ال جی

قطع سرویس موقت

برای علت توقف کار آنتن تلویزیون الجی دلیل احتمالی دیگر این است که ممکن است یک سرویس موقتی از ایستگاه مورد علاقه شما قطع شود. قطعی ها ممکن است به دلیل شرایط آب و هوایی شدید مانند باران شدید باشد.

همچنین می تواند ناشی از برنامه ریزی مجدد کانال های پخش توسط ایستگاه های تلویزیون الجیی باشد. این بیشتر زمانی اتفاق می افتد که فقط برخی از ایستگاه ها قابل مشاهده نیستند یا خطای “بدون سیگنال” را نشان می دهند.

اگر قطعی وجود داشته باشد، یک اسکن مجدد دوبار به احتمال زیاد مشکلات مربوط به آنتن تلویزیون الجی را برطرف می کند. یک اسکن مجدد دوبار تمام کانال ها و تنظیمات برنامه فعلی را پاک می کند و سپس یک اسکن جدید انجام می دهد.

فرآیند اسکن مجدد در برندهای مختلف تلویزیون الجی متفاوت است، بنابراین ممکن است لازم باشد با سازنده تلویزیون الجی خود مشورت کنید، به دفترچه راهنمای تلویزیون الجی مراجعه کنید یا برای دستورالعمل ها، وب سایت سازنده را بررسی کنید. با این حال، برای اکثر مارک ها، مراحل کاملا مشابه هستند.

مراحل به احتمال زیاد به این صورت انجام می شود: منو > تنظیم > کانال ها > اسکن

کل فرآیند فقط چند دقیقه طول می‌کشد و همه کانال‌های شما، از جمله کانال‌های تازه در دسترس، باید برگردند.

به خاطر داشته باشید که برخی از تولیدکنندگان تلویزیون الجی به اسکن به عنوان تنظیم خودکار، جستجوی خودکار، برنامه خودکار یا جستجوی کانال و غیره اشاره می کنند.

خرابی تلویزیون الجی

تخریب توسط پرندگان و آب و هوای بد

برای علت توقف کار آنتن تلویزیون الجی آنتن ها هر چند وقت یک بار نیاز به بررسی و نگهداری معمول دارند تا بتوانند به درستی به شما خدمات رسانی کنند. به خصوص آنتن های فضای باز. این به این دلیل است که به مرور زمان به دلیل فرود آمدن پرندگان و بازی با آنها فرسوده می شوند.

این را ببینید  تقویت سیگنال تلویزیون

آنها همچنین می توانند توسط آب و هوای سخت از بین بروند، حتی اگر برای مقاومت در برابر شرایط بیرونی ساخته شده باشند. به عنوان مثال، آنها می توانند در اثر باران شدید دچار خوردگی شوند.

بنابراین، بازرسی منظم، تشخیص هر گونه آسیب را در اسرع وقت آسان می کند. علاوه بر این، آب و هوای بد مانند باران های شدید، برف، هوای طوفانی، بادهای شدید و شرایط پرفشار می تواند بر دریافت آنتن تأثیر بگذارد.

البته استقبال به اندازه روزهای آنالوگ به شدت تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت. با این حال، تداخل آب و هوا می تواند به اندازه ای باشد که تلویزیون الجی شما را برای چند ساعت یا حتی روز، بسته به شرایط آب و هوایی شدید، خالی کند.

این به این دلیل است که شرایط آب و هوایی شدید باعث نوسانات سیگنال و موانع می شود. برخی از شرایط آب و هوایی شدید مانند باران و برف شدید حتی سیگنال ها را جذب می کنند.

برای از دست دادن سیگنال به دلیل آب و هوای شدید، پیشنهاد می‌کنم قبل از هر چیز دیگری اجازه دهید آب و هوا فروکش کند. آنتن شما باید سیگنال‌هایی را دریافت کند که هوا دوباره پایدار شود.

بیشتر بدانید: آیا تلویزیون الجی از گرما می شکند؟

0/5 (0 نقد و بررسی)